Witam,autko jak w tytule,a pytanie czy tak uszkodzona uszczelka pod głowicą jak na zdjeciu mogła powodować kopcenie na niebiesko przy dodaniu mocno gazu?
Printable View
Witam,autko jak w tytule,a pytanie czy tak uszkodzona uszczelka pod głowicą jak na zdjeciu mogła powodować kopcenie na niebiesko przy dodaniu mocno gazu?
Hmmm nie wygląda jakby kanały olejowe na uszczelce puściły. Mogą uszczelniacze na trzpieniach zaworów puszczać lub pierścienie.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Właśnie nie wiem czy rozbierać dół,przed rozkręceniem,objawami bylo troche oleju w zbiorniczku wyrownawczym plynu cglodniczego,oczywiście kopcenie na bialo,po przegazowaniu czasem niebieski czasem czarny dymek,a i po odkreceniu świeć na tym jednym zalana swieca
Głowica do regeneracji idzie? Jak tak to jeden temat z głowy - uszczelniacze na zaworach będą zrobione. Uszczelkę wymienisz więc drugi podejrzany zostanie wyeliminowany. Zostają pierścienie do weryfikacji...
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Tak głowica idzie.
Jak masz zdjętą głowicę to sprawdź pierścienie. To już niewiele roboty. Koszt pierścieni też nie jest kosmiczny: ok 70 na jeden tłok. Sam ostatnio robiłem identyczny silnik.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Normalnie dał bym sobie juz spokój z dołem bo z tym całym kosztem remontu,mozna kupić drugie auto,ale wolałem uszkodzona UPG zrobić i wiedzieć że zrobione i jezdzic...koszty jeszcze w miarę...bo uszczelka jest uszkodzona na 100% (olej w zbiorniczku,dymienie różnymi kolorami) A jeszcze dół?...i najważniejsze czemu pytam o dół?!?!Chcialem zrobic tylko UPG....:)...wymienić złożyć zrobione....,do tematu pytam o dół PONIEWAŻ bo jak mam tloki na wierzchu dotykając je ruszają sie w cylinderku delikatnie w cylindrze czy delikatny luz tloka w cylindrze jest normalny?czy składać to wszystko do kupy i w dp
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Z doświadczenia wynika że po zrobieniu głowicy często dół niedomaga. Spójrz na te pierścienie: https://allegro.pl/oferta/pierscieni...ource=facebook.
Te ok 300 zł wydane na pierścienie na pewno zwróci sie: nie będziesz musiał drugi raz zdejmować głowicy żeby je wymienić
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Ahhhh idąc za ciosem to i panewki warto
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Mimo że tam luzu nie czuć
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Takie luzy na tłokach raczej nie powinny mieć miejsca, warto sprawdzić luzy tłok-cylinder i w razie potrzeby zrobić szlif i dać nowe tłoki...Ja bym nie zmieniał panewek- sprawdziłbym tylko ich stan. Ale ten szlif i nowe tłoki to niestety koszty, jeśli nie ma sensu by je ponosić (ze względu na cenę auta i plany z nim związane) to faktycznie wymiana pierścieni powinna poprawić doraźnie sytuacje.
Wczoraj spryskalem tloki wd 40 od góry,dzisiaj ten luz znacznie mniejszy i jest ledwo wyczuwalny,czyli zapieczone tak?nie sorry 2 dni wd siedział tam
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Tłoki zawsze jakiś tam luz mają, trzeba by wyciągnąć tłoki i pomierzyć razem z cylindrami. Doraźnie możesz sprawdzić jaki jest luz na zamku pierścieni w cylindrze i jaki jest luz pierścienia w rowku tłoka. Jeśli jest luz w rowku tłoka to tłoki do wyrzucenia, jeśli założysz je ponownie to remont nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Sama wymiana pierścieni i przehonowanie cylindrów nie eliminuje całkowicie problemu poboru oleju ale znacznie poprawia sytuację. Panewek nie trzeba zmieniać jeśli nie są wytarte do miedzi. Same honowanie i wymiana pierścieni nie jest droga jak Koledzy pisali a jak masz wszystko rozebrane to bym To na Twoim miejscu zrobił bo możesz później żałować. Tłoki na szlif są już trudno dostępne, ew tulejowanie bloku jest dobrą opcją ale mnie to wyszło 900 zł i dużo więcej roboty, a i pompę oleju wtedy warto by wymienić a koszty lecą w gór.
Dziękuję wszystkim za porady
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka