Witam kupiłem opony nokian powerproof 225/45/17 XL i teraz mam pytanie czy takie opony zmieszczą się do zwykłej alfy 1,9 jtdm 120km. I czy można montować takie opony do tego typu alfy? Pozdrawiam.
Printable View
Witam kupiłem opony nokian powerproof 225/45/17 XL i teraz mam pytanie czy takie opony zmieszczą się do zwykłej alfy 1,9 jtdm 120km. I czy można montować takie opony do tego typu alfy? Pozdrawiam.
Fabrycznie przy 17 są jeszcze większe bo 225/50/17 więc się zmieszczą, pytanie czy nośność mają zbliżoną do sugerowanej przez producenta 98.
Tak ale ty mówisz 98 indeks dla 225/50/17 . Tutaj jest Indeks 94 nośności. Co to oznacza?
Dziwny rozmiar wybrałeś, nie jest on w tabeli rozmiarów opcjonalnych. Oprócz tego, czy wiesz, że przy zmianie rozmiaru opon na inne niż 215/55/16 będziesz miał przekłamania na liczniku prędkości?
Jakie obciążenie może wytrzymać opona. W tym prędkość i waga samochodu + pasażerowi i załadowanie bagażnika/baku paliwa.
Wiesz ja kupiłem auto z sprowadzone z zagranicy.I ten belg co nim jeździł zamontował tam 225/45/17 Hankook całosezonowe.No to ja sugerując się kupiłem ten sam rozmiar.Tylko mi powiedz czy takiego typu wzmacniane opony są własciwe dla naszych alf? I czy miałeś opony wzmacniane?
To że 94 mają niższą ładowność w stosunku do 98, ma to znaczenie przy pełnym obciążeniu samochodu z kompletem osób i bagażem przy wyższych prędkościach w dłuższym czasie. Natomiast dalej jest kwestia gdyby się coś stało to czy ubezpieczyciel będzie szukał dziury w całym i każdego pretekstu czy nie.
To że są wzmacnianie to teoretycznie mocniejsze od standardowej na boku.
Indeks nośności: 93 = max 650 kg.
Samochód waży ~1600 kilogramów, 8v może bliżej 1500kg. Przednia oś jest cięższa. Ale moim zdaniem indeks jest w porządku. Jest to 8v więc też nie da się nią wytworzyć potężnego przyspieszenia.
Jeżeli nie przeszkadza Ci przekłamanie liczników to powinno być ok.
Nie przyczepiają się, na forum jest wiele wątków o tym. Co innego jak zniszczysz dwa lambo na poboczu :), wtedy będą szukać.
Z resztą musieliby udowodnić że oryginalna opona ma mniejszą drogę hamowania, lepszą przyczepność. Jak masz nową oponę klasy premium to wątpię, że będą w stanie.
Nie wiem tamte też mają indeks 94 tylko że V, te mają 94 Y.225/45 /17 widzę tylko z indeksem 94.No właśnie i co myślisz o oponach wzmocnianych tego typu w alfie ? Zamontowałbyś takie u siebie? Mam nadzieje że nie bedą tarły o zawieszenie/karoserie.
Nic nie będzie ocierało. Literki V i Y to indeksy prędkości (V - 240 , Y - 300 km/h) Nośność opon wystarczy. Jak masz możliwość wymiany opon, to zamień na 225/50/17 (rozmiar fabryczny) a jak nie, to zakładaj te i auto będzie jeździło. Może będzie ciut mniej komfortowe i będzie większe przekłamanie na prędkościomierzu, ale jeździć będzie normalnie.
Kolego, takie pytanie to powinieneś zadać przed zakupem a nie po :) To samo tyczy się rozmiaru opony.
Już nie wspominając o tym, że odpowiedzi na oba te pytania bardzo łatwo można znaleźć po skorzystaniu z google'a na przykład w taki sposób:
1. Opony wzmacniane czym sie roznia
2. Alfa romeo 159 rozmiar opon
Odpowiedzi wyświetlają się od razu, bez konieczności wchodzenia na jakąkolwiek podstronę...:
1. "Opony wzmacniane są to opony dostosowane do obciążenia i ciśnienia większego niż przewidziane dla wersji standardowej danego rozmiaru. Projektuje się je, gdy charakter użytkowania opony wymusza dodatkową, większą od standardowej nośność."
2. "Fabryczne rozmiary opon do modelu Alfa Romeo 159 to: 205/55 R16, 215/55 R16, 225/50 R17. Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarach 235/40 R19, 235/45 R18."
No niestety napaliłem się na te opony. Kot w worku.Myśle sobie wzmocnione no to lepsze xD Ale mierząc metrówką są 0,5 cm szersze od zwykłych i to mnie sprowadziło na forum.Dlatego Rozmiar 225/45/17 mam w zimówkach w tych przy zakupie nowego samochodu było też 225/45/17. Z resztą nie mogę kupić innego rozmiaru bo znów do felgi nie będą pasowały.A felgi nowej nie potrzebuje kupować :)
Ale w porównaniu do starej opony ta się wydaje wyższa
Ale jak to mierzyłeś, stawiając nową obok starej, na której stoi samochód?
Musiałbyś zmierzyć obwód jednej i drugiej, ale nie na samochodzie, poza tym musisz wziąć poprawkę na wysokość bieżnika, czyli zużytego w starej i pełnego w nowej, bo ta różnica między 50, a 45 będzie niewielka, ale na przebiegach oraz prędkościomierzu, jakoś tam odczuwalna.
Nie mam teraz instrukcji przy sobie ale o ile pamiętam inną nośność podaje instrukcja do opon 205/55/16 i możliwe 215/55/16 a inną wyższą do felg i opon większych. Zatem jestem w stanie stwierdzić że taka jest nośność jaka producent przewiduje dla danego rozmiaru opony. Jest też tak, że producent robi kilka nośności dla danego wymiaru opony ale to już raczej właśnie pod felgi większe.
Ja bym się aż tak nie przejmował sam kupiłem swego czasu 225/40/19 93 xl czyli też wzmacniana a instrukcja podaje większą nośność czyli 98 ale też do większej opony znaczy szerszej. Nie robię tras na full a już ciężko mówić o długotrwałej szybszej jeździe bo nawet często nie ma gdzie tak jeździć. Ja uważam że są 159 lżejsze i cięższe dlatego przy lżejszych może być niższy współczynnik i to sugeruje jak ktoś ma 16 z mniejsza nośnością. Jak ktoś ma fabrycznie większe koła to szło też to często w parze z większym i cięższym samochodem zatem i taka opona miała większą nośność.
Jeśli chodzi o felgi to tu nie ma problemu czy założysz na nią profil 45 czy 50 bo szerokość jest taka sama a nawet jak by była deczko węższa lub szersza to także nie jest to niezgodne z prawem lub niebezpiecze.
Jeszcze na koniec taka wzmianka o tych oponach wzmacnianych to faktycznie jest ona mocniejsza i sztywniejsza mam porównanie dwóch opon 225/50/17 Fuldy sportcontrol oraz Dębicy frigo hp2 xl. Ta druga stabilniejsza w zakrętach pomimo że zimówka.
[MENTION=73328]Dragon[/MENTION] 65 Nie stare letnie jeszcze stoją w garażu
- - - Updated - - -
[MENTION=34084]Luck[/MENTION] Aha dzieki za odp.:agree: Bo kurna wpisuje na necie a tu piszą że opony XL są przeznaczone do aut sportowych i suvów przede wszystkim. :unsure: Zdębiałem ale skoro mówisz że miałeś je u siebie i nic nie tarło : No to spoko :pepsi::five:
To zmierz obwód jednej oraz drugiej i będziesz wszystko wiedział :)
Czytaj ze zrozumieniem. Sam cytujesz, ze "xl do aut spotowych i suvow PRZEDE WSZYSTKIM" a nie tylko i wylacznie ;-). O tarcie sie nie martw bo jak juz wspominali wczesniej Twoja opona jest mniejsza od zalecanej (patrzac na ogol wymiarow). Problemem moze byc to, ze auto na 225/45/17 stoi jeszcze nizej niz na 225/50/17 a juz tu jest dosc nisko. Indeksy nosnosci i predkosci Ciebie praktycznie nie dotycza przy tym silniku ;-) moze nosnosc ale generalnie ciezko byloby znalezc nieodpowiednia opone pod tym wzgledem. Jak juz kupione to zakladaj i jezdzij smialo. Ja na zime wrzucilem 215/55/17 zamiast dedykowanego 225/50/17 ale po to zeby zwiekszyc przeswit. Tez mam wzmacniane
Przede Wszystkim to ja sobie napisałem ;) Tam było napisane chyba że jest przeznaczone do aut sportowych i aut typu suv :) No tak tylko że ty masz wzmacniane 215/55 a nie 225/50 ?
Moim skromnym, jeśli sportowe, to znaczy, że mają wiekszą odporność na np. przeciążenia spowodowane przyspieszeniem oraz deformacją w zakrętach, a jeśli chodzi o SUV, to mają większą odporność na nacisk - jeżeli nie przeszkadzają Ci, ewentualne przekłamania prędkościomierza i licznika kilometrów, to masz opony lepsze niż przewiduje producent.
Jak chcesz wiedzieć, jakie mogą być te przekłamania, to zmierz obwód jednej i drugiej i będziesz wszystko wiedział.