Zauważyłem ostatnio mały wyciek oleju między silnikiem a obudową sprzęgła. Prawdopodobnie nie trzyma uszczelniacz na wale korbowym. I tu mam właśnie pytanie:Czy do wymiany tego uszczelniacza trzeba wyjąć skrzynię biegów?
Printable View
Zauważyłem ostatnio mały wyciek oleju między silnikiem a obudową sprzęgła. Prawdopodobnie nie trzyma uszczelniacz na wale korbowym. I tu mam właśnie pytanie:Czy do wymiany tego uszczelniacza trzeba wyjąć skrzynię biegów?
Oki. Dzieki za szybką odpowiedż.
jak mi powiedział mechanik,
jeśli jest wyciek oleju i ma przebiegu około 100 Kkm to także wymieniany sprzęgło kompletne, jedna robota, te same pieniądze.
- warto także wymienić cały płyn hamulcowy.
U mnie sprzęgło ma przejechane 170tyś.. Tytułowa uszczelka również puściła, ale czekam jeszcze na jakieś pierwsze objawy zużycia sprzęgła. Jak na razie chodzi lekko i się nie ślizga. A samą uszczelkę tak jak mówi bubu, bez sensu jest wymieniać. Szczególnie, że pod autem nawet nie robią się plamki oleu.
Hej.
Mam do Was pytanie.
Otoz dzisiaj z racji tego ze mialem peknieta dolna oslone silnika i chcialem ja wymienic zagladlem pod auto i moim ocza ukazalo sie cos takiego:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2014/04/22.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2014/04/23.jpg
Czyli z czegos mam wyciek tylko z czego,jakies pomysly?
Chłodnica oleju?
No wlasnie,zabardzo nie wiem z kad cieknie,dwa miejsca sa mokre jak na fotce,dodatkowo delikatnie mokra oslona silnika.Mam nadzieje ze to nic groznego?
Wysłane z mojego Nexus 4
Ja mam podobnie i ponoć to chłodnica oleju. Co ciekawe...mokro jest a oleju nie ubywa :)
Ja tez nie zauwazylem zeby ubywalo oleju a mokro jest.
Wysłane z mojego Nexus 4
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=127082&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=127083&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=127084&stc=1
Z racji,że ja męczyłem się w mojej 20V jtdm z tym samym wyciekiem opiszę całą sytuację:
Po wymianie oleju i filtra zauważyłem,że dziwnie mało oleju wyleciało z samego filtra podczas demontażu do pojemnika na olej. Pomyślałem,że filtr oleju musi być pełni i nie zdążył olej wyciec z filtra. Wymieniłem filtr i olej,wyczyściłem łapę silnika od starego oleju i wyjechałem z warsztatu a,że wyjazd mam pod górkę to na całej długości podjazdu miałem plamy oleju. Przeraziłem się, wjechałem do garażu i sprawdziłem ponownie dokręcenie filtra oleju,wszystko było ok. Ponieważ nie miałem czasu na dalsze szukanie problemu postanowiłem zwyczajnie kupić nowy filtr oleju(miałem boscha i wymieniłem na filtrona), niestety objaw ten sam. Najdziwniejsze,że przy odpalonym silniku nie leciał olej a jedynie jak auto postało trochę lub jak jeździłem pod górę.
Nie dawało mi to spokoju i znów wszystko rozebrałem i powód wycieku stał się oczywisty jak wykręciłem poduszkę silnika od podłużnicy i opuściłem silnik- w 2.4 20V w łapie silnika od strony silnika są wyfrezowane dwa duże,kwadratowe otwory w których olej ścieka przy wymianie filtra oleju,następnie gdy silnik się nagrzewa,olej robi się rzadki i zaczyna wyciekać pomiędzy łapą a blokiem! Wystarczyło wziąć ropownicę i dokładnie umyć te miejsca gdzie olej się zgromadził i od tamtej pory silnik jest całkowicie suchy :)
Teraz najważniejsze- jeśli ktoś ma wyciek pomimo DOKŁADNEGO umycia łapy to najprawdopodobniej trzeba dokręcić śrubę mocującą filtr oleju i podstawkę filtra oleju( widoczna na foto po zdjęciu filtra. Jeśli pomimo tego olej dalej leci to trzeba wymienić uszczelkę pod podstawką filtra,żmudna robota bo trzeba wykręcić przewody z chłodnicy oleju i odrazu na ich króćcach wymienić uszczelniacze.