Cześć,
Czy ktoś wie jak zdjąć gałkę biegów z drążką od skrzyni 6 biegowej z tylnym podnoszonym wstecznym?
Gałka jest na wcisk czy odkręcana? Prosze o pomoc bo chce wymienić ale nie wiem jak się do tego zabrać
Gałka jak na zdjęciu:
Printable View
Cześć,
Czy ktoś wie jak zdjąć gałkę biegów z drążką od skrzyni 6 biegowej z tylnym podnoszonym wstecznym?
Gałka jest na wcisk czy odkręcana? Prosze o pomoc bo chce wymienić ale nie wiem jak się do tego zabrać
Gałka jak na zdjęciu:
Ten model powinien być gwintowany o ile to oryginał Q2.
Ok, dziekuję... na 99,9% oryginał dlatego będę odkręcał i zobaczymy czy wyjście
to oryginał
zmieniałem na nową u siebie swego czasu, żeby się z tym nie siłować - wziąłem lutownicę i ją po prostu zniszczyłem
nie chciałem uzywac brzeszczota żeby nie pylić we wnętrzu - było dość zadbane :D
Załącznik 263381 Załącznik 263382
jaką gałkę zakładasz?
- - - Updated - - -
nie tylko Q2 miało taką gałkę
No to lekko chyba nie będzie po tym co napisałeś. Wczoraj próbowałem zdjąć ta gałke ale nie udało mi się.
Przekręciłiłem dwa obroty w prawo, a potem w lewo i nalej nie mogę...
Kręce w lewo i max opór, nie idzie dalej to samo w prawo... dlatego odpuściłem
Boje się że urwę te cały drążek ... Ni ewiem czy to jest możliwe przy wykręcaniu gałki ale w tym wypadku chyba jest :-(
Opozycjonista czy kojażysz czy tam jest gwint?
Jak patrze na zdjęcia to widac gwint, to teraz mnie zastanawia dlaczego to nie chce się odkręcić _https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-147-gt-q2-galka-zmiany-biegow-aluchrom-8501551556_
Nie chcę zdjać tej gałki tak zeby ją zniszczyć, kupiłem zamiennik i jak by przypadkiem nie pasował to nie kupie oryginału bo cena za kawałek plaskiku to lekka przesada
kupiłem taki zamiennik na wcisk, postaram się to jakoś zamocowac jak będzie pasowała tylko najpierw musze się uporać ze zdjęciem tej starej...
_https://allegro.pl/oferta/galka-zmiany-biegow-do-alfa-romeo-147-gt-166-6bieg-8608407926
tak jest gwint który się niszczy przy próbie odkręcania, wątpię żebyś ją odkręcił be zniszczenia gwintu
na wcisk chyba nie założysz na gwint...
330? płaciłem 300zł wiele lat temu, mało zdrożała, kup oryginał i nie psuj samochodu...
Ok, i tak mi bardzo pomogłeś... zrobię jeszcze jedno podejście zdjęcia tego ustrojstwa i jak cos odpuszczę... na gałkę za 300pln jest mi szkoda...
Wczoraj wymieniłem kolocki i tarcze a w ubiegłym tygodniu 4 świece żarowe i dało trochę po kieszeni :-)
No nic, musze znaleźć sposób na odgręcenie tej gałki :-) Może się uda...
Swoją drogą nieźle ktoś to spartaczył żeby był taki problem z odkręceniem gałki... dziwne to
Podgrzej gałkę opalarką lub suszarką mocno od spodu. Wówczas plastik zmięknie i odkręcisz ją np kluczem do rur albo innymi kombinerkami itp. O lewarek metalowy nie musisz się wówczas martwic bo on siedzi dość mocno a jak plastik gałki zmięknie to nawet zrywając gałkę, w końcu się jej pozbędziesz, nawet rozdłubując resztę właśnie narzędziami.
gwint gałki się łamie i zakleszcza przy odkręcaniu, odkręcenie jej bez zniszczenia gwintu gałki jest niemożliwe
jak podgrzeje i będzie odkręcał kluczem do rur to i tak ją zniszczy - a chciał nie niszczyć
jak nie chcesz wydawać teraz 300zł to poczekaj miesiąc i zrób to za miesiąc - to jest naprawdę ładny element wnętrza GT
Niby zwykła gałka biegów a każdy mówi co innego :-)
Pozwoliłem sobie napisać do Aso która te gałki sprzedaje i napisali mi:
Gałka nie jest na gwint ( wkręcana ) tylko na klin jej demontaż polega na stanowczym ale z czuciem wyszarpaniu, jeżeli wcześniej nie wykonywał Pan takiej czynności zalecam kontakt z warsztatem samochodowym, istnieje możliwość uszkodzenia.
W odpowiedzi napisałem że gałka o numerze 55349673 posiada gwint (screen) na to oni dalej że gwinu nie ma i jest na wcisk.
Inne Aso mi napisało ( też ma te gałki w swojej ofercie) że:
Prawdopodobnie na "zaskok" czyli trzeba mocniej pociągnąć przy demontażu i mocniej pchnąć czy montażu.
Oni tam gwintu nie widzą :-)
Ja nie mogę :-) Dzisiaj odbieram tą gałkę którą zamówiłem (zamiennik) i wezmę jej wymiary czy będzie na 100% pasowała i z wielkim żalem ale będę topił, cioł i nie wiem co jeszcze ale usune to ustrojstwo bo jak już 4 razy wymieniałem gałkę biegów w innych autach tak w tym nigdy nie pomyślał bym że takie jaja mogą być :-)
To potwierdza, że w niektórych ASO siedzą teoretycy, którzy nie mają pojęcia o czym mówią/piszą. Na wieloklinie są gałki w zwykłych GT JTD. Ciekawe co by zrobili, gdyby podjechał klient na warsztat i chciał wymienić gałkę. Też by mechanicy szarpali do skutku?:)
Gałka fabrycznie jest wkręcana często na kleju do gwintów i być może dlatego masz z nią taki problem.
Hej,
Dobrze rozumiem, że w Q2 jest gwint, a w zwykłym GT na wieloklin?
Czy w takim razie mogę wymienić zwykłą gałkę na ta od Q2, czy potrzebna będzie wymiana drążka?
gwint jest w takiej gałce jak na zdjęciu niezależnie od tego czy to wersja Q2 czy nie (to był akurat Blackline III z taką właśnie gałką z gwintem wyjechał z fabryki)
panowie z ASO mogli nigdy w życiu nie widzieć takiej gałki a co dopiero ją demontować...
Załącznik 263510
No i udało się :-))))))
Pokręciłem w lewo i w prawo i tak kilka ruchów w obydwie strony i za każdym razem coraz większe obroty i odpuściło... Gałka została odkręcona. Rzeczywiście jest gwint na trzpieniu a czy jest w gałce, trudno powiedzieć bo po odkręceniu mało co było go widać. Wysypało się trochę starego, zeschłego kleju. Oczyściłem trzpień ze starego kleju i nakręciłem gałkę którą zakupiłem (zamiennik) za 49pln i trzyma się bardzo mocno i ładnie wygląda wiec problem zażegnany :-)
wysypał się połamany gwint
problem jest nie z powodu kleju do gwintu tylko różnych materiałów - gwint metalowego drążka "tnie" gwint plastikowej (bo metalizowana z zewnątrz gałka w środku jest plastikowa
co ładnie widać na zdjęciach gałki z której warstwa złazi)
gałka jest jednorazowa, nie da się jej odkręcić bez zniszczenia co najmniej gwintu
co nadal nie zmienia faktu że nigdy w życiu nie oszpeciłbym wnętrza jakąś podróbką mając możliwość zakupu pięknej oryginalnej metalizowanej gałki
Po prostu ją wkręciłem na gwint... szło dość opornie i wkręcając ją zapewne wyżłobił się gwint... Wkręciłem do oporu i trzyma się solidnie... Powiem szczerze że nie widać że to zamiennik, jest ładnie wykonana tylko że jest czarna skórzana a nie srebrna i też też pasuje do wnętrza auta. Na pewno ta za 350 zł wyglądała by lepiej bo to oryginał ale 300pln różnicy w cenie chyba jest jak dla mnie przy dużo... Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie się w temat.
Ze starej gałki już prawie całe zdarłem to sreberko i zatrzymam na pamiątkę... Może znajdę sposób żeby ją ładnie odnowić. Jest ona skręcana na 3 śrubki i dlatego składa się z 3 elementów. Dwa elementy można ładnie odnowić ale to już zajmę się jak znajdę na nią pomysł :-)
środkowy pierścień chrom połysk a górna i dolna połówka - chrom satyna
niestety nie słyszałem żeby ktokolwiek w PL był w stanie położyć satynę
może ten gośc ogarnie temat, trzeba by mu wysłac porządne zdjęcie gałki i ewentualnie później gałkę do zrobienia
https://www.facebook.com/chromowanie...type=1&theater
Trochę mi się nudziło i odnowiłem gałkę...:-) Całkiem nieźle się prezentuje i jest przygotowana do dalszej obróbki ...
Załącznik 263526
Załącznik 263527
Załącznik 263528
Powiem szczeże że chyba nic, schowałem do schowka w aucie i niech sobie będzie... Póki co nie chce zamieniać bo ten zamiennik wygląda super. Cała powłokę metaliczną zerwałem, została tylko na cyferkach, przeszlifowałem papierem wygładzającym. Będzie pasowała do auta z jasną tapicerką :-) Póki co już nic nie robię, można jej używac tak jak teraz jest...
nie całą, powłoka jest nadal obok wgłębień rozpiski biegów
Załącznik 263543
- - - Updated - - -
tak na marginesie - niewiele widac na miniaturce ale zgaduję że masz satynowane lusterka, grill, listwy dolnych kratek zderzaka...
satynowana gałka to nie przypadek i każdy kto ma pojęcie o GT wie że taka własnie powinna być a nie skórzana podróbka
- dlatego z mojego punktu widzenia powinna się tam znaleźć gałka ori
Raczej to chyba chrom a nie satyna, gałka była chromowa taka jak tutaj https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo...rom-8501551556
Co do tej powłoki obok wgłębień to jest to do poprawy ale normalnie tego nie widać, trzeb się przyjrzeć i dlatego już więcej nie skrobałem ... A chrom celowo zostawiłem na rozpisce biegów żeby się wyróżniały :-)
Jak już pisałem, szkoda mi kasy na gałkę za ponad 300pln... Poza tym co to za cena za kawałek plastiku... Cały świat tonie w plastiku, codziennie jemy i wdychamy plastik i jeszcze miałbym za to tyle płacić... O nie. Wiem że to wersja BlackLine i gałka chrom ori powinna się tam znależć ale to auto za 17tyś wiec gałka w nim za 340pln to jak dla mnie przesada... Póki co jestem bardzo zadowolony z tej podróby bo dla zwykłego śmiertelnika nie jest w stanie odróżnić czy to oryginał czy podróba... Mi to nie przeszkadza... Czeka mnie teraz inny wydatek. Chce wymienić radio na 2din wiec tysiaczek pójdzie i na to akurat już pieniędzy nie będzie mi szkoda bo akurat takie rzeczy lubię :-)
chrom to jest wysoki połysk, satyna to chrom w wykończeniu satynowym... takie potoczne i ogólnie przyjęte nazewnictwo
takie właśnie dodatki ma ten samochód - chrom satyna
wiem jak wygląda gałka, uwierz mi że wiem, od 2006 roku spędziłem z krótka przerwą 11 lat za kierownicami GT
czego ktoś normalnie nie widzi ktoś inny widzi natychmiast
11 lat OMG - musisz o tym aucie chyba wiedzieć wszystko :-) jestem właścicielem od 4 miesiecy dlatego się dopiero oswajam :-) Ale jest OK
Taką gałkę mogą Ci próżniowo metalizować z efektem podobnym do seryjnego za około 50 zł.
Belfer a podzielisz się wiedzą kto potrafi to zrobić z efektem satyny lub zbliżonym?
Kiedyś oddawałem dekielki od 159 bodajże do Częstochowy. Musiał bym poszukać w mailing'u, która to była firma bo tamtym rejonie w 2-3 firmy to robią. Ja je trawiłem kwasem a potem wytrawione pokrywali na nowo. Efekt był dość ładny ale nie identyczny, jak oryginał.
A ja Was wszystkich musze zaskoczyć i obalić teorie, że wszystkie zwykłe GT JTD mają gałki na wieloklinie. Otóż nie. Zwykła GT JTD z 2004r. Wersja wyposażenia progression. Gałka na gwint ;).