Zastanawiam się nad zagazowaniem mojej Alfy tak myślę włoskie auto to może włoska instalacja ? Landi Renzo ? Ktoś montował w swoim samochodzie ? Silnik 1.4 78 km 2017 r ?
Printable View
Zastanawiam się nad zagazowaniem mojej Alfy tak myślę włoskie auto to może włoska instalacja ? Landi Renzo ? Ktoś montował w swoim samochodzie ? Silnik 1.4 78 km 2017 r ?
Jak lubisz problemy to pakuj się w "instalacje" inne niż KME/STAG/LPGTech.
Najważniejszy jest porządny instalator ! Części składowe instalacji to rzecz drugorzędna bo te dostępne w PL są bardzo porównywalne.
Mapa polecanych warsztatów
Wtryskiwacze barracyda 115
Filtr fazy lotej Alex 360*
Sterownik KME Nevo Pro/LPGTech 324 OBD/Stag Qbox Plus (w mojej opinii w tych wersjach i w tej kolejności)
Silnik jest tak słaby, że najtańszy reduktor go ogarnie ;)
Jak na razie problemów nie dostrzegłem po zamontowaniu włoskiej instalacji . Odezwę się za 5 tyś km :)
Szanowni forumowicze, jazda na LPG giulietta 1.4 MA. Co to może być? Źle ustawina instalacja? Niesprawnevwtryski LPG?
Na wykresie widać 1-minutę jazdy, , przyspieszanie na bahnie do ok 170km/h, doładowanie max, korekty około O, aż nagle krótkoterminowa idzie mocno w dół do - 18, w tym momencie czuć że motor wchodzi w lekkie drgawki i natychmiast odpuszam pedał gazu, bo inaczej wyskoczyłby CHECK. To się dzieje tylko na 6 biegu na max obciążeniu/przyspieszaniu. Ba benzynie tego w ogole nie ma, korekty na zero. https://www.forum.alfaholicy.org/ima...2020/01/52.jpg
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ten wykres do z jakiego programu?
W sumie to nic nie wiadomo co to za instalacja lpg itd.
Faktycznie, nie pisałem jakiej firmy instalacja, bo uznałem, że nie jest to kluczowa informacja, ele jest to brc sq32.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
A coś więcej?
Bo sama centralka to trochę za mało.
Ps.Faktycznie pisanie postu w dziale o LPG z usterką z LPG nie wymaga takich detali.
Mamy szklane kule i wróżki na etacie.
Widać korekry, widać parametry turbo i termoststu, czujnika powietrza, jak na tacy dla doświadczonego diagnosty, żeby mieć 2-3 przypuszczenia. Cała instalacja brc. Chyba nie będziesz mieć innej odpowiedzi dla wtrysków pomarańczowych a innej dla żółtych [emoji6]Widać, że korekta idzie chwilowo mocno w minus. Co to może oznaczać?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Z racji tego ,że to brc czyli najlepsza instalacja na świecie ,montowana przez najlepszych gazmenów na świecie ,którzy nigdy by nie wsadzili żle dobranych elementów do mocy silnika,stroją idealnie i zawsze na hamowni lub autobhanie a ich montaż to wzór dla wszystkich innych instalatorów lpg to mogę tylko stwierdzić jedno -- TO wina Tuska.
Wszyscy jak to ująłeś "gazmeni", wszyskich instalacji - są lepszymi/gorszymi artystami, bo nie ma fabrycznych (producenta auta) manuali montowania wszystkich modeli instalacji do wszystkich modeli aut. Dwóch, jak to ująłeś "gazmenów" od brc, tak różnie zamontuje instalację, jak dwóch "gazmenów" od staga czy innej marki. Jeszcze lepiej, jak jeden "gazmen" ma kilka autoryzacji na różne marki instalacji. Taki ktoś, to kim jest dla Ciebie? Kolego, kompletnie odjechałeś z tą argumentacją. Wygląda to na razie tak: Nie umiesz zinterpretować wykresów, ale chcesz wiedzieć jakie komponenty zamontowano, żeby móc stwierdzić, że wszyscy jak to ująłeś "gazmeni" od brc nie są fachowcami, za to jedynymi fachowcami są instalatorzy od marki.... no właśnie jakiej? Kogo reprezentujesz?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
A co niby widać z tego wykresu?
Widać ciśnienie LPG?
Widać czasy wtrysku w LPG?
Widać ile ma nalatane instalacja lpg?
Widać ewentualne błędy w instalacji LPG?
Widać temperatury LPG w fl i reduktora?
Głupio mądrkujesz oczekując na podstawie wykresu że ktoś ci poda jedoznacznæ diagnozę .
Możliwości jest całe mnóstwo a bez podstawowych danych z instalacji lpg podczas tego rozjazdu to tylko gdybanie.
Skoro tego nie rozumiesz to jedz do serwisu BRC to oni mając te dane ,których ty nie jesteś wstanie podać to coś wydumają.
I przestań robić off w temacie ,który dotyczy zupełnie innego silnika
Błędów nie ma. Czasy wtrysku 16-17ms, ciśnienie - nie znam. Mówimy sutuaji pedał trzymany podłodze, na max obciążeniu tylko na 6 biegu, chwilowe zdarzenie trwa 2-3 sekundy, więc czy nagle ciśnienie się zmieni w tej chwili, trudno powiedzieć. Zresztą, jakby spadło, to auto przeszłoby na pb, a niw przechodzi. Parametry z czujników auta są dobre. Korekta krotka na PB trzyma przy zerze. Na lpg wchodzi w -18. Merytorycznie to tyle.
Wpis omyłkowo jest w mito, nie chciałem kasować - ale to chyba nie ma kluczowego znaczenia, bo w mito też może być instalacja lpg i takie objawy. Ale jak się ktoś chce z tego poczynić uwagę, to uczyni.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Jeszcze odnośnie głupkowatego mędrkowania - jest taka krzywa Krugera-Dunninga, im ktoś jest dalej w plusie na osi X, tym jest bardziej wyważony w opiniach na temat wiedzy cudzej, jak i swojej.
Błędów nie ma gdzie w ecu czy w brc?
Czasy z ecu czy z brc i przy jakich obrotach?
Nie zawsze centralka to sygnalizuje.
Nie wiem jak masz ustawione w brc ale w innych sterownikach można ustawić jazdę na lpg i PB na pojedyncze wtryski lub więcej itd i jest to jeszcze uzależnione od ustawionego czasu przejścia na pb.
Czasy sugerują ,że jest za bogato na lpg /nie wiem przy jakich obrotach te czasy pewnie gdzieś ok 3500-4000/ zresztą korekty na minus są już wcześniej ale to gdybanie.
Bez pełnego wglądu w to co pokazuje brc trudno coś jednoznacznie stwierdzić.
Jedno jest pewne jak nie masz programu z kluczem to czeka cię wizyta w brc.
Nie wiem jak mam się do tego odnieść ale aby coś dostać od kogoś najpierw trzeba coś dać od siebie i zadaj sobie pytanie co dałeś od siebie oprócz wykresu?
Jakbym pociągnął jeszcze chwilę, to wyskoczyłby p300, czasami p300 i p304 jednocześnie - w ecu, brc centalka nie wywala błędu. Czasy wg centalki lpg, obroty 4000, czasem objawy są dopiero przy 5000
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Błędy natomiast wskazują ,że jest w tym czasie ubogo.
Podajesz ,że czasy są z brc czyli masz dostęp do centralki i nie widzisz ciśnienia lpg?
Podaj jaki tam ci reduktor wsadzili i od kiedy masz te problemy?
Czerwone PB, zielone LPG. https://www.forum.alfaholicy.org/ima...020/01/100.jpg
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...633325f19e.jpg
.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Problem rozwiązany. Reduktor BRC Genius1500 pod względem wydajności jest w zupełności wystarczający, ciśnienie trzyma w całym zakresie obciążenia silnika. Jednak w tych silnikach termostat cieczy otwiera się przy 80°C, stąd temp. w układzie jest niższa niż w większości aut (chyba nie ma na rynku innych marek z tak niską temp.) i to powoduje, że gaz przy max. obciążeniu na 6-biegu schładza się w reduktorze do 4-5°C. Robi się stąd zbyt bogata mieszanka (zimny gaz) i wywala CHECK - wypadanie zapłonów. Objętość reduktora MB1500 w jego układzie podgrzewania okazuje się tutaj niewystarczająca, bo już na wejsciu tem jest niższa. Dlatego musi być reduktor z większą objętością - Genius MAX.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
To super hiper brc nie ma korekty po temperaturze gazu? Polskie sterowniki mają to od ponad 10 lat :D
Oczywiście, że BRC ma korekty po temp. gazu, ale o czym my tu mówimy, kiedy temp jest bliska 0. Takie warunki pracy są mocno niestabilne i zmieniają się w 0.5 sek. W momencie takiej korekty już jest check. Gdyby było tak jak sugerujesz, to można by podłączać małe reduktorki i klepać te korekty po temp. gazu. Zimny wysokoenergetyczny gaz, malutkie dawki, spalanie jak w hybrydzie. I jeszcze w komorze zimniej. Prawie wtrysk w fazie ciekłej w promocji. Takie miodzio, to w teorii.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
To w takim razie ta instalka naprawdę jest tragiczna (a przynajmniej reduktor i sterownik) - brc nie miałem "szczęścia" posiadać w samochodzie
Reduktor, bo wychodzi na to, że ma TRAGICZNĄ termikę, mi nie udało się nigdy zamrozić KME Gold (nie GT), który naprawdę ma słabą termikę, pomimo warunków: temp na zewnątrz ok 0*C, sprint 40-200+, silnik 2.8 AMX, reduktor równolegle do nagrzewnicy.
Sterownik bo, w sytuacji gdy temperatura gazu i reduktora spada poniżej bezpiecznego poziomu powinno nastąpić przerzucenie na benzynę.
Sorry, ale to co napiałeś, to jakby szydełkowanie niczego. Zostaw na chwilę ideę o wyższości takiej czy innej instalacji i zabierz głos konstruktywnie. Ta "tragiczna termika" jak sie wyraziłeś, występuje przy max obciążeniu na 6 biegu dla silnika multiair 170KM, 4000 obr lub wiecej, wiec mówimy o dużych V. Temp otwarcia termostatu. jest 80C. Po prostu objėtość reduktora dla tej temp. termostatu jest niewystarczająca w tym max obciążeniu.Reduktor MB1500 jest jednak mniejszy od tego KME. Nie mieszaj temp. otoczenia z temp. cieczy w układzie, która jest w Multiair po prostu niższa o 10stC. W każdym innym aucie z wyższą temp. otwarcia termostatu ten reduktor jest wystarczający dla takiej mocy. Po to producenci instalacji mają w ofercie kilka wariantów osprzętu, żeby dopasować do auta. W 1.4 multiair 170KM po prostu musi być GeniusMAX i to jest konkretna informacja. Z resztą, tartarini też wkłada objętościowo duży reduktor. Nie o wydajność tu idzie - ale o temp otwarcia termostatu. Głowa do góry[emoji6]
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Twój problem występował gdy trzeba "przerobić" dużo paliwa - fizyki nie oszukasz ;)
Nie mylę temperatur, ale temp. zewnątrzna ma znaczenie dla całego układu.
Dopiero pisząc tego posta spojrzałem jakie parametry ma ten redek - oficjalnie 140kW/190KM.
Mając na uwadze fakt, że producenci reduktorów zawsze grubo zawyżają ich możliwości i aby nie mieć za słabego należy czytać kW jako KM (to akurat wie każdy normalny instalator, reszta czyta z broszukrek).
Druga sprawa to nie ma czegoś takiego jak za mocny reduktor!
Tak mała różnica w temperaturze cieczy nie ma wpływu, chyba że coś jest skopane, np źle wpięty redek, badziewny redek albo jak w Twoim przypadku ZA SŁABY reduktor - ten reduktor jest do 140 KM.
On od samego początku nie nadawał się do tego silnika! Kto to montował?
Hm... tak jak napisałem wcześniej, reduktor trzymał ciśnienie w całym zakresie, tu nie było żadnego problemu z dostarczaniem paliwa komory spalania. Sprawny termostat bedzie utrzymywał temperaturę. w układzie, czy to przy - 10, czy +10stC. Oczywiście w korku idzie temp. nawet znacznie powyżej 90, ale przy stabilnej jeździe szybko lonownie spada do 80. Chwilowe depnięcie na trasie podnosi szybko temp. do 84-85, ale to się nie dzieje pstryk i już. Powstaje chwilowa luka, w ktorej obciążenie jest już max, a temp. jeszcze 80. To wystarczy żeby wywalić checka.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Sprawna instalacja w przypadku spadku temperatury powinna przerzucić na benzynę, Twoja tego nie robiła.
Przyjmuje się, że dolna bezpieczna temperatura gazu aby przełączyć na benzynę to 5*C.
Tak sobie myślę co tam jest naodwijane i dochodzę do wniosku, że zmiana reduktora tylko maskuje partacwo montera.
Jednak na odległość, można sobie zgadywać.
Faktycznie dużo już jest treści, że najlepsi monterzy to tylko stag, kme, lpgtech a najgorsi... wiadomo. To interesujące zagadnienie, jak to jest - ci ostatni z lasu , a ci pierwsi politechnika only[emoji6] Można tak wymyślać i wymyślać nowe historie. Oczywiście, tutaj też wszystko można ustawić. Temperatury, strategie zimne, mapę czasów wtrysku, open loop, cutoff, zakładkę przejscia, czasy i temp. aktywacji, reakcję na zadane ciśnienie, kontrolę kąta wyprzedzenia, korekty.. start stop, opcji jest full, uwierz. Ale jak auto jest sprawne, to w zasadzie w wiekszości opcji nie ma potrzeby wiele grzebać. Nic nie poradzę, że przyczyny i rozwiązanie problemu są takie jakie są. Można skorzystać albo nie. Up to You[emoji846]
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Chłopie partaczy z autoryzacją producentów, to niestety jest na pęczki :(
Niestety aby legalnie montować ludziom LPG, nie trzeba mieć żadnej wiedzy o tym jak działa silnik benzynowy.
Większość tych montowni należałoby zamknąć bo tylko psują opinię o tym paliwie.
Wszystkie opcje są potrzebne i powinny być używane ;)
Kolejna kwestia to klienci którzy chcą auto "już", nie da się zamontować instalacji i dobrze wystroić auta w 48h.
Aby auto było wystrojone idealnie potrzeba po prostu przejechanych km.
Ja w swoim poprzednim aucie miałem instalację wystrojoną dobrze (na ideał mi się już nie chciało bawić):
2.8 AMX v6 30v, 193KM seria, zmienna faza rozrządu i zmienna długość dolotu
Moc na noPB 198 KM, moc na LPG 212 KM
Odchyłki korekt ecu (lpg od benzyny) nie przekraczały +/-1%. Ale aby to osiągnąć trzeba było przejechać kilkaset km na noPB i kilku tysięcy km na LPG, do tego sterownika z obsługą obd.
I tej wersji się trzymaj. Pzdr.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka