Za każdy marszem po dłuższym postoju wyskakuje mi błąd EVAP, który zapala check engine. Czasem też wywaliło w trakcie jazZałącznik 286419dy. Czy ktoś już to rozwiązał?
Printable View
Za każdy marszem po dłuższym postoju wyskakuje mi błąd EVAP, który zapala check engine. Czasem też wywaliło w trakcie jazZałącznik 286419dy. Czy ktoś już to rozwiązał?
Nie zależnie od stanu paliwa
- - - Updated - - -
Przebieg 120 tys
na 99% do wymiany filtr węglowy oparów. Nie grzebałeś czegoś w tej rurze dolotu powietrza od filtra powietrza do silnika?
Dolot był rozbierany ale jest poskładany i oryginalny. Zatem poszukam filtra, a może tylko wysypać tem wkład?
nic sie nie da zrobić -najczęściej puszczają zawory które maja za zadanie regulować ciśnienie w tym filtrze. szykuj ok 1 tys pln.
Moga być jeszcze uszkodzone 2 elektrozawory EVAP pod maską ale to rzadkość lub właśnie dolot powietrza od filtra powietrza bo i tam ma połączenie. Podejrzewam że za chwile polecą Ci wyprogramowanie tego ale to nie rozwiązuje problemu.
- - - Updated - - -
o dołu tej rury wchodzą przewody sprawdź ich szczelność i czy nie sa uszkodzone na wejściu do tej rury
Dziękuję. Sprawdzałem przewody. Dlaczego wyprogramowanie nic nie daje?
Witam mam podobny problem gdzie dokładnie znajduje się ten filtr? Pozdrawiam
Załącznik 289094Załącznik 289095
O wyprogramowaniu wiele słyszałem, ale nigdzie nie znalazłem opisu jak oraz czy ktokolwiek to zrobił.
Evap jest albo nieszczelny lub złapał wodę lub jest zapchany, po zdemontowaniu w moim przypadku był on cięższy od nowego o ok. 800 g a próba wymiany samego tylko tego białego zaworu esim nic nie dała tylko nie potrzebie wydałem dodatkową kasę. Polecam wymienić całą puszkę i zapomnieć o problemie.
Z innej beczki... ten masz dział jest wg. mnie kiepsko skonstruowany... bardzo wiele pytań faktycznie się powtarza i nie dziwię się ludziom, że nie chcą przeglądać ponad tysiąc stron z tematami aby odszukać właściwy, wiem, że wyszukiwarka i dla nie których to nie jest problem ale jednak on występuje, dlatego może powinno się dodać jakiś dział główny np. dotyczący pojazdów z USA i w nim np. konwersja z USA na EU (np. światła, autopoziomowanie, zamki, spryskiwacze reflektorów), często pojawia się również EVAP, szyberdach, audio (nawigacja), hamulce, problemy z tankowaniem, koła (felgi, opony).... to takie moje spostrzeżenia - może ktoś zasugeruje administratorowi jakąś konstruktywną zmianę.
ps. może wówczas nie którzy nie będą już się wściekać i pisać "że to już było", "poszukaj sobie sam" :)
3 dni temu Kamil z ShopEfi przy wsparciu online Artema, będąc przejazdem zmodyfikował mi ECU silnika na wersję EU bez takowego filtra jak i wadliwych podciśnień pod maską , przedtem błąd EVAP P0400 + podciśnień P1CEA łapał mi co chwilę , dziś zrobiłem 100km na w sumie 4 raty i nic, zero.
Fakt taki że nie miałem problemu z tankowaniem, mogę lać na pełnym gwizdku i pistolet nie odbija, jak zacznie się blokować i odbijać czkawką , wtedy pomyślę o pewnie o jakimś obejściu.
rurę filtr powietrza - turbo masz ory usa czy eu ?
I mnie dopadło, choć błąd wskazuje na zawór. Jakieś miesiąc temu zdarzyło się pierwszy raz, dziś kolejny. Za każdym razem zawór 0% a napełnienie kanistra podobne, dziś nieznacznie większe. Chodzi o filtr czy zawór?https://www.forum.alfaholicy.org/ima.../2025/04/1.jpghttps://www.forum.alfaholicy.org/ima.../2025/04/2.jpg
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
z doświadczenia zawory nie ulegają uszkodzeniu tylko filtry węglowe- puszczają zaworki zwrotne i zasysa paliwo. u mnie było kilka lat temu to samo - z tym że ja załatwiłem filtr przez własną głupotę- zatankowałem rano (marzec ) na full dolewając po odbiciu.niemal pod korek. cały dzień samochód stal na słońcu zebrały się opary i potem było pssst. i zapach paliwa. Po 2 minutach check - filtr zassał paliwo ulegając nieodwracalnemu uszkodzeniu. Pomogłem mu jeszcze dodatkiem do paliwa archoil- on też zwiększa prężność paliw. Godzina w garażu i 800 pln i filtr wymieniony- od tego momoentu ni dodaje niczego do paliwa to raz i tankuje do pierwszego odbicia.od niemal 100 tkm spokój.
Napełnienie kalnistra jest niskie. Mi wywaliło drugi raz check gdy w baku było poniżej połowy. Może ktoś obserwował u siebie te parametry - kalnister i zawór? Zawsze leję do pierwszego odbicia i po przekręceniu pistoletu nigdy nie miałem problemu z napełnieniem zbiornika.
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Cenna rada z tym tankowaniem do pierwszego odbicia, z jakiejś głupoty czasem dolewam więcej - faktycznie mogłoby się przelać
W swoich alfach nigdy z EVAPem nie miałem problemu ale duża część moich klientów miała: głównie auta bite przodem, często niestarannie złożone
Kilka też wyprogramowałem - nikt ze skargami nie wrócił
Miałem uderzoną przodem ale dolot był cały. Poza tym od tego czasu minęło ponad 20.000km i kilka lat.
Znalazłem taki filmik gdzie gość od 12:10 sprawdza działanie zaworu. Muszę spr u siebie
https://www.youtube.com/watch?v=UJh89VxrVIA&t=830s
zaworom daj spokój są na bank sprawne- problem siedzi w nadkolu- tj w tym filtrze. Jak zamawiałem po nr VIn i już dostałem ale inny wygląd miałi inaczej rozmieszczone zawory - po zmianowy- od tamtej pory mineło około 4 lat i jakieś 80tkm spokój.
- - - Updated - - -
tym co pokazuje mes się nie sugeruj
Niestety chyba masz rację. Kalnister już niecałe 50%, zawór stoi na 0%. Rozumiem że ten pozmianowy to 50566445.
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
u mnie tak wyglądało Załącznik 290466
Załącznik 290467Załącznik 290468Załącznik 290469Załącznik 290470