Czy ja dobrze widzę, czy w dzień z tyłu świecą się też światła do jazdy dziennej, czy tam pozycyjne? Rozumiem, że tego nie da się wyłączyć?
Printable View
Czy ja dobrze widzę, czy w dzień z tyłu świecą się też światła do jazdy dziennej, czy tam pozycyjne? Rozumiem, że tego nie da się wyłączyć?
Mi nie świecą. Świacą chyba tylko, ja masz włączone postojowe, a nie dzienne.
Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka
Szczerze mówiąc nigdy tego u siebie nie sprawdzałem, gdzieś czytałem wątek, że ktoś wysunął wniosek, że w danym słabszym oświetleniu dzieje się tak, że tył potrafi się dołączyć do świateł dziennych bez włączania świateł mijania. Czy to prawda nie wiem, bo u siebie nie zauważyłem, ale czy tak się czasem nie dzieje to nie wiem, bo nie widać tego aż tak wyraźnie nawet jak się by zaświeciły
W dzień:
Pozycja "0" świeci DRL z przodu i tylne światła
Pozycja "Auto" świeci tylko DRL z przodu
O, dzięki, ale nie wpadłbym na to, że ktoś może wymyślić taki absurd. Ja zawsze używam 0 i włączam światła mijania, kiedy wymagają tego warunki.
Automatyczne światła potrafią wykryć tunel - i wówczas tył zaczyna świecić.
Jak masz tryb ręczny (pozycja 0), to kto ma sprawdzać czy to tunel czy nie?
Może i nie do końca logiczne, ale dla bezpieczeństwa - jakbyś zapomniał przełączyć przy wjeżdżaniu do tunelu.
A lampki na choince palisz cały rok?
Z choinki korzystam 2 tygodnie na rok a z samochodu 12 miesięcy ;)
- - - Updated - - -
Czy masz jakieś konstruktywniejsze argumenty?
Ja też. 90% w dzień.
Panowie poczytajcie przepisy. Od 01.01.2010 światła dzienne bez tyłu i bez oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Dla mnie bezpośrednio generalnie może nie, nie licząc bezpieczeństwa mojej kieszeni. Chociaż gdy z tyłu jedzie TIR, to już zmienia postać rzeczy.
- - - Updated - - -
Przecież jeżeli nie widzisz już jezdni, to możesz je włączyć ręcznie. A jeśli widzisz, to nie ma takiej potrzeby.
To z włączonymi światłami z tyłu jest mniej bezpiecznie? Bo już nie czaję?
Mówimy o dniu? No to chyba logiczne. Nie czaję o co chodzi.
Na pozycji 0 przełącznika świateł nie macie DRL tylko światła pozycyjne. Pozycyjne świecą przód i tył, do tego przód świeci chyba słabiej (tak jak przygaszone przy włączonym kierunku) niż w DRL.
Po włączeniu DRL tył nie świeci, bo takie są przepisy, jak już ktoś wcześniej przytaczał. A czemu takie są przepisy, to już nie miejsce na tą dyskusję.
A w instrukcji:
Załącznik 280825
I z przepisów dot. homologacji świateł zewnętrznych:
"5.11. Połączenia elektryczne muszą być wykonane w taki sposób, żeby przednie i tylne światła
pozycyjne, górne światła obrysowe, jeżeli występują, boczne światła obrysowe, jeżeli
występują, oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej mogły być włączane i wyłączane
tylko jednocześnie." - z czego wynika, że oświetlenie tablicy rejestracyjnej też powinno się świecić. Gdzie tu sens?
"W pojazdach zarejestrowanych po dniu 31 grudnia 2009 r. połączenie elektryczne powinno być takie, iż światła do jazdy dziennej powinny automatycznie się włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Przednie i tylne światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej."
http://szkolenia.policja.waw.pl/wdz/...owego-KGP.html
źródło wtórne, ale nie chciało mi się grzebać w rozporządzeniu
Z tym zerem więc sam nie wiem, może źle napisałem, może tak jest po włączeniu zasilania a przed włączeniem silnika.