Witam, dzisiaj w Katowicach miałem okazje widzieć na drodze nowa giulie i powiem ze te przednie lampy wyglądały obłędnie ......
Podejrzewam ze trzeba cos z kablami przerabiać może ktoś już się dowiadywał i miał by ochotę podzielić się ta wiedza
Printable View
Witam, dzisiaj w Katowicach miałem okazje widzieć na drodze nowa giulie i powiem ze te przednie lampy wyglądały obłędnie ......
Podejrzewam ze trzeba cos z kablami przerabiać może ktoś już się dowiadywał i miał by ochotę podzielić się ta wiedza
looknąłem, był temat o tym. coś tam w kablach było inaczej, całkiem inny sterownik niż AFLS i to nie tylko moduł, ale wtyk/pinout itp. Do tego spodziewam się że dla działania matrix LED potrzeba kamery HALF z MY23, a ta nie ruszy bez poliftowego BCMa (bo nawet MY20 nie ruszała) jak próbowałem u siebie. Do tego kamera MY20 nie potrafiła też gadać z radarem i wspomaganiem kierownicy przedliftowym. u mnie już był licznik i radio poliftowe, podejżewam że oba wymagane. Tu masz jeszcze większy update bo do MY23, tylko może być więcej wymagań i zaczyna się robić drogo i ryzykownie.
No chyba że nie zależy Ci na działającym matrix LED, to kto wie, może w trybie awaryjnym bez matrixa by ruszyły na starszym hardwarze (ew. po odpięciu regulacji czy AFLSa) tylko jako dzienne/mijania/długie?
Jak nie ma, jak piszą do każdego poziomu wyposażenia Reflektory adaptacyjne full led matrix? Kłamią czy jak?
Moze czeka na jakues updaty firmwarow cos jak bylo z tempomatem po znakach? Zglaszales?
Tutaj jest kompletny zestaw do przeróbki za 3 tyś eurasów:
https://www.autopartseurope.com/it/p...giulia-my2023/
Dawno bym kupił do zabawy jak przerobić ale jeszcze nie na kradli na aledrogo i nie ma. Prawa tylko od roku jeden handlarz wystawia.
cena za dwie nie jest taka zła.
[QUOTE=bob@;2346190]Katalog nie kłamie, chodzi o to ze to nie działa. Przez 5tys km udało się zaobserwować, ze są 4 segmenty, ale ale wszystkie włączają / wyłączają sie na raz. Nie ma żadnego efektu matrix
W Tonale trzeba włączyć jakąś opcję w systemie multimedialnym odnośnie świateł Matrix, więc sprawdź może taka opcja jest też w Giuli bo to te same światła.
Bedzie choc na pare tyg trace platforme testową, min dlatego ze jest customowy wydech do zrobienia osobno, poza tym szkoda z 2 różnych polis - czesc uszkodzen bo kable telekomunikacyjne spadły a czesc gapa ktory mi przydzwonil jak się zatrzymałem. Załącznik 287371
3 nowe projekty ida do przodu- prototyp zalozony 2h przed kolizją
Załącznik 287372
Priorytet na poniedzialek to akceptacja szkod z ubezpieczalnia w aso, auto zastepcze a potem umoeiony fizjoterapeuta bo oberwalem solidnie - po aucie nie widać bo stelaż haka ochronil sle ja od 8 dni ledwo funkcjonuje - strzal byl dzień przed urlopem ktory nie dal mi poprawy
Auć, nie chce straszyć, ale trochę to potrwa. Ja czekałem na części (klapa zderzak i spoiler karbolowy) 6 miesięcy! Mam nadzieje ze u ciebie będzie szybciej. Ale nie zaśmiecały wątki.
W stelvio tez jest opcja włączania dynamicznych świateł w menu, ale moim zdaniem nic tam nie działa :D chyba ze jestem ślepy. Tak czy tak, nowe lampy wyglądają mega na żywo, chociaż byłem wielkim ich przeciwnikiem
Edit:
Odwołuje wszystko. Do tej pory jazdy nocne były na autostradach. Dzisiaj pojezdzilem po lokalnych drogach w nocy. Matrix działa.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mam wrażenie że 2021 jednak skręcają choć szał to nie jest.
Po pierwsze żeby była jasność to ja mówię o Stelvio MY21 a nie Giulii. Doświetlania przez dzienne faktycznie brak. Natomiast xenony skręcają choć nie powiem żeby to było jakoś mega widoczne, fakt że ostatnio mało jeździłem w nocy po krętych, a na A czy S-ce to trudno to zobaczyć.
Może w Giuliach jest jeszcze inaczej.
Jeśli w LED nie ma matrixowości ani skrętności ani doświetlania - no to nie ma co jest to zaje**sty postęp. Co tam funkcjonalność, ważna jest moda :-).
wszystkie lampy ksenonowe 35W so skretne czy to Giulia, czy Stelvio
Przetłumaczyłem sobie na goo glach opis tego kitu za 3k Eur z autopartseurope i mam obawy czy to faktycznie zadziała nawet z Giuliami z roku 2017, na ksenonach? Cytat:
Co zawiera zestaw pełnych reflektorów LED Alfa Romeo Giulia my2023:
Lewe i prawe reflektory Matrix Full LED Alfa Romeo Giulia Oryginalne reflektory
Kompletny zestaw okablowania do instalacji
Instrukcja instalacji
Kodowanie usuwania błędów
Pozwala to na zamontowanie reflektorów bez modyfikacji oryginalnego okablowania i bez konieczności zakupu dodatkowych elementów. Wszystko zawarte w jednym zestawie.
Czy to zbyt piękne, żeby było prawdziwe???
Rozmawiałem z gościem z tej firmy, ten zestaw reflektorów z pełnym MATRIX LED na razie jest dostępny do modeli z żarówkami, chyba H7, nie wiem. Bo dla tych co mają reflektory z ksenonami, wieści są gorsze. Obecnie są w fazie testów i planują jak najszybciej mieć te zamienniki na ksenony.
Ja chętnie poczekam
Hm, czyli do matrixów wystarczy tylko aktualizacja softu?
Nie wiem skad takie przypuszczenie, predzej wymiana modulow na nowego typu bo nowych softow albo nie ma dostępnych albo nie wgra na stary hardware - pisze to przypuszczajac jak to najpewniej wyglada w praktyce. Pisse tez o pelnym uruchomieniu matrixa a nie tylko wlaczenie wszystkich sekcji
A ma ktoś może info jakiej wartości wstawić opornik w kierunkowskaz, żeby działał ? Nie zależy mi na dodatkowych funkcjach świateł jedynie aby działały postojowe, mijania, drogowe oraz kierunkowskazy :)
Na jednym filmiku z konwersji pewien burritoman wpinał wtyczki i na tym kończył działalność z konwersją, mówił jeszcze że trzeba kompa podpiąć i zrobić mu proxy gdyby się coś wysypało, ale nic po za tym. Kierunki zrobił bez sekwencji.
Nie mogę odszukać tamtego filmiku, ale znalazłem inny z tymi samymi lampami od tego samego dostawcy, i oni kupują lampę z wciśniętą wiązką , potem wygląda to na podłączenie P'N'P.
Może być coś na rzeczy z rezystancjami, bo gość nie ma sekwencji, kierunek pali mu się cały jak pokazuje na filmiku, szkoda że nie pokazał kodowania.
Załącznik 288566