Mam do wymiany dwumasę. Mechanik powiedział, że oprócz tego trzeba wymienić zestaw sprzęgła i wysprzęglik.
Czy to konieczne?
Czy najpierw rozebrać i sprawdzić stan?
Pozdrawiam
Printable View
Mam do wymiany dwumasę. Mechanik powiedział, że oprócz tego trzeba wymienić zestaw sprzęgła i wysprzęglik.
Czy to konieczne?
Czy najpierw rozebrać i sprawdzić stan?
Pozdrawiam
Stanu wysprzeglika raczej nie sprawdzisz. Jak padnie to będziesz drugi raz zrzucał skrzynię
Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
Lepiej wszystko od razu. Jedna robota.
I nie baw się w samodzielny zakup części, nowe dwumasy potrafią gorzej klepać niż te mające 300 tysięcy km. W razie W niech się mechanik buja.
A jak wymienię tylko dwumasę, stanie się coś złego?
To pytanie do wróżki albo jasnowidza
Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
Bardziej chodzi mi jakie jest ryzyko.
Czy popsuta dwumasa ma wpływ na sprzęgło i inne części?
Ryzyko jest takie, że będziesz musiał zapłacić za robociznę drugi raz.
Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
Sprzęgło można ocenić jeszcze wizualnie, ale wysprzęglika nie ocenisz. Przynajmniej ten element warto wymienić. Tylko nie opłaca się robić na raty, taniej wymienić komplet.
Wysprzęglik, to najtańszy element tego zestawu, a więc nie za bardzo jest sens oszczędzania - jeśli nie zależy Ci na czasie i dzień lub dwa zwłoki, na dostarczenie sprzęgła, to nie problem, to możesz się z tym wstrzymać do momentu wyjęcia tarczy ciernej i docisku oraz zweryfikowania ich zużycia - wiesz jaki przebieg ma to sprzęgło?
Dokładnie tak, jak pisze kolega magil.
Tarczę sprzęgła można jeszcze ocenić. Wysprzęglika już nie.
Dodam, że ja po zakupie wymieniłem wszystko. I problem zniknął mi na co najmniej 200 tyś. km. Tak myślę.
Z tymi 200kkm to bym był ostrożny. U siebie w 2.0 wymieniałem dwumas z kompletnym sprzęgłem i wysprzęglikiem przy ok 170kkm przy okazji wymiany uszczelniacza wału (zaczynało już telepać przy gaszeniu). Wymieniona dwumasa zaczęła wibrować po jakiś 25kkm.Niestety miesiąc po gwarancji. Objawy były niejednoznaczne bo nie zawsze występowały. Czasami było wszystko ok, a czasami w zależności jak się w niej coś przestawiło to wibrowała. Po demontażu okazało się że ma luz promieniowy. Za drugim razem wymieniłem samą dwumasę bo sprzęgło nie wykazywało zużycia. Tak więc 200kkm to raczej na tym z pierwszego montażu. Inne to już loteria
Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
A jakie montowane są na 1 montaż? Dwumas i sprzęgło? Wymienieniałem przy bodaj 198 tys. km.
Do skrzyni F40 szedł LUK
Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
Tak jak po wymianie u mnie tzn. włożyłem też Luka. Dwumas Valeo.
Ja bym wymienił wszystko od razu (zresztą tak też zrobiłem), cena wysprzęglika przy cenie dwumasy i robocizny jest mała, a jak Ci po jakimś czasie pedał sprzęgła wpadnie w podłogę to będziesz pluł sobie w brodę. U mnie był taki objaw, a teraz 30k km i spokój. Na szczęście z nową dwumasą też wszystko ok.
ja mam naleciane 210 tysięcy i dwumas siedzi cicho... zaczynam się nawet tym martwić:)) Bo w zasadzie powinien się już rozlatywać...
Ja mam 235tys. Przy przebiegu 225 był robiony program i sprzęgło jak dwumasa siedzą cicho.
Ja robiłem program przy 70 tyś km - dojeździłem do 270 tyś (jazda miejska) skrzynia już szumiała to zmieniłem dwumas przy okazji