Od dłuższego czasu czuć pod maską zapach spalin /oparów oleju centralnie z odmy. Co może być tego powodem? Są tam jakieś uszczelki? Czt to może ta membrana? W środku auta czuć ale bardo sporadycznie.
Olej nigdzie nie wywala raczej suchutko
Printable View
Od dłuższego czasu czuć pod maską zapach spalin /oparów oleju centralnie z odmy. Co może być tego powodem? Są tam jakieś uszczelki? Czt to może ta membrana? W środku auta czuć ale bardo sporadycznie.
Olej nigdzie nie wywala raczej suchutko
Pewno silnik 1,4 MA. Miałem to samo , do wyjęcia odma i sprawdzenie memrany.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Akurat t jet ale odma chyba bardzo podobna
Odma. Albo wymiana albo jak pisze kol. powyżej.
Wymieniłem odmę ale niestety nadal czuć ten zapach jak się pochyli głowę właśnie na odmą
Mniej co prawda ale jeszcze czuć może te opaski zaciskane na szczypce wymienić na skręcane?
A oring z odmy nowy?
No w sumie to nie bo wyglądał całkiem spoko ale może to akurat tym problem? Jaki on powinien mieć wymiar?
Witam. Czy udało Ci się ustalić co było przyczyną zapachu oparów z okolicy odmy ? Mam to samo w Alfa Giulietta 1.4 , 120 KM , 2010r. Zapach spalin wydostaje się z tego otworku w odmie , przynajmniej tak mi się wydaje . Zauważyłem to po podmianie wtryskiwaczy miejscami przez mechanika bo mam problem z wypadającym zapłonem na 4 cylindrze raz w miesiącu . W okolicy odmy słychać też syczenie , ale wężyki oglądałem ,pryskałem wodą z płynem i nic nie widać nieszczelności. Przebieg 235 000 km . Dzięki za podpowiedź Artur
- - - Updated - - -
Witam. Czy udało Ci się ustalić co było przyczyną zapachu oparów z okolicy odmy ? Mam to samo w Alfa Giulietta 1.4 , 120 KM , 2010r. Zapach spalin wydostaje się z tego otworku w odmie , przynajmniej tak mi się wydaje . Zauważyłem to po podmianie wtryskiwaczy miejscami przez mechanika bo mam problem z wypadającym zapłonem na 4 cylindrze raz w miesiącu . W okolicy odmy słychać też syczenie , ale wężyki oglądałem ,pryskałem wodą z płynem i nic nie widać nieszczelności. Przebieg 235 000 km . Dzięki za podpowiedź Artur
A co tu ustalać ,skoro śmierdzi jest dziura ,a jak dziura to membrana do wymiany
Wymieniłem odme na nową z nowym oringiem i po 2 tygodniach zaczęły znowu wydostawać się z niej opary/ spaliny. Dodam że mam problem z wypadającym zapłonem na 4 cylindrze. Nowe cewki, nowe świece , wtryski podmienione. Coś powoduje zalewanie świecy od dołu, robi się nagar, jest mokra i występuje zanik iskry po czym wypadnięcie zapłonu. Ciśnienie 14 bar na każdym cylindrze.... Pomaga wyczyszczenie świecy , ale po kilku dniach problem wraca. Czy przed rozebraniem silnika można coś sprawdzić?