Nie no to odpada bo kupiłem z komisu samochodów z ubezpieczalni, sprzedawca sam mówił, że biorę tak jak stoi i on o nim nic nie wie. W sumie to dobre podejście dla niego a dla mnie ryzyko no ale już za późno.
Jeszcze jedno.
Myślałem, ze umiem sprawdzić olej w samochodzie ale tutaj Alfa tez mnie zaskakuje.
Czasami np. na ciepłym silniku po odstaniu jakiegoś tam czasu wkładam i jest sucho a zaraz się coś pojawi na jednej albo na dwóch stronach bagnetu.
Teraz sprawdzam też co rano w garażu przed rozruchem i jak wieczorem wkładam czysty bagnet to wczoraj jak i dzis pierwsze wyciągnięcie bagnetu i wskazuje poziom z pół centymetra ponad skalę, wycieram patrzę znowu i akurat dziś to 1/3 skali (dolewałem 2 dni temu pół litra także coś jeszcze jest)
Oczywiście zawsze na równej powierzchni itd
Wyświetlacz pokazuje zazwyczaj 1 kreskę
I jeszcze jedno, jak zmieniałem turbo musiałem zdjąć rurkę z bagnetem i jak bagnet był wsunięty na max to końcówka wystawała z 5mm - nie więcej.
Tutaj wrzucam pierwsze lepsze zdjęcie z neta z bagnetem, jak byk bagnet wystaje dużo więcej.
Powstaje pytanie ile powinien mieć długości sam bagnet ? bo wydaje mi się, że rurka jest taka sama.
Obecnie aby pokazało mi powiedzmy 1/2 cy 3/4 skali to olej musi wpłynąć fizycznie do tej rurki, myślałem że tak musi być i po to ta dziurka jako odpowietrznik...
Czy ja cały czas jeżdżę na za dużej ilości oleju i jak spada na bagnecie to dlatego że od ostatniej wymiany oleju jakieś 500km temu czy 700km wlane mam równo 6 litrów oleju i ten nadmiar silnik chce wywalić?
Zgłupiałem już ...
https://www.forum.alfaholicy.org/
EDIT
Poszukałem dalej i jednak widzę, że na allegro są do 159 jtd i niestety na nich też to wystaje tyle co u mnie...
https://www.forum.alfaholicy.org/ima...2020/08/18.jpg
https://www.forum.alfaholicy.org/ima...2020/08/19.jpg