-
2,4 JTD Klapa OFF
Nie mam Alfy Romeo 166 ale mam części w swojej Lanci Kappie 2,4 JTD 10V 838A8.000 od Alfy którą mocno dłubię.
Z Alfy wszczepiłem sterownik silnika EDC15C7 0281 010 340 i mam błąd P0638 w sterowniku, błąd sam mi nie przeszkadza ale to że silnik nie ma pełnych obrotów i wyświetla mi się komunikat silnika w info-center już tak.
P0638 jest błędem klapy gaszącej, cóż nie mam i nie zamierzam montować tego ustrojstwa.
W WinOls pod jakim adresem zaczyna się mapa klapy?
EGR już wykastrowałem ale mapy klapy nie mogę znaleść
-
To może nie być łatwe bo w 166 klapy pojawiły się dopiero pod koniec produkcji w silniku o mocy 185KM. Czyli takich egzemplarzy jak na lekarstwo i w tym dziale wiedzy o tym też chyba nie ma. Może łatwiej by było znaleźć info w dziale 159 bo tym silnikom do 159 bliżej.
-
Kolega chyba pisze o klapie gaszącej ,która jest na wlocie do kolektora a nie o klapkach w kolektorze :)
-
Tak piszę o klapie gaszącej w kolektorze dolotowym a sterownik pochodzi z silnika 841C.000 10V 150 kunia
-
Nie wiem jak w 10v, ale w 20v z tyłu silnika jest taka pucha sterująca podciśnieniem m. in. klapę gaszącą. Sprawdź czy ją masz i czy podpięta jest do niej wtyczka.
-
danus77 proszę czytaj ze zrozumieniem nie mam u siebie żadnej klapy gaszącej zamontowanej na silniku producent nie zamontował. Ja tylko sterownik silnika zamontowałem do Lancia Kappa 2,4 JTD pochodzący z Alfy 166
-
Kolego,klapa gasząca w 10v jest w każdym silniku 140 i 150km.Jaki Ty masz silnik ? 136km?
-
Zgadza się mam silnik 136 konny i nie jest to Alfą tylko Lancia i nie każdy silnik miał klapę gasząca klapa gasząca pojawiła się dopiero w normie emisji spalin Euro 3 mój silnik to Euro 2. Ludzie błagam czytajcie ze zrozumieniem po hebrajsku nie pisze. Nie próbujcie mi pomóc typu ze mam coś uszkodzone nie podłączone odpowiem ze wszystko jest ok szukam pomocy jak programowo wyłączyć klapę gasząca w oprogramowaniu sterownika silnika wtedy mój problem zniknie
-
Kolejny ,założył konto bo ma problem , problem rozwiąże nie pisząc nawet w jaki sposób i zniknie z forum .mówisz o czytaniu że zrozumieniem ,zrozum że to forum Alfy a nie Lanci.
-
Ludzie irytujecie mnie swoimi wypowiedziami piszecie po to by chyba zaistnieć. 10 postów razem z moimi a do tematu nic nie wniesione. Tak rozumie że to jest forum Alfy a nie Lanci ale jak wcześniej napisałem zamontowałem sterownik silnika do Alfy 166 i jego dotyczy ten temat. A co do rozwiązania problemu to mateofordeo masz racje problem rozwiąże (to nie jest pierwszy problem jaki rozwiązuje w swoim projekcie - tuningu) a potem zniknę nie dzieląc się rozwiązaniem bo po co jak i tak nikt nie zrozumie napisanego rozwiązania.
-
Wiesz co ? Jesteś nowym na forum.Nie masz pojęcia,jak tutaj wszystko funkcjonuje i działa.A od razu piszesz,że nie czytamy ze zrozumieniem i tak ogólnie nic nie rozumiemy.
Napisz np.na forum Audi/Skody,czy innych a dopiero zobaczysz,że Nikt z kulawą nogą by nie pomógł.A tutaj pomagamy a jeżeli czegoś nie rozumiemy ,to pytamy i ewentualnie podpowiadamy.
Ledwo się zapisałeś a już próbujesz nas prostować i w delikatny sposób obrażać.
Powodzenia.
-
Myślę że najlepiej będzie jak napiszesz do do użytkownika sdero albo bubu Oni mają dużą wiedzę
-
Żebyście o mnie nie myśleli że jestem chamem i tylko ludzi tu obrażam to się podzielę informacją jak pozbyć się EGR w sterowniku EDC15C7 o nr. 0 281 010 340 jaki jest zamontowany w Alfie 166. Na początku musimy skopiować zawartość pamięci sterownika na komputer, ja użyłem do tego interfejsu MPPS z alidrogo. Musimy zrobić kopie pliku potrzebny będzie później. Otwieramy nasz zapisany plik heks edytorem użyłem do tego darmowego Hex Editor Neo wciskamy Ctrl+1 by przejść do widoku decimal, odnajdujemy po lewej linijkę przy adresie 71AE0 i w ostatnim bicie tej linijki 71AEF zmieniamy z 1 na 0 zapisujemy. Trzeba jeszcze policzyć sumę kontrolną zapisanego pliku bo wgrany plik bez tego spowoduje że już nigdy nie odpalimy silnika, użyłem do tego programu ultimo w którym ładujemy zmodyfikowany plik i oryginalny klikamy checksum i zapisujemy plik wynikowy, teraz wgrywamy w aucie do sterownika. Sposób ten zaczerpnąłem z lekką modyfikacją ze strony angielsko języcznej ecuconnections.com