Witam czy ktoś zakładał dodatkowa grzałkę na 220vna wąż bo w ten mróz auto zamarzło alfa 159 2.4 jtdm
Printable View
Witam czy ktoś zakładał dodatkowa grzałkę na 220vna wąż bo w ten mróz auto zamarzło alfa 159 2.4 jtdm
Co to znaczy auto zamarzło? Masz wodę w układzie chłodzenia a nie płyn? Nie słyszałem nigdy żeby komuś płyn zamarzł.
"Ważniejsza od celu podróży jest radość z podróżowania" - Soichiro Honda
Nie poprostu jak były te mrozy to porobiły się paski na wyświetlaczu bendix się nie chciał cofnąć poprostu chciałbym założyć taką grzałkę na 220 i włączać godz przed wyjazdem do pracy teraz niema mrozu ale zrobić już tak na przeszłość
Ale czekaj, ty chcesz założyć grzałkę jak na Skandynawię, wpinana w układ wody i rozgrzać silnik przed jazda? Jeśli tak to dalej musisz włączyć wentylator żeby wnętrze nagrzać.
A jak myślisz o czymś w rodzaju farelki i włączać np programatorem przed wyjściem do pracy to się 2 rady zastanów, ryzyko pożaru ogromne.
Auto pod chmurką stoi?
"Ważniejsza od celu podróży jest radość z podróżowania" - Soichiro Honda
Tak pod chmurką niestety i tak myślałem się wpiąć w wąż przed nagrzewnica żeby ogrzewał cały układ taka 800v
Hondy na Szwecję np miały w bloku zaślepkę pod grzałkę przygotowaną. Zasilanie puszczone w zderzak. Możesz coś takiego zrobić, tylko tak jak pisałem wcześniej, ogrzejesz tylko silnik. Musisz auto odpalić i włączyć nawiew żeby zagrzac wnętrze.
Webasto czyli ogrzewania postojowego, taką grzałka nie zrobisz.
"Ważniejsza od celu podróży jest radość z podróżowania" - Soichiro Honda
Tak jak koledzy piszą. Grzałka podgrzeje Ci płyn, ale we wnętrzu nagrzejesz dopiero po odpaleniu. Biorąc pod uwagę fakt że w 159 ciepłe powietrze leci po 5 min (bynajmniej u mnie) od odpalenia przy temp.
Zewnętrznej - 2 st. to taka grzałka nie na sensu w Twoim przypadku.
Podzielę się innym pomysłem jakim jest webasto, oczywiście nie oryginalne, ale chińczyk z AliExpress.
Mam dwa takie urządzenia, jedno w aucie żony drugie w garażu i szczerze polecam. Bardzo wydajne i mają małe zapotrzebowanie na paliwo. Ceny w Polsce to około 500 zł, Ale z Ali znajdziesz nawet i po 300 zł.
Pozdrawiam
Jak się nie da jak się da, w skandynawii bardzo popularne są podgrzewacze DEFA np. takie: https://intercars.pl/produkty/132358...mup-defa-1400w
Z grzałką bloku, grzeje płyn, dmucha ciepłym i jeszcze ładuje akumulator.
To ja wolę dołożyć dogrzewacz webasto od mazdy 6, który można kupić za grosze.
Mój zestaw ThermoTop już leży gotowy do montażu, ale przed zimą zabrakło czasu. Co prawda ja będę używał jako dogrzewacza (bo mniej roboty), ale można je bez problemu przerobić na pełnoprawną postojówkę.
Zobaczcie w dziale "Zrób to sam".
https://www.forum.alfaholicy.org/zro...wego_defa.html
allegro.pl/oferta/podgrzewacz-grzalka-silnika-33-80mm-moc-500-2000w-9701654273?utm_medium=app_share&utm_source=faceboo k takie coś myślałem założyć jak by płyn podgrzało blok silnika też by w miarę się nagrzał a po włączeniu zapłonu by letnie dmuchało
Podłączanie improwizowanych grzałek, a szczególnie z zasilaniem sieciowym na zewnątrz jest mocno ryzykowne. Nasuwające się mi problemy przy takim podejściu:
- jak pociągnąć bezpiecznie zasilanie do auta w kiepskich warunkach pogodowych (bo w takich tylko będzie z reguł nam to potrzebne),
-ograniczenie do zastosowania tylko do miejsc z dostępem do takiego zasilania (praktycznie tylko własne podwórko), duże ryzyko jakiegoś zwarcia, pożaru (jakość szczególnie tanich urządzeń wiemy jaka jest, dodatkowo miejsce eksploatowania ekstremalnie niekorzystne),
-dodatkowo skuteczność w praktyce takich urządzeń jest bliska zeru (myślę o dieslu przy dużych mrozach) może łatwiej odpali, ale ciepełka się nie spodziewajmy (to da raczej tylko Webasto),
- po taniości tego problemu nie da się skutecznie rozwiązać (chyba, że dostaniemy okazyjnie jakiś używany zestaw fabryczny).
Samoróby elektryczne to średni pomysł, bo potrzeba wiedzy i staranności aby wykonać to tak, aby było bezpieczne.
Dużo lepszym pomysłem jest dołożenie dogrzewacza webasto, wszystko co potrzebne do działania takiego pieca jest w komorze silnika.
Racja spalić auto nie problem może się rozejże za jakimś oryginalnym używanym webastem dziękuję za rozeznańie w temacie pozdrawiam .
Cześć Colego
ja mam świeże świece i nowy akumulator ( poprzedni dawał coś poniżej 11V i pan specjalista twierdził żeby jeszcze jeździć... i też by pewnie nie dałA rady w te w sumie lekkie mrozy -16 u mnie... Przy tej temp. odpalił za 1 razem-2x podgrzałem świece. Sprawdź sam akumulator bo ja miałem jak to zwykle bywa za małą pojemność przede wszystkim... Przy słabym aku mi w dwóch alfach 147/159 pojawiają się błędy przy odpalaniu i już wszystko jasne:) ładowanie bądź nowy...
Witam chciałbym odświeżyć temat znowu -17 zamarza auto postanowiłem kupić grzałkę z wirnikiem na 220v 1500vat montował już ktoś a jeśli tak to najlepiej w które węże od nagrzewnicy się wpiąć
- - - Updated - - -
Podgrzewacz silnika z pompą, grzałka silnika, podgrzewacz samochodu
POLSKIEJ FIRMY ELEKTROWARM
D12-8003 1850W
Lepiej zainwestuj w serwis auta. Sprawne nie powinno mieć problemów z rozruchem przy -17.
Tylko że wszystko jest igła do -13st a większy mróz i postoi trzy dni nieodpalany i problem a zawsze to urządzenie by podgrzało silnik poco katować auto.poza tym już kupiłem wydałem prawie 400zl jakoś chciałbym to założyć
Witam szanowne grono kupiłem grzałkę elektrowarm D12-8003 czy ktoś z obecnych montował jeśli tak to w którym miejscu alfa 159 2.4 jtdm
Ja mam zamontowaną wpięta jest w obieg zamiast chłodnicy EGR natomiast została umiejscowiona na belce chłodnicy po lewej stronie jak znajdę jutro trochę czasu to zrobię ci zdjęcia.
O bardzo ciekawie ja znów myślałem na tym wężu do nagrzewnicy co jest odpowietrznik ale niewiem czy wylotem do głowicy bo odrazu muszę wymienić termostat za jednym zamachem.
Przepraszam miałem jakąś wiadomość ale się zaginęła dopiero się uczę.
Temat rozwiązany pompka zamontowana pruba zrobiona -12 włączona na 45 min silnik +30st jestem zadowolony pozdrawiam