Witam,
Czy jest jakieś rozwiązanie powracającego błędu P06DD-00 pompy oleju o zmiennej wydajności? Problem powraca przy jeździe z rozgrzanym silnikiem na drogach szybkiego ruchu.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Printable View
Witam,
Czy jest jakieś rozwiązanie powracającego błędu P06DD-00 pompy oleju o zmiennej wydajności? Problem powraca przy jeździe z rozgrzanym silnikiem na drogach szybkiego ruchu.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Może ma to związek ze sławetną uszczelką smoka. Jaki przebieg?
do wymiany zawór ciśnieniowy i to jak najszybciej.
https://ricambi.pl/oryginalny-regula...109-p-428.html
Owy zawór wymieniłem pierwszy raz przy zmianie oleju przy około 55000 km z tego samego powodu, po zmianie był spokój około 12 tys. Teraz ma 70000 km po zmianie oleju i ponownej wymianie tego zaworu. Błąd występuje częściej po ostatniej wymianie, w oleju można znaleźć opiłki, a raczej drobinki złote, coraz częściej podejrzewam usterkę mechaniczną
uszczelka pompy smoka była wymieniana ????
Byle nie było już za późno
Zdejmujesz misę olejową i jest pompa + smok.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi, myślę że uszczelka smoku oleju to dobry trop, mam nadzieję, że nie jest za późno.
Będę informował o postępach.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Uszczelka jest wciśnięta do pompy. Jest elastycznym połączeniem pompy i smoka.
Smok jest na stałe mocowany w misce.
Po dokręceniu miski, smok dociska poprzez uszczelkę do pompy.
Uszczelka jest gumowa, z czasem twardnieje, przepuszczając na połączeniu powietrze, które pompa zasysa.
Pojawiają się komunikaty o niedostatecznym ciśnieniu.
Uszczelka nie wymieniona na czas, to zatarty silnik.
Problem został nagłośniony przez użytkowników Opla Insignia 2.0 CDTI (silnik bliźniaczy z 2.0 Multijet i bardzo spokrewniony z naszym 2.2 Multijet).
Warto poczytać fora Insigni.
Są do kupienia uszczelki metalowe z oringami, które (teoretycznie) problem rozwiązują na zawsze.
Pojawił się trop, że uszczelka twardnieje głównie z powodu rozrzedzania oleju paliwem, przy wypalaniu DPF.
Czy miskę olejową można odkręcić i wyjąć bez większych problemów?
Zamierzam zamienić ta uszczelkę smoka na tuleję metalową, jednak mimo wszystko kupię również uszczelkę oryginał w razie W.
Warunki będą kiepskie, samochód będzie na niewielkich najazdach.
Czy mogę spodziewać się jakiś kłopotów przy odkręcaniu i wyjmowaniu miski oraz analogicznie przy montażu. Czy oprócz uszczelki miski jest jeszcze coś potrzebne.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Niestety zdjęcie miski nie jest proste, to kilka dobrych rbh. Przekreć do Cinsoftu i zapytaj, oni już to przerabiali..
Zakupiłem wlasnie 2.2 q4 z 2017 96k km gdzie nie była jeszcze ruszana uszczelka smoka. Silnik chodzi bez zarzutu aczkolwiek chciałbym zrobić tą uszczelkę smoka jak najszybciej. Dowiedzialem sie ze niestety w q4 jest troche wiecej roboty zeby dostac sie do miski bo trzeba zdejmowac caly naped itd. Czy ktoś może powiedzieć coś wiecej o tej operacji w q4 lub ogolnie? Szukam również mechanika, który sobie z tym bez problemu poradzi w Warszawie lub Bielsku Białej. Mój mechanik zna bardzo dobrze JTD i robi wszelkie mechaniczne tematy, ale giulii jeszcze nigdy nie robil. Robota niby czysto mechaniczna więc myślę, że by sobie z tym poradził, nie mniej jednak szukam jakiś opinii o tej robocie i wskazówek od kogoś kto już przerabiał ten temat.
Giulia na kanale, jednak utknąłem, śruby miski odkręcone, ale co dalej? Czy wiecie co należy odkręcić lub poluzować, aby wyrwać miskę?
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Już ok, miska wyjęta, założyliśmy jednak metalowy zamiennik. Aby wyjąć miskę należało podwiesić silnik i opuścić sanki.
Teraz kolej na rozrząd i separator oleju oraz olej w skrzyni biegów.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Masz zdjęcie uszczelki, którą dałeś?
To jest ten zamiennik.https://www.forum.alfaholicy.org/ima...2022/11/46.jpg
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Dzięki. O to mi chodziło, żeby potwierdzić, że pasuje z 2.0 M-Jet/CDTI.
Ale chyba kupiłeś wersję o zmniejszonej średnicy przepływu?
Aj, nie wiedziałem, że są różne. Właściwie uszczelka orginalna smoku była w dobrym stanie, prawdopodobnie przyczyną powtarzającego się losowo błędu pompy oleju jest spowodowane zbieraniem przez elektrozawór opiłków z silnika. Dzisiaj jeśli się uda usuwam programowo ten zawór.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Niestety błąd powraca, do tego problemy z siecią can, samochód zaczyna być koszmarem
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Niestety, najpewniej silnik się zaciera, 75 tys - co za gniot.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka