https://www.forum.alfaholicy.org/giu...p_grupowy.html
Printable View
Jakie są benefity ? ktoś z forum na tym jeździ i mógłby się wypowiedzieć?
Przeczytaj opis producenta i tam masz wszystko wyjaśnione.
Na pogañskich forach parę osób założyło i sobie chwali.
W dziale giulia jest temat poczytaj.
Jestem po montażu w giulietcie.
Rożnica kosmos.
Po zmianie biegu cisnienie maksymalne mam niemal natychmiast ,dużo szybciej się buduje.
Generalnie dobrze wydana kasa.
Polecam jak ktoś się waha.
W dieslu nie ma zaworu dv bo nie masz przepustnicy
Jak to wygląda od strony zakupowej, przelew na konto, czy pobranie ?
https://www.shopefi.pl/sklep/uklad-d...at-500-abarth/
Ja kupowałem z grupowego i było trochę taniej.
Robiłem przelew
No i kolejny zaworek DV+ zamontowany, tym razem w Giulietta. Wrażenia tak jak w przypadku mojej Giulii, auto chętniej reaguje na gaz, jazda jest płynniejsza i przyjemniejsza. Jak to ujęła właścicielka, moja druga połówka, auto się "nie zastanawia" po wciśnięciu gazu i nie gaśnie jak da go za mało [emoji41]https://www.forum.alfaholicy.org/ima...2020/10/98.jpg
Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka
[MENTION=53974]piotr[/MENTION]ix jak montowałeś w tbi, od góry ?
Nie zakładałem jeszcze
Z tego co wyczytałem trzeba wyciągac turbo albo demontować kompresor klimy: https://www.alfaowner.com/threads/dv...1103185/page-5
Jacek w delcie wyciągał bez demontażu.
Byłbym wdzięczny gdybyś mógł dopytać, czy montował od góry, czy od dołu...
Odkręć spężarkę to tylko trzy śruby plus zdjęcie paska
15 min i masz pełny dostęp
Ps od góry i potrzebny ci obcięty imbus
Odkręcasz-
Przepływomierz, rura od turbo, gruszkę turbiny .
Nie udalo się, robiłem podejście od dołu, i ostatecznie się poddałem.
Nie miałem tego dnia wystarczającej motywacji, żeby z tym walczyć.
Zlecę to do jakigoś warsztatu...
A zastanawiał się ktoś nad Turbosmart TS-0223-1284
Piotriix , ile Twoim zdaniem warsztat, który nie specjalizuje się w alfach powinien poświęcić czasu na wymianę DV. Załóżmy, że będą to robić od dołu.
Więcej niż 3h ?
Jacek twierdzi ,że to max 3h
Wyszło 5h z wyciąganiem sprężarki (spuszczanie czynnika), odchylenie rzekomo nic nie pomogło (sztywne węże, ograniczyły możliwości ruchowe...).
Stary zawór był w dobrym stanie, membrana nieuszkodzona.
Czy jest efekt "wow", ciężko powiedzieć...
Auto napewno jeździ "inaczej", jest ciut bardziej responsywne,
Jestem po wymianę zaworu dv w Lancii Delta nie wiem jak to wygląda w przypadku Giulietty qv ale wiedząc jak zabract się za to i mając gotowe narzędzia można to zrobić w dwie godziny przy szczupłych dłoniach :P
1. zaczynamy od demontażu przepływomierza wraz z jego rurą
2. Odkręcamy osłonę termiczną turbosprężarki i demontujemy gruszkę turbosprężarki ( uwaga jeśli nie chcecie ustawiać na nowo sztangi gruszki wystarczy najpierw popuścić śrubę od sztangi po prawej stronie a tą po lewej owinąć taśma izolacyjną tak żeby się nie ruszyła) prawą fajnie się odkręca palacami jeśli trochę ciśnienia napompujemy do gruszki.
3. Teraz najgorszy etap odkręcenie rury metalowej od turbo, dwie przednie odkręca się bez problemu, najtrudniejsza je ta z tyłu, tutaj potrzebny nam jest długi imbus zakończony kulką ponieważ będziemy odkręcać trochę z ukosa, cierpliwość wymagana :D, ale po 30 min udało mi się odkręcić.
4. Odkręcamy śruby od zaworu DV, z jedną jest problem ponieważ nie ma dojśćia i trzeba jeden klucz imbusowy poświęcić i obciąć go żeby tylko wystawało tak 4 mm, w to miejscem radzę wkręcić później śrubę sześćiokątną zwykłym płaskim kluczem już można dojść bez problemu
5. Teraz już z górki, odkręcamy dwie górne śruby od sprężarki klimatyzacji dolna zostaje, no i troszeczkę przekręcany całą sprężarkę w stronę paska mamy miejsce żeby włożyć nowy DV no i skręcamy. Powodzenia życzę
Załącznik 273928
Załącznik 273928
Załącznik 273929Załącznik 273930Załącznik 273931Załącznik 273932Załącznik 273933Załącznik 273934Załącznik 273935Załącznik 273928Załącznik 273928Załącznik 273928
Fajny opis, dzięki.
Coś zrobię w międzyczasie.
Zauważyłem ostanio, że powyżej 3tyś przy WOT przepustnica otwiera się na ~40% (fakt, że doładowanie osiąga oczekiwane, mimo wszystko user experience nie taki jak trzeba), muszę zbadać temat.
Temp w dolocie jest bardzo niska, wczoraj nie przekraczała 15stopni.
Temp płynu chłodzącego wacha się w okolicy 85stopni.
Zaczęło się to po założeniu zaworu DV?
Nie, nie ma związku,
Dzisiaj zauważyłem, że kompresor wpada w surge, odpuszczam gaz przy 3tyś i słyszę surge. Doświadczyliście podobnie?
Zmieniłeś filtr powietrza?
Po wymianie dv nie zmieniałem filtra. Sam filtr może ma ze 3tyś km..
Może to zawor dv tak hałasuje?
A na wykresie widać skoki ciśnienia?