Panowie,
Szybkie pytanie - odpalony samochód, kluczyk w środku i pasażer zamknął bagażnik zamykając auto. Szybki pomosł jak awaryjnie otworzyć auto? Stoję w środku niczego....
Printable View
Panowie,
Szybkie pytanie - odpalony samochód, kluczyk w środku i pasażer zamknął bagażnik zamykając auto. Szybki pomosł jak awaryjnie otworzyć auto? Stoję w środku niczego....
Jak siÄ™ zamknÄ…Å‚, to jedyna opcja to otwarcie drugim pilotem.
Jeśli kluczyk jest w obrębie pojazdu to na 100 % w stelvio da sie otworzyć na przycisku klamki o ile biegi są w pozycji P.
Przed zakupem oglądając egzemplarze sprzedawca niechcący zamknął Stelvio poprzez przycisk w bagazniku choc "klucze" leżały na konsoli w środku. Da sie....!!! hehehe W tym przypadku drugi "klucz" otworzył. Jak koledze pomoc...nie wiem ale mi przykro....
Drugi klucz dojechaÅ‚ - samochód można byÅ‚o otworzyć drugim kluczem lub otwierajÄ…c na chama zamek. Inaczej siÄ™ nie da. Za to w dwóch ASO mnie Panowie wyÅ›miali í ½í¹‚
generalnie nie powinien się zamknąć bo wykrywa obecność kluczyka, ale widocznie był w takim miejscu że go nie wykryło, lub wersje firmwarów które kolega ma w aucie tego nie ogarniają (porównując do moich).
Dziwię się. Gdy kluczyk mam w środku, to nigdy mi nie zamknie auta. Nawet poprzez bagażnik. Próbowałem.
Aż mnie korci, więc przetestuję raz jeszcze różne warianty. Ale pod domem, z drugim kluczykiem "pod ręką". ;)
Dziś próbowałem zamknąć samochód z pracującym silnikiem i nie dało rady. Ani przyciski w klamkach, ani w bagażniku były nieaktywne. Próbowaliśmy w różnych konfiguracjach i nic.
A w moim Stelvio się da - jak już ogarnąłem temat to próbowałem kilka razy mając drugi kluczyk. Za każdym razem auto się zamykało z kluczykiem w środku, tam gdzie jest miejsce na napoje.
Na pracującym silniku co prawda nie próbowałem, ale gdy kluczyk był w środku nie dawało się zamknąć.
Może w takim razie jak jednym się udało zamknąć, a innym nie to może to zależy od wersji softu, patrz rocznik samochodu?
gdzie był drugi kluczyk - może go łapały anteny zewnętrzne dlatego pozwalał się zamknąć? kolejna sprawa to może zależeć od wersji softu czyto BCM czy modułu RFHM, a jeszcze jedna to że może trzeba trafić z lokalizacją kluczyka wewnątrz w miejsce w którym go nie widzą dobrze wewnętrzne anteny.
Próbowałem właśnie u siebie kluczyk zarówno na podłokietniku, w miejscu na kubki, na siedzeniu kierowcy i na desce nad licznikami, niektóre z włączonym inne wyłączonym silnikiem/stacyjką. nie udało się zamknąć zamków ani przyciskiem na klamce ani przyciskiem w klapie bagażnika. RFHM był aktualizowany w grudniu 2018 a BCM w październiku 2019 (tu do wersji 0x724 - chyba najnowszej (przynajmniej z jaką się spotkałem) dla Giulii przedliftowych)
A może jest to zależne od uaktywnionej lub nie funkcji keyless?
U mnie przy wyłączonej opcji keyless nie da się zamknąć samochodu przyciskami w drzwiach i klapie. Jeszcze została mi jedna opcja do sprawdzenia - słaba bateria. Co do miejsca "pobytu" kluczyka to opcja pod siedzeniami i na tylnym siedzeniu też była. Drugi kluczyk z wyjętą baterią ponad 25 m dalej (specjalnie schowany).
No ale przecież jak odpalisz auto to normalne, że się zamyka od środka po ruszeniu albo ręcznie samemu można - takie zabezpieczenie, żeby torebki nie buchnęli albo kierowcy nie wytargali z auta na światłach ;)
Tutaj błąd w logice jest taki, że powinno się na to pozwolić jedynie przyciskami wewnątrz auta, a nie tymi na zewnątrz. Niektórzy piszą, że u nich się nie da, więc może z jakąś wersją softu poprawili to?!
Mam pytanie dot. kluczyka, w instr. o tym nie pisze - mam wersię kluczyka USA. Do czego słuzy przycisk "PANIC" na kluczyku, czy do dezaktywacji alarmu po jego uruchomieniu? Dzisiaj sprzątałem w garazu, niechcący przycisnąłem ten przycisk (kluczyk miałem w kieszeni spodni) i uruchomił się alarm w aucie stojącym przed garażem. Nie wiedziałem o co chodzi, naciskałem po kolei przyciski na kluczyku i ten PANIC wyłączył alarm. Po co kluczykiem uruchamiać alarm? tak ma być?
w wielu alarmach różnych producentów od lat jest ta funkcja - wywołanie alarmu - np kręci się typ i kombinuje przy Twoim aucie a Ty to widzisz z daleka, naciskasz panic i alarm wyje, auto wzbudza zainteresowanie i typ musi się wycofać
Ok. dzięki.
W Stelvio siÄ™ da, w Giulii najwidoczniej nie. EOT.
Myslę, że w Giulii też się da. Kilka razy już miałem komunikat o niewykrytym kluczyku po wejściu do auta. Baterie mam wymienione. Najczęściej po wyjęciu kluczyka z kieszeni komunikat przestawał dawać o sobie znać. Pewnie są takie chwile / warunki że auto chwilowo nie zauważy kluczyka w Giulii i wtedy pozwoli na zatrzaśnięcie.
niewykrycie kluczyka który jest w kieszeni z reguły jest przez to że w tej samej kieszeni masz pęk kluczy do domu, komórkę czy porfel - w maju 2018 po odbiorze auta miałem tak notorycznie (nawet skarżyłem się ASO), po zmianie co trzymam w której kieszeni problemów zero od 2 lat.
ale tak, ogólnie problem z potencjalnym zamknięciem to pewnie akurat niefortunne miejsce gdzie kluczyk nie zostanie wyłapany przez wewnętrzne anteny, choć możliwość zamknięcia tez nie powinna być oczywista bez drugiego kluczyka - tu może jest jakiś problem niektórych wersji firmwaru np BCM czy RFHM, oba miały ileś updatów produkcyjnych przez choćby ostatnie 2 lata (mója z kwietnia 2018 2 updaty BCM dostała i jeden do RFHM)
warto sobie aktywowac usluge Alfa Connect lub dla MY'20 My Alfa Connect (nowsza wersja), wtedy z poziomy smartfona (iOS, Android) mozemy zdalnie otworzyc/zamknac auto. Dodatkowo podaje dane o aucie, paliwo, opony oraz geolokalizacja w przypadku kradziezy lub gdy zapomnimy gdzie zostawilsmy ;) Nawet nie wiedzialem ze jest cos takiego, ale dostalem maila zeby sobie aktywowac. Poki co zamykanie/otwieranie, zapalanie swiatel i geolokalizacja mi dziala ale dane o aucie sie nie wyswietlaja.
Alfa Connect
My Alfa Connect (dla MY'20)
Niestety u mnie nie działają opcje otwarcia klapy bagażnika lub świateł awaryjnych z poziomu Alfa Connect. Mam wersję z 2019 roku. Czy jest sposób by to odblokować?
Przy okazji, główny powód dla którego odgrzebuję temat. Dzisiaj na myjni podczas próby zamknięcia bagażnika, ten cały czas się otwierał. Po którymś razie pomyślałem sobie, że może mam zapakowany za bardzo bagażnik i sprawdzałem czy nie ma tam gdzieś czujnika. Co się okazało? Zostawiłem kluczyk w bagażniku. Wyciągnąłem go i zamknąłem klapę. Ciągnę za klamki i okazuje się, że miałem zamknięty samochód. Gdyby Giulia nie wykryła, że zostawiłem kluczyk w środku i mi nie otwierała notorycznie bagażnika, to miałbym spore kłopoty. Nie próbujcie tego eksperymentu daleko od domu.