Hejka,
Wymiana rolki to temat do ogarnięcia samodzielnie ?
Jak tam jest z podejściem ?
Jest tu może jakiś manual ?
I z tego co wiem, to jest rolka z napinaczem i jest jeszcze jedna rolka zamocowana na sztywno czy tak ?
Printable View
Hejka,
Wymiana rolki to temat do ogarnięcia samodzielnie ?
Jak tam jest z podejściem ?
Jest tu może jakiś manual ?
I z tego co wiem, to jest rolka z napinaczem i jest jeszcze jedna rolka zamocowana na sztywno czy tak ?
A skąd mamy wiedzieć w jakim aucie i silniku? Jak spod Avatara to nie ten dział :lol:
Sorki. 2.4 jtd 140km
Zdejmujesz koło,nadkole przednie i masz dostęp do wszystkich 3 rolek.2 prowadzące i 1 na napinaczu. Nie wiem,która cię interesuje. Blokujesz napinacz i zdejmujesz pasek.
Potrzebne podstawowe narzędzia i lewarek.
Do ogarnięcia na parkingu.
OKi.
Dzięki.
Blokada napinacza to coś w stylu napięcia go i zablokowania poprzez przełożenie czegoś w otworze ?
Sławek ale tam są 2 napinające i 1 prowadząca. Najpierw lewą rolkę napinającą na sprężynie przekręcasz i blokujesz np. wiertłem. Potem luzujesz prawą rolkę napinającą (taka z 2 dziurkami). Demontujesz pasek. Zakładając pasek tak mocno napinasz prawą rolką aż możesz swobodnie wyjąć blokadę z rolki lewej tej ze sprężyną.
Fakt.O tej zapomniałem o drugiej na mimośrodzie ale ja jej nawet nie ruszam i pasek schodzi bez problemu.A napięcie jest prawidłowe,bo wyjmuję wiertlo poprzez naciąg napinacza :)
To dla spokoju trzeba wymienić dwie rolki napinające ?
W sumie jak szukałem to znalazłem w sklepach tylko jedną napinającą.
Wiesz,są zwolennicy wymiany "dobrego na nowe".Ja wymieniam to,co się popsuło/uszkodziło.
Tą na mimośrodzie sprawdź.Ja od czasu do czasu przy wymianie paska zdejmuje kapsle,myję łożysko i składam na nowy smar. I nie pamietam abym tą wymieniał.Szybciej chyba tą drugą prowadzącą wymieniałem,bo się rowek na tej toczni zrobił.
Mi strasznie piszczy.
Nie wiem do końca co i chciałem mieć komplet przed rozebraniem.
Piszczy kiedy? Po odpaleniu,cały czas, w całym zakresie obrotów? Gdy zimny/ciepły? 2,4 z moich obserwacji a przejechałem takim około 350 kkm najczęściej winny jest pasek.Dość wrazliwe są na jakość paska oraz też zdarza się,że piszczy napinacz na tulejach napinacza .One są w miejscu,gdzie wkładasz klucz 30 czy 32 na napinacz.
Najlepiej podnieś koło,zdejmij osłonę i posłuchaj z której mańki piszczy. Bo można wymienić wszystko i zapłacić za części około 500 stówek.Bo sam napinacz kpl.to około 350,rolki po +- 50 pasek 60 .
Generalnie zawsze po odpaleniu.
Czy to zimny, czy ciepły, bez różnicy.
Za to jak pojeździsz trochę to milknie. Ale jak zgasisz i zapalisz to znowu.
Mam już dość.
Wymieniłem pół roku temu wszystkie rolki i pasek.
3 miesiące spokoju i znowu zaczęło się piszczenie.
W sobotę rozebrałem nadkole osparyowałem to niby jakimś cudem co eliminuje piski, było OK.
Dzisiaj wsiadam, odpalam, jeszcze gorzej.
Co poradzić ? Ja wymieniłem to wszystko tylko dlatego, że na tamtym komplecie mi piszczało ?
Na napinaczu sprężynowym wymieniłeś tylko rolkę czy cały napinacz?
Sama rolka.
Zdejmij cały napinacz. Tam jest taka tuleja w nim i podkładka. Wyczyść to wszystko dobrze i nasmaruj, razem z płaszczyzną bloku. Przerabiałem temat jakiś czas temu i teraz mam spokuj ze "skowronkami" :)
OK. Zrobię jak piszesz. Napinacz jest przykręcony na zwykłe śruby, jest jakiś problem żeby go wymontować ?
Czym dokładnie go smarowałeś ?
Tam są bodajże 3x 13 i jedna centralna na imbus. Tylko chyba trzeba koło pasowe ściągać aby dojść do jednej śruby. Sprawdź czy ta główna śruba imbusowa nie jest pęknięta lub krzywa. Mi kiedyś najpierw ją skrzywiło a potem pękła. Między napinaczem a blokiem jest podkładka a w samym napinaczu tulejka. Rozbierz to wszystko, dokładnie wyczyść i nasmaruj nawet zwykłym smarem.
Ja u siebie długo walczyłem, nawet rozrząd wymieniłem zanim doszedłem że to napinacz. Problem z nim był taki, że jak piszczał to nie miałem czasu, a jak miałem czas to skubaniec cichł.