Jak w temacie, wygasł i przestał cokolwiek pokazywać. Widać jakby co jakiś czas próbowało się włączyć podświetlanie i tyle, ale ekran kaput. Może ktoś miał taki przypadek.
Printable View
Jak w temacie, wygasł i przestał cokolwiek pokazywać. Widać jakby co jakiś czas próbowało się włączyć podświetlanie i tyle, ale ekran kaput. Może ktoś miał taki przypadek.
tak miało wiele osób auta 2017 i 2018- zrób restart- klema na ok 5 minut i powinno wstać. po zabiegu odpal poczekaj jakieś 3 -4 minuty. Jak nie wstanie powtórka zabiegu - i tak 3 razy- jeśli nie wstanie po tym czasie to wg instrukcji serwisowej zegary do wymiany. Jeśli wstanie do aktualizacji- jeśli auto z USA to zapomnij na razie o aktualizacji nawet w ASO- sprawa zgłoszona kilka miechów temu to UOKiK- u
w razie czego mam zegary EU z diesla 2 szt używki 8 i 45tys km z 7" wyświetlaczem zawze mozna podnieść - jedyna różnica obrotomierz dla diesla do 6k ale pokazywane obroty się zgadzają.
Dziękuję za pomoc. Odłączyłem akumulator, jednak to nie pomogło. Jak wygląda procedura wymiany tego wyświetlacza. Czy trzeba wymienić całe zegary?
Auto mam z usa, zawsze wyświetlałem na nim prędkość bo na liczniku analogowym nie widać za dobrze kilomentrów. Czy jak wymienię, to znowu padnie po jakimś czasie? bo wygląda to na wadę.
wymiana prosta, ale cały wkład się wymienia, w stelvio trzeba tyko szarpak zrobić sobie z czegoś bo klipsy metalowe trzymają jak diabli. potencjalnie stary firmware może też kiedyś doprowadzić do zbrickowania, ale pady nie są codziennością - może kilka sztu przez parę lat na setki osób na forum.. jak pisałem mam 2 liczniki ale z diesla, z 7" oba z w miarę nowymi, ale nie najnowszymi firmwarami (jeden ma 1914 drugi 2022 wersję, najnowszy dla przedliftów który wyszedł gdzieś w 2 poł 2018r to 203C, nie wiadomo tak naprawdę które firmwary poprawiają problem, na pewno te starsze z pocz 2017 to chyba wersje typu <19xx się brickowały).
Niby fajnie byłoby zupdatować, ale USA nie updatują się.
Nowy licznik do Stelvio EU koszt ok 4tys czy jakoś tak.
po wymianie proxi trzeba zrobić i wpisać przebieg (nie niższy)
Chodzi o wymianę licznika w Giuli. Jak sprawdzić ile ja mam tam cali, myślałem, że te środkowe wyświetlacze są standardowe, u mnie wypełniał idealnie przestrzeń miedzy zegarami.
Tylko nie proxi :mad: Zrobienie tego graniczy z cudem udało się za którymś razem dopiero. Raz spadło napięcie podczas tej procedury i wtedy dopiero było ciekawie. Czy można robić proxi z zapalonym silnikiem, wtedy napięcie na sterownikach jest wyższe. Widziałem jakieś zegary na allegro po 500zł. Rozumiem, że przy okazji można wrzucić europejskie wskaźniki?
- - - Updated - - -
Rzeczywiście widać ramki na licznikach z aukcji. U mnie tego nie ma.
- - - Updated - - -
No to jeździmy bez licznika :(
aaa sorki, pisałem na szybko z komórki i nie czytałem wcześniejszych postów- pomyliłem ktoś w ostatnich dniach pytał o ten sam problem w stelvio USA. mam licznik do 2.0 używany Giulia EU z 7" przebieg bodajże 38tyś km, wyślij mi na priv do siebie telefon to się jutro zdzwonimy. firmware taki jaki obowiązywał w 2017r 183E. 7" to ten na całą przestrzeń miedzy zegarami, 3.5" to ten wąski prostokąt pionowy. 7" zawsze można założyć, ale jak miałeś 3.5" to do updatów dobrze by było zmienić jeden bajt w proxi bo z tego co mi ktoś ostatnio powiedział, może przy updatcie zgupieć Witech i wgra soft dla 3.5 i może być kłopot - w razie czego info CI dam albo sam Ci moge zrobić wymianę/proxi itp.
Miałem podobne zdarzenie. Podczas jazdy zegary się włączyły. Tylko zegary. Tak jak przy wyjsciu z auta. Na szczęście silnik się nie wyłączył. Za kilka sekund wszystko wróciło do normy. Z tą różnicą, że wyzerowaly się dzienne liczniki (A i B). Ciekawi mnie co mogło być przyczyną? Zdarzyło się to podczas kręcenia na rondzie i jednocześnie zmieniałem przyciskiem komputer z A, B itd. (włączony był kierunkowskaz). Czyżbym komputerowi dał za dużo poleceń (wtedy mogłoby oznaczać, że zamontowali komputer z zegara ściennego)?
Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka
Stary firmware licznika?
Wiem tylko, że firmware był aktualizowany. Czy dotyczył też licznika to nie mam pojęcia. Podobny przypadek miałem 20 lat temu w 146. Wtedy wystarczyło bezpiecznik wymienić...
Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka
Cześć. Borykam się z tym samym problemem. Wyświetlacz ewidentnie miga, jakby próbował się uruchomić. Wyjąłem akumulator na całą noc, naładowałem, próbowałem restartować jednak nic z tego. Na chwilę pojawił się przebieg i symbol drzwi, ale niestety nie zaskoczyło. Wygląda to, jakby ten wyświetlacz był do uratowania. Czy ktoś wie czy jest możliwość wykonania tego update'u software? Auto z 2017 z USA.
[MENTION=6679]Teddy84[/MENTION] ShopEFI w Legnicy, ale do toola musi mieć auto a masz kawałek - próbowaliśmy raz na stole (myślę o wysyłce samego licznika) na szybko i nie widział tool modułu - może moduł spał bez komendy włączonego zapłonu z BCMa (nie pamietam które moduły próbowaliśmy, to była albo licznik albo sterownik klimy albo PDC).
Dziękuję. Muszę poznać koszt, przeliczyć paliwo, bo znalazłem na allegro licznik za 790zł od użytkownika tanifiat. Być może okazać się, że wyjdzie podobnie.
tanifiat ma chyba USA głównie z wyprzedaży FCA więc musisz jeszcze tarczki dokupić (250zł) i wymienić - inaczej jest rozłożona skala w 1 połówce (głównie 1 ćwiartce) - swoich ori nie użyjesz (chyba że też masz auto z USA przełożysz np przerobione).
Mam auto z USA, skala główna to miłe, mała to kilometry. Licznik, który znalazłem główne ma kilometry, a małe mile. Zastanawiam się na jaki to kraj szło.
Edit: być może udało by się to ogarnąć zdanie, przy pomocy połączenia do mojego kompa? Przez TV albo anydeska.
Wysłane z mojego M2012K11G przy użyciu Tapatalka
km główne a mile druga skala np częste w Irlandii gdzie ok 2005r przeszli z mil na km. Może jakieś inne rynki bardziej egzotyczne też.
co do tego tanifiat właśnie z taką skalą to prod 2016, będzie stary firmware, chyba nie do końca o to Ci chodzi. Ten drugi USA jest już lepszy, przedostani firmware dla przedliftów, ale główna w milach.
co do zdalnej roboty, to nie pytanie do mnie, tylko do niego, ale o ile wiem to nie da się, a na pewno bez interfejsu odpowiedniego i jakiegoś softwa i tak nic nie zrobilibyście nic. o ile się orientuję, tylko osobiście on. sam licznik update mógłby zrobić może gość z którym współpracuje (Artem) - wyśle mu linka do tego wątku może się odezwie do Ciebie o ile jest zainteresowany
.
EDIT, już mu wysłałem info na whatsup z linkiem tu do wątku, dogadajcie się (raczej po angielsku pisze, mieszka we wrocku)
Dareek, wysłałem wiadomość na Priv.
Da się to jakoś chociaż chwilowo uruchomić? Mes coś podaruje?
Wyświetla błąd U2062-87 error in communication with instrument cluster.
Wysłane z mojego M2012K11G przy użyciu Tapatalka
Podobno nie, jezdzisz i w końcu zwykle ożywa
Minęło kilka dni i niestety dalej ekran martwy. Epsonix, czy masz jakieś informacje odnośnie tego update? Facet się odezwał?
Wysłane z mojego M2012K11G przy użyciu Tapatalka
Facetowi wysłałem linka do tego wątku że jak chce to się niech odezwie. Ja w tym nie uczestniczę, zapomniał albo mu nie zależy? wyślę mu jeszze raz żebyście się zgadali - ja w tym pośredniczyć nie chce
Dzień dobry,
miałam taką sytuację w Q4. 5-styczeń 2020 i 5 styczeń 2024 , wersje USA mają wgrany soft aby wymusić wizytę w serwisie. ;(
Podaje schemat naprawy uzyskany od warsztatu specjalizującego się w takich zagadnieniach .
Odpiąć akumulator i naładować.
Włączyć sprawdzić - w przypadku braku ekranu /wyłączyć na 15 min klemę akumulatora.
Wyjąc zegary,(dwie śruby za zaślepkami ) odpiąć na 10 min, zamontować uruchomić i zgasić pojazd 3 razy do momentu wyświetlenia ;)
W razie pytań proszę pisać postaram się pomóc. :)
ach te mądrości serwisów - po co odpinać licznik, skoro odpinasz aku? na wyswietlacz zdechły zwykle nie pomaga i tak odpinanie, tylko jeździsz kilkla dni i ożywa (zwykle), a jak nie to jest brick. winny stary soft - trzeba aktualizację, a do USA w naszych aso nie wgrasz - to trzeba robić u ludzi którzy mają sprzęt/softy których w USA używali i firmwary. Parę osób ma to w PL, podawałem choćby ShopEFI, pewnie tez works.pl w Będzinie, albo kupić odpowiedni nowszy licznik z firmwarem lepszym (typu 203C, lub chociaż coś wyższego od 183E - firmware z fabryki jest na naklejce z tyłu licznika, do tego po datach z naklejki można się kapnąć - powiedzmy od 2 połowy 2018 będzie 203C czyli najnowszy dla przedliftów)