Dlaczego.....Załącznik 264927
Printable View
Dlaczego.....Załącznik 264927
Zdejmij głowice lub jakiś endoskop to zobaczysz dlaczego. Na 90% nagar na zaworach, problem praktycznie każdego silnika z wtryskiem bezpośrednim. Z czasem koniki uciekają.
Jaki przebieg?
Głowica była robiona jakieś 4k km , i wiele innych rzeczy .Przebieg 166k ale kto wie... Już nic nie stukało i nie pukało :D wiec auto pojechało na hamownie.:suicide:
Ostatnio wymieniałem wałki bo miały wytarte krzywki. Jeżeli wałek wydechowy byłby trochę opóźniony skutkowało by to utratą mocy?
Wszystko ma wpływ, wydechowy również. Wystarczy że nie opróżnią się cylindry ze spalin i moc siądzie. "Głowica robiona" to temat rzeka, co było robione? Jakaś kosmetyka czy remont generalny? Mogą być podparte zawory np. krzywe, zużyte powypalane przylgnie, niskie sprężanie, ciśnienie paliwa. Przepływka, sondy itp itd. Zakładam że ktoś się znał na jts-ach bo jak nie to może na sztukę poskładane?
Nie wiem co konkretnie doradzić...... hmmm.
Głowica: zawory,gniazda,uszczelniacze, ale to robiła szlifiernia,popychacze z wałkami wymienione bo stukały może i coś tam się narobiło.
kompresje mierzyłem sam po 14 na cylinder w tygodniu zmierzę jeszcze raz i sprawdzę rozrząd do blokad, przepływka sondy nowe, Co do JTS to nie znam nikogo co by od serca podszedł do naprawy,nawet polecani z forum z podkarpacia....A pofalowany wykres ... wiem może być wszystko.
U mnie przy przestawionym rozrządzie sypał błędami przepływomierza i czujnika podciśnienia, ale to było akurat w innym samochodzie.
Patrzyłeś na wartości korekt tymczasowych i długoterminowych?
Miałem także inny przypadek w Alfie: niższa moc, wysokie spalanie- się okazało że przepływka była brudna i przy pełnym obciążeniu mieszanka była za bogata bo zaniżała wartości przepływu. Przeczyściłem i problem zniknął, wszystkie korekty do +/- 5% na pb i LPG, a przy remoncie mogła wpaść jakaś kropla oleju na przepływkę i przekłamuje. A swoją drogą jakiej jakości zamienniki: coś z górnej półki czy najtańsze?
Ja bym osobiście na Twoim miejscu posprawdzał wszystkie parametry (wskazania temperatury na czujnikach, przepływy powietrza, korekty, praca sond lambda) jak tylko masz możliwość.
Zero błędów ,korekty dawno nie sprawdzałem już, przepływka czyszczona nowa marki MAGNETI MARELLI .Na razie na nowym laptopie ma problem z pomiarami w czasie rzeczywistym.
Kicha z laptopem ,zainstalowałem car scanner ,wyczytałem że bierzesz dane z tej apki,co proponujesz sprawdzić na początku i jak bo dopiero ogarniam aplikacje.Rozrząd sprawdzony blokady siadają ,kompresja w tygodniu szybciej nie da się.
Na początek sprawdziłbym temperatury silnika i powietrza czy czujniki są ok. , Nastepnie korekty długo i krotkoterminowe przy częściowym obciążeniu (kiedy jeszcze sondy lambda są zczytywane) i korekty na pełnym obciążeniu. Najlepiej jakbyś porobił screeny.
Ew. wykresy pracy sond lambda, przepływomierza, ciśnenia paliwa w układzie.
Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
ok jutro coś podziałem ,korekty zero bo aku miałem wył i wyzerowało.
Nastepnie korekty długo i krotkoterminowe przy częściowym obciążeniu (kiedy jeszcze sondy lambda są zczytywane) i korekty na pełnym obciążeniu tegonie wiem jak zrobić
Parę zrzutów:zimny napięcie sond Załącznik 265092
ciepły nap. sondZałącznik 265093
dzisiaj spadł śnieg wiec było na bogato ;) zabawę niestety przerwał krawężnik....
ciepły silnikZałącznik 265094
stare parametry przy zwykłym poruszaniu Załącznik 265095
- - - Updated - - -
Załącznik 265096Załącznik 265097
jawowy ciepły na ubogoZałącznik 265098
i korekty Załącznik 265099
Powiem tak, ja osobiście mogę Ci jedynie pomóc zgrubnie w ocenie tych parametrów bo nie posiadam osobiście silnika 2.0 JTS i nie miałem z nim za dużo do czynienia.
Widać, że korekty nieco na minus ale jeszcze w normie, na moje oko wartości przepływu powietrza na biegu jałowym trochę za duże ale to jest jedynie moja subiektywna ocena i najlepiej żeby ktoś się do tego odniósł. Jeżeli wartości przepływu rzeczywiście są nieprawidłowe a przepływka na pewno dobra to sugerowałbym coś z rozrządem.
Jeżeli chodzi o wartości korekt to powinieneś pokazać to na wykresach jak zmieniają się w czasie jazdy, może dadzą one podpowiedź czy problem występuje w całym zakresie obrotów czy tylko w cześć (np. po przełączeniu wariatora). Co jeszcze mi przychodzi na myśl: pisałeś że przepływka nowa ale sprawdź jaki jest maksymalny przepływ np. przy odcince na postoju (wykres w funkcji obrotów) może trafił się wadliwy.
A poza tym tym to jak masz możliwość to sprawdź czy rozrząd jest dobrze ustawiony, wariator czy się przełącza (nie wiem może nie dociśnięta kostka albo uszkodzony/przygnieciony przewód itp) oraz skoro wymieniałeś wałki to czy na pewno są właściwe i nie pozamieniane bo takie cuda też się zdarzają żeby wykluczyć jak najwięcej rzeczy, tyle mi na razie do głowy przychodzi.
zrobiłem pomiar przepływu powietrza na 3 biegu do 6600 pokazało 510 ,warunki nie pozwalały do odcinki.przepływ na jałowym duży nie wiem dla czego,rozrząd ustawiłem na nowo w sobotę ,ecu załącza zmienne fazy dynamicznie .ale czy mechanicznie zmienia się faza..... wałków nie można pomylić,blokady siadają na krzywki,ogólnie jest lepiej po wymianie wałków ale kuni brakuje na wykresie.
magneti marelli,zrobiłem zrzuty wykresów niestety nie`mogę dodać plików ,komunikat się pojawia przesyłanie pliku nie powiodło się
https://www.fotosik.pl/zdjecie/486f9c8c6bcbdd9b 3bieg
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2a076637e80fce8c
https://www.fotosik.pl/zdjecie/fb2ff5d239aaaa80
zastanawia mnie jakim parametrem silnika można sprawdzić czy jak ecu puszcza sygnał na przekaźnik (elektromagnes) od zmiennych faz , to faktycznie wariator przestawił fazę wałka ssącego.
inna przepływkaZałącznik 265216
Jaka tam jest wartość max? - nie widać na rysunku.
Co jeszcze udało mi się wyłapać z poprzednich screenów to że masz zawyżone ciśnienie atmosferyczne - pokazało Ci ponad 1100 mbar na ciepłym silniku (nie wiem gdzie mieszkasz i jakie było wtedy ciśnienie ale zdaje się że mimo wszystko jest za duże), więc czujnik ciśnienia masz do sprawdzenia ale podmiany na inny. Myślę że na tej podstawie obliczany jest również przepływ powietrza więc możliwe że stąd też zawyżone przepływy.
278-668 m n.p.m. w niedziele zrobię telefonem korekty jak pogoda pozwoli ,a poszarpany przepływ co może oznaczać? gdzie ten czujnik jest?
Nie wiem ale jak testawałeś wcześniejszy przepływomierz to nie było żadnych uskoków. Czujnik ciśnienia może być wymienny albo na stałe w sterowniku silnika, nie mam pojęcia gdzie. Ale zanim zaczniesz z nim coś działać to sprawdź go jeszcze raz na wykresie jakie są wskazania, czy rzeczywiście są duże rozbieżności w stosunku do oczekiwanego ciśnienia w Twojej okolicy.
Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
masz racje z tym ciśnieniem muszę sprawdzić .ale sprawdzając stare zrzuty to jest około 999,95-1036.5 tylko na tym jednym było 1100.Na podmienionej przepływce silnik po rozuchu dostał parkinsona może dla tego taki wykres,sprawdzę jeszcze raz.
Nie bardzo mam czas na pomiary,ale sprawdziłem dzisiaj ciśnienie na zimnym silnkiu Załącznik 265358 Załącznik 265359