Witam,
Czy ktoś się orientuję jaką mase powietrza powinien mierzyć sprawny przepływomierz w w GQV przy WOT powiedzmy na 3 biegu ?
Printable View
Witam,
Czy ktoś się orientuję jaką mase powietrza powinien mierzyć sprawny przepływomierz w w GQV przy WOT powiedzmy na 3 biegu ?
Zalezy od boosta i od obrotów
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
700-720 no może do 740
OK, mialem te 720 kg/h (200 g/s) na 3biegu przy ~1.5bar
Tak z mojego
3 czy 4 bieg ?
Szczerze to nie pamiętam.
Ale pamiętaj ,że ja mam inne przełożenia niż w manualu
u mnie dochodzi do 780 na 3 biegu przy 1.58 bara, a mam według hamowni Cinka 240 koni i 340 nm
Hmn, to ciekawe, 780kg/h to ~216g/s. To by dawało z 270 hp.....
Tak jak w innym temacie pisałem że jak czułem że coś blokuje mi moc to wtedy przepływ też spadał do 700 kg/g a czasem nawet 680 kg/g, to by się zgadzało z wynikiem z hamowni. A uszkodzony miałem termostat i silnik nie osiągał nawet 70 stopni
Kolego Piotriix, te 720 kg/h miałeś przed zmianą map (seryjny soft), czy po, i czy k03 czy k04 ?
seria na K03 ma przepływ max 580 kg/g
Te 700-720 podałem jako wartość zbliżoną do jego / pytającego/ mocy
Kiedyś jak Jacek pytał jaki mam przepływ to było coś ok 750 i to raczej był 3 bieg.
Wydaje mi się że bieg nie jest najważniejszą zmienną. Chyba, ze boost by gear jest obecny.
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
Boost jest ogarniczony po biegach, przynajmniej po pierwszych 3,
Mówiłem o manual, z tym, że juz nie jestem tego pewien na 100%,
Potestowałem wczoraj alfe na 3biegu, i maksymalny przepływ jaki uzyskałem to 208 g/s, to odpowiada ~260hp,
W międzyczasie muszę wymienić filtr powietrza, zobaczymy czy cokolwiek się poprawi,
a jaką masz moc?
Deklarowaną przez tunera ~280hp,
Mi się wydaje ,że na 3 biegu nie osiągniesz najwyższej wartości przepływu.
A sama wartość to jedna zmienna druga to temperatura.
A ta u ciebie jest na pewno niższa niż w fabrycznym IC
Ale im nizsza temperatura tym wyzszy flow przy stalym ciśnieniu. Co do biegu, to hamuje sie na wyzszym biegu i moc moze byc inna.
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
Tak, ze przeplywomierz jest po stronie atmosferycznej. Panuje w nim zblizone cisnienie do atmosferycznego. Aby uzyskac ten sam boost przy nizszej temperaturze, potrzeba zassac wiecej powietrza, gdyż im zimniejsze, tym mniej objętości zajmuje.
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
Zasadnicze jest pytanie, czy sterownik zawsze dąży do zdefiniowanego w mapach boostu, czy wystarczy mu sam przepływ powietrza + IAT i na tej podstawie ustala IQ. Tak w ogólnym uproszczeniu, dochodzą pewnie limitery + korekty,
Szkoda że nikt się nie podzielił informacją jak to wygląda na fabrycznym sofcie.
http://www.zhpmafia.com/forums/archi...p/t-11041.html
Tutaj fajne ktoś opisał jak przeliczyć ten przepływ powietrza na moc i poparte jest to testami na hamowni
Bardzo podobnego przelicznika używam do wyznaczenia mocy na podstawie przepływu,
Co ciekawe dane, które podałeś na pierwszej stronie 216g/s wskazują na 270hp, natomiast podałeś, że na hamowni wyszło 240?
Tak wyszło na 240, ale powtarzam że miałem uszkodzony termostat i na autostradzie temperatura nie przekraczała 72 stopni, na hamowni wentylator stymuluje prędkość auta na autostradzie 150 km/g, a to wystarczyło żeby schłodzić ciecz, test obciążenia na hamowni też jest krótki. Robiąc test na autostradzie od 0 do 240 w lato przy temperaturze 30 stopni dopiero przy 5 biegu przy prędkości 200 km/g czujnik temperatury pokazał 80 stopni i puścił ecu doładowanie około 1.6 bara, niestety ale taki mam soft że jeśli nir przekroczy tych 80 stopni to ecu obniża doładowanie. Po wymianie termostatu auto szybciej osiąga odpowiednią temperaturę i trzyma min 88 st i doładowanie i moc jest taka sama na wszystkich biegach. Będę robił jeszcze raz pomiar na hamowni, jak będę w Polsce
Rano sprawdzałem tylko że na drugim biegu, z wlączonymi wszystkimi systemami kontroli trakcji i pokazało 729 kg/g czyli 202. 5 g/s według wzoru z strony co podałem trzeba g/s podzielić przez 0.75617 i mamy moc 267.79 koni
Bardziej wiarygodny jest dzielnik 0.8. Przy danych przepływu które podawałeś dla delty 560 kg/h wychodzi 201hp, które są dosyć prawdopodobne. Więc dla Twoich 202 g/s wychodzi ~252hp
Nie wiem jaki dzielnik jest lepszy ale sprawdzając przepływ powietrza przed chipem na serii wynik mi wyszedł idealny z tym co pokazała hamownia, u Piotrixa w 166 też wynik wyszedł ten sam, ma jeszcze sprawdzić swoją guliettę 1.4, więc zobaczymy czy się wynik powtórzy
Osobiście bazuje na informacji z pierwszego posta w wątku: https://www.audi-sport.net/xf/thread...adings.238567/, chociaż pojawiają się tam informację o 0.75,
Bo 0.8 to zaokrąglone 0.75..
I informują również ,że dotyczy to fabrycznego dolotu.
Reszta to tylko szacowanie i jak widać po postach dość z dużym marginesem.
Dla przepływu 208 g/s rożnica jest ~18hp, więc tak, zgadzam się, że margines jest spory..
Wczoraj jadąc na autostradzie, sprawdziłem ile pokaże na 3 biegu i miałem wynik 746 kg/g mimo że dwóch kresek brakowało na wskaźniku doładowania