Po rozwalonym rozrządzie mam silnik do wymiany, podpowiedzcie mi proszę na co mam uważać przy wymianie silnika, żeby w warsztacie nie być z powrotem.
Mogę wam wybudować dom, ale w sprawach aut jestem zielony. Pozdrawiam
Printable View
Po rozwalonym rozrządzie mam silnik do wymiany, podpowiedzcie mi proszę na co mam uważać przy wymianie silnika, żeby w warsztacie nie być z powrotem.
Mogę wam wybudować dom, ale w sprawach aut jestem zielony. Pozdrawiam
Chcesz wymienić na taki sam tzn 2.4? Jeśli tak to raczej nie będzie problemu. Tzn nie powinno być. Tylko najlepiej przed włożeniem sprawdz go dokladnie załóż nowy rozrząd itd. Ewentualnie poprzekładaj graty które masz sprawne ze starego. Plus ewentualnie ECU lub jak masz z nowego
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Auto stoi w warsztacie, pytam bo i tak będą grzebali mechanicy,żeby nie zrobili lipy i przy okazji mogli by mi coś jeszcze wymienić, tak dla profilaktyki
Sprawdzić głowice kolektor wydechowy i rozrząd to podstawa
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Kupiłeś słupek z osprzętem?
Jeśli tak to warto obejrzeć/wymienić koło pasowe wału korbowego.
A po uruchomieniu sprawdzić działanie "nowego" silnika, choćby pod kątem uszkodzonej głowicy. Żebyś nie musiał za niedługo do serwisu wracać...
Kolektor ssący można wyczyścić oraz usunąć klapy.
Witam,mam pytanie odnosnie przekladki silnika.Chodzi mi takze o 2,4jtd.Z jednym z postow u gory zaleca sie takze wymiane ECU silnika.Jesli silniki sa te same to jest to konieczne?
Nie jest konieczne ale wydaje mi się ze dobrze by było jakby ECU było z danego silnika. To jest tylko moje zdanie ale mogę się mylić. To że oba silniki sa 2.4 nie znaczy że będą takie same w działaniu.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Ecu nie zmieniaj nie ma potrzeby, po za tym jakbyś zmienił to musiałbyś zacząć od przeprogramowania immobilajzera żeby wogóle odpalić silnik. Weź od kupującego gwarancję rozruchową bo różnie bywa z głowicami.
Dzieki za odpowiedzi.Jesli bedzie przekladka silnika to bedzie brana od dawcy ktory stoi juz na placu.Mamy z kumplem 3 alfy z tym samym silnikiem.W jednej jest glowica raczej walnieta,ale juz jest zalatwiana inna.Potem z dwoch pozostalych chcemy wyrzezbic jedna dobra,wiec moze bedzie temat podmiany silnika.Narazie jednak musimy w ogule sprawdzic co dolega tym dwom pozostalym.Jedna stanela ponoc i jest jakis wyciek oleju a druga podobno z zapchanym DPF i tez nie pali.Kumplowi sie nagle alfa spodobala i namowil mnie zeby cos zrobic(taki spontan) i w ciagu kilku dni kupil 3 sztuki z 2006 roku.Dwie 159 i jedna Brere.Zobaczymy co z tego bedzie w przyszlosci.Taki kryzys wieku sredniego:D
Nie wymieniłem po zakupie auta,brak funduszy
Teraz widzisz ile zaoszczędziłeś. A tak poważnie nie zazdroszczę.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Panowie,orientuje sie ktos,czy po sciagnieciu mordy silnik 2.4jtdm wyjdzie razem ze skrzynia biegow? Najlatwiej byloby tego nie ruszac tylko podmienic z dawcy calosc.
Masz na myśli zdjecie przodu auta? To nie passat.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Tak,czytalem gdzies ze motor lepiej przodem wyciagnac niz do gory? Pytam,bo jesli by byla taka mozliwosc,to latwiej by bylo skrzyni nie oddzielac od silnika i do przodu wyjechac wszystko.
Moze I się nie wiem nie spotkałem się z takim tematem. A czemuvskrzynke nie chcesz odkręcać poza tym 5 cylindrów nie wiem czy da się tak przekręcić całość żeby wyjechać przodem.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Jakby mozna bylo calosc razem,to by mniej roboty bylo.Dlatego zapytalem,bo mialem nadzieje ze ktos juz przerabial temat.Najwyzej okaze sie w praniu.
Dlaczego do przodu?
Ja bym próbował w dół z sankami (czy tam po kolei demontować).
Witam panowie,
Jak to jest z wpisywaniem nowych wtryskiwaczy,jesli tego sie nie zrobi to co sie bedzie dzialo? Chodzi mi o to,ze jak wloze inny silnik z wtryskami to czy auto odpali bez wpisania ich w kompie?
Ja u siebie wymieniałem jeden wtrysk w 2.0 jtdm. Nie musiałem go kodować sam się zakodował.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Dzieki panowie.Chodzi o to ze narazie mamy darmowa wersje programu i jakis ciulaty kabel,ktory sie laczy tylko z kalkulatorwm silnika.Najwazniejsze zeby zagadal silnik.W darmowej wersji multiecuscan,chyba nie mozna wpisac wtryskow?
W darmowej nie wpiszesz. Musisz mieć full wersję. Ale tak jak pisałem po zmianie wtrysku u mnie chciałem zakodowac i nie mogłem. (Mam pełna wersje multi) okazało się ze nr wtrysku jest taki jaki być powinien dlatego nie mogłem zakodowac.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wymieniłeś wtrysk na taki sam czy oddałeś swój do regeneracji?
Wymieniłem wtrysk z silnika 2.4 200km. Akurat znajomemu zostal po sprzedaży auta. Spisałem nr z mojego ale nie dało się go wpisać bo był już wpisany więc sam się zakodowal.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Napisałem tylko jak to wyglądało u mnie nie napisałem że na pewno nie trzeba kodować. Tylko ze na wymienionym wtrysku w mesie widnieje kod ze starego wtrysku. Skoro uważasz że się za osobę która wie jak i co. To łaskawie napisze o co chodzi a nie od razu sugerujesz ze ktos nie ma pojęcia.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Poprosiłem kulturalnie, abyś nie pisał głupot i nie wprowadzał w błąd, a doczytał sobie. Kwestia chęci znalezienia. Wszystko jest napisane, dosłownie 5 sekund szukania.
Ja się za żadnego eksperta nie uważam. Po prostu kodując wtryski "łaskawie" sobie znalazłem odpowiedź jak to zrobić na forum. Tyle i aż tyle.
Napisałeś, że sam Ci się wtrysk zakodował.
A potem:
Nie ja tutaj sugeruję, że nie masz pojęcia. Po prostu te wpisy pokazują, że się mylisz.
Twój nie jest więc zakodowany i sam się nie zakodował, bo to niemożliwe (trzeba wpisać ręcznie). A to, że na starym kodzie będzie działać i nowy wtrysk, to już inna sprawa, jak zresztą Magil pisał.
Pzdr pokojowo :)