witam.czy to normalne ze jak sie mocniej depnie czy na 1 czy na 2 to posci smuge czarnegodymu ??
Printable View
witam.czy to normalne ze jak sie mocniej depnie czy na 1 czy na 2 to posci smuge czarnegodymu ??
Zalezy jak duza jest ta smuga ... Kazdy diesel jak mu porzadnie kopienisz do pusci dyma i jest to normalne. Jak sie pojawia totalna zaslona dymna to nalezy sie zaczac martwic :)
az taka zadyma nieidzie to jest takie jedno razowo przy ostrym depnięciu gazu.ale nic oleju nie bieze i idzie jak mam iść, takze moze to nic poważnego:)
A jeszcze taki problem ze niemam oswietlenia w drzwiach(zarówki sa) niema kierunków na desce, chodzi o te zielone szczałki poprostu niedziałaja wewnatrz a na zewnatrz normalnie,noi przy otwieraniu drzwi powinno zapalic sie wewnatrz oswietlenie a niezapala sie,jak przełacze na ciagłe swiatło to swieci.Dodam ze bezpieczniki sa dobre co jeszcze moze byc przyczyna.pozdrawiam:agree:
witam.dzisiaj byłem na przejazdzce i jednak jak cos sie wyprzedza np 1,2,3 tak ostro to jest ciagły czarny dym, dodoam ze idzie normalnie i niema zamuły, czy wasze tez tak dymia jak depiecie po gazie?? co to moze byc ?pozdrawiam
Jam mam co prawda 1.9 110kM ale mój puszcza czarnego dymka jak dam mu pedał w podłoge nagle to wtedy zadymi na czarno i to tak dosyć konkretnie bo jak stopniowo wciskam do dechy to nie widze. I mój pozniej zadymia jakos tak dziwnie jak ostatnio zauważyłem, że lece sobie na autostradzie 140-150 i troche mu dorzuce do pieca tak do 160-180 to przez jakąś chwile też dymi przy takich predkościach przez jakiś odcinek trasy
umnie jest podobnie jak normalnie jade to niewidac zeby dymił,ale jak sie juz pozadnie depnie bo jaki vw probuje wyprzedzić;) to potrafi walnac czarnego dyma a z nie puszcze gazu. a czy moze byc to spowodowane niedogrzanym silnikiem ?? pozdro
Witam
Rozgladnij sie pod maska i sprawdz czy nie masz gdzies nachlapane olejem. W szegolnosci patrz w okolicach rur:
- filtr powietrza - turbina
- turbina - intercooler
Zdaza sie, ze te rury pekaja ( rozrywaja sie, lub maja male dziurki) a wtedy silnik dostaje za malo powietrza w stosunku do wtryskiwanego paliwa i kopci.
Czesto podczas takiej usterki slychac spod maski gwizd a samochod traci troszke na mocy.
Co do kierunkow kolego to na bank przepalil ci sie zielony przekaznik ktory znajduje sie pod skorzana oslona kolo nog pasazera. Mialem identyczny problem i to byla wina wlasnie tego przekaznika.Polutowalem sciezki od nowa i jest ok. PZDR
Nie powinno być dużo tego dymu, właściwie niedopuszczalne jest żeby kierowca zobaczył to w lusterku. Jak "depniesz cegłówkę" to jadący za Tobą może coś zobaczyć, ale tylko przez chwilkę i szybko powinno się uspokoić. Jak pisał Porterneon świadczy to o ewidentnie złym stosunku powietrze/ paliwo. Koniecznie sprawdź szczelność całego dolotu. Nie miałeś wirusa jakiegoś wszczepianego? bo czasem tak się dzieje po chiptuningu zbyt radykalnym.
P.S. A filtr powietrza masz czysty?
tak sprawdz dolot, dobrze wymienic filtry a pozatym moze autko moze miec juz duzo nakulane km to wtedy masz wiekszy problem
Warto by jeszcze sprawdzić zawór EGR a przy większym przebiegu najlepiej go zaślepić ( przy kolektorze ssącym ) bo może się nie domyka i efekt podobny jak dziura w dolocie. Ja mam zawór zaślepiony węże i intercooler sprawdzone na szczelność a przy mocnym depnięciu na 1 i 2 jak silnik wkręca się ponad 4 tyś to kichnie czarnym dymem ale sądzę że to już czas na sprężarkę mam już ponad 200 ty a ona nawet palcem nie była dotykana - choć muszę przyznać że autko chodzi super.
No i też sprawa oczywista troszkę dymi auto jak sobie postoi w korku z kilka minut i się sadzy nagromadzi posprawdzaj to co Ci koledzy napisali i napisz jak jest chętnie się dowiem coś mądrego:)
jak by walneła rura od intercoolera to by dymiło jak diabli ,a diesel ma to do siebie że co jakiś czas trzeba go przepędzić po trasie na wysokich obrotach aby wydmuchało sadzę z tłumika. hej
Nie możesz cały czas jeżdzić 2.5tyś obr. i zmiana biegów jak kolega wyżej trzeba go czasami przegonić na trasie a najlepiej cały czas troszke żwawiej jeździć. Ale jak to mówią bez dymu nie ma ognia:D
Zasłonę dymną mogą powodować tak że wypalone końcówki wtrysków - znajomy przerabiał ten problem ale lekkie kopcenie jest normą, a dwa zalezy gdzie też natankujesz - odradzam orlena bo mi nawet na werwie kopci. natomiast nalej kiedyś ze 2 pełne baki na bp czy shelu, tego lepszego paliwa i u mnie np problem całkowicie znika bez róznicy jak jezdzę. często też się tak robi jak długi czas nie przekraczasz 2 tyś obrotów i nagle potem "deptasz" mu. Moja 20V 2.4jtd tez kopci tak jak powiedziałem na paliwach typu orlen itp - np na statoilu po tej bezsiarkowej też nie dymi. Dużo od paliwa zależy