Witam zakupilem alfe 159 z silnikiem 1,9 jts i jest pewien problem na 2,3,4 biegu slychac szum taki jak by cos tarlo o siebie pozatym przy ruszaniu do okolo 2 tys obroto czuc wibracje do 4 biegu ktos ma pomysl od czego zaczac szukac problemow?
Printable View
Witam zakupilem alfe 159 z silnikiem 1,9 jts i jest pewien problem na 2,3,4 biegu slychac szum taki jak by cos tarlo o siebie pozatym przy ruszaniu do okolo 2 tys obroto czuc wibracje do 4 biegu ktos ma pomysl od czego zaczac szukac problemow?
Zacząłbym od najprostszego, czyli sprawdzenia felg, opon i wyważenia, a przy okazji sprawdziłbym zawieszenie i posłuchał łożysk oraz sprawdził tarcze i klocki - jedna robota :)
to napewno nie jest problem z oponami te wibracje czuc na kierownicy pedale gazu a dzwiek to jest takie cos jak by cos tarlo o siebie wcisniecie sprzegla wycisza problem
Jak to nie pomoże sprawdz półosie a szczególnie przeguby wewnętrzne., poduszki na silniku i skrzyni
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Ale nie jestem pewny czy wibracje będą z łożyska.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
no rozumiem ale zajechalem do mechanika i na poczatek powiedzial ze dwu masa i skrzynia biegow na zlom to mi sie wydalo dziwne bo biegi dzialaja idealnie
Rozebrał to że stwierdził że zlom?
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
nic nie rozbieral przejechal 50metrow
Podnosił samochód ogkasal w jakim stanie są przeguby wewnętrzne?
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
nie przejechal sie kawalek stwierdzil ze to znany problem w alfie i wymiana dwu masy i skrzyni biegow koszt 10 k
Zmień mechanika [emoji1787]
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Jaka tam skrzynia siedzi tzn jaki model
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
problem jest taki ze w kaliszu nikt za bardzo nie chce robic alfy
Bo to gowno nie mechaniki są. Najlepiej wiesvagen das auto wtedy jest gute auto. Szlak mnie trafią na takie gadanie mechaników. Skąd on ta cene wziął? 5 tys za robotę? Prosta robota jak w każdym innym aucie
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wywala skrzynie itd a okaże się coś innego i kto ci odda kase
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
nie znam sie na tyle by powiedziec jaka skrzynia
Podjedz do jakiegoś swojego ziomka tak abyś mógł wejść pod auto sprawdz sobie co jestes w stanie sam.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Mimo wszystko odwiedziłbym innego mechanika
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Każda wibracja, spowodowana oponą, felgą, złym wyważeniem, będzie tak odczuwalna, a diagnostykę należy zaczynać od rzecze najprostszych - łożysko oporowe, jak rozumiem, sprzęgła, sprawdzić bardzo łatwo - na postoju i luzie, oczywiście na uruchomionym silniku, wciskasz sprzęgło, jeśli odgłos z okolic sprzęgła nasila się, to możesz podejrzewać łożysko - mechanik przestraszył się AR i chciał Cię spławić, albo oskubać.
To nie będzie raczej od kól, bo kolega pisze ze wibracje są zaraz po ruszeniu do ok 2000 obrotów. Za mała prędkość obrotowa kol po ruszeniu zeby odczuć wibracje.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Tak, jak napisałem, zacząłbym od rzeczy najprostszych, których wyeliminowanie, zajmie chwilę i będzie kosztowało grosze.
Jeśli to występuje tylko na określonych biegach to wybacz ale uważam, że opony, felgi, tarcze już są sprawdzone... tzn. nie wymagają weryfikacji na tym etapie bo problem nie występuje wg opisu kolegi na 5 i 6 biegu, a tam było by to dopiero czuć przy większych prędkościach. Dodatkowo wg opisu kolegi wciśnięcie sprzęgła eliminuje wszystko.
Odnosząc się do samego problemu kolegi - mechanik po 50m mógł stwierdzić że skrzynia to śmietnik (np. latający lewarek przy dodawaniu gazu na 1 i chyba 5 biegu, odgłosy itp). W sensie naprawić da się wszystko ale nie wszyscy to potrafią i chcą. Dla mechanika prościej jest coś wymienić.
Zakładów regenerujących M20/M32 jest dużo, to znana skrzynia z problemami. Wymiana skrzyni to nie powinien być problem u żadnego mechanika. Swojego znachora-mechanika zweryfikuj u kogoś innego.
Co do cen - nie dziwcie się, że coś kosztuje. Chłop pomyślał sobie tak... M32 po regeneracji to pewnie z wysyłkami 2,5-3k przy zwrocie starej skrzyni. Do tego komplet sprzęgła z dwumasą i łożyskiem (tak żeby nie było później ew. reklamacji) 2,5k (cena z allegro). To już na same części leci 5-6k. I to na te co "widać gołym okiem". Ile to roboty? nie wiem, nie robiłem nigdy tego. Ale ceny za rbh na poziome 200pln brutto to myślę standard w obecnych czasach. To już mamy 10h pracy i robi się 7-8k. Czy da się to w 10h zrobić? Nie wiem.
a jak z olejem w skrzyni
Przy wyższych prędkościach, wibracje spowodowane kołami, mogą mieć taką częstotliwość, że przestają być odczuwalne - miałem taki przypadek z nowymi oponami, po za tym, nie za bardzo rozumiem, na czym miałby polegać problem z tak banalnie prostą diagnozą, zanim dobierzemy się do sprzęgła, dwumasy i skrzyni biegów - w M32, wystarczyło wlać, zamiast zalecanych 2,3 l oleju, 3 litry i problem znikał, bowiem stanowi go, źle zaprojektowane łożysko, które przy zalecanym stanie oleju, nie jest odpowiednio smarowane.
Odnośnie M32 - i tak i nie [MENTION=89137]yaniq[/MENTION].
Skrzynia po modyfikacjach była dalej używana (np. jest w Astrze K 1.4T). Modyfikacja to nie tylko większe łożyska (62mm vs 55mm), to także przeprojektowana obudowa przednia. Konkretnie dodane kanały olejowe, których brak w skrzyniach przed modyfikacją.
Dodanie oleju "rozwiązuje" problem... więcej oleju = więcej czasu zajmie jego degradacja temperaturowa.
Yaniq, ja rozumiem, że eliminuje się najtańsze rzeczy w pierwszej kolejności. Coś co da się sprawdzić. Zgadzam się.
Kolega wciska sprzęgło i wszystko znika (a przynajmniej ja to tak zrozumiałem z opisu). Czy dalej uważasz, że musi jechać wyważać koła?
EDIT:
Tu jest dźwięk wczesnego etapu usterki:
https://www.youtube.com/watch?v=HASgcGyNtw4
Po wciśnięciu sprzęgła, koła przednie nie są napędzane, a więc działają na nie inne siły - ja bym zaczął od tego, bo to ani czas, ani koszt, ale kolega oczywiście zrobi jak zechce :)
Co ma do smarowania łożyska "degradacja temperaturowa", to ja za bardzo nie wiem i wystarczy chyba, zwyczajnie częściej zmienić olej - ja wymieniam co 50 tysięcy kilometrów, a spuszczony olej, wizualnie nie różni się niczym od nowo zalewanego, ale przyjmuję do wiadomości informację o "degradacji temperaturowej oleju" w manualnej skrzyni biegów, która akurat w skrzyni M32 powoduje brak smarowania tego łożyska :)
Jak już się coś zużyło i huczy, to wymiana oleju raczej tego nie naprawi. co najwyżej zatrzyma/spowolni dalsze zużycie. Wiadomo, można olej wymienić, wlać jakiś dodatek obniżający tarcie i za ~500zł jeszcze ta skrzynia trochę pochodzi (może trochę mniej będzie szumieć). Ale to będzie typowe drutowanie. Awaria M32 z tego co pamiętam w pierwszej kolejności objawy dotyczyły biegów 4,5,6, a nie 2,3,4 (może poprzedni właściwej najczęściej na tych biegach jeździł i te łożyska szybciej padły???). jest "gwizdanie" jak z tubriny przy przyspieszaniu na 4? Zresztą co się tu doktoryzować. Akurat temat M32 jest tu na forum bardzo dobrze opisany - wystarczy odkopać odpowiednie wątki. Co do dwumasy w związku z wibracjami przy ~2000obr. - trochę dziwny objaw. pytanie czy jedyny.
może być tak, że za wszystkie te objawy odpowiada łożysko oporowe za ułamek ceny dwumasy i naprawy M32, bo przy ~2000obr wpada wibracje i huczy. a przy 5 i 6 jest na tyle głośno bo większa prędkość, że te szumy giną w innych hałasach.
ps. dobrze byłoby, żeby diagnozę przeprowadził ktoś inny i potwierdził to, co ci mechanik powiedział po 50m przejażdżce - jeśli nie masz do niego zaufania. On niestety może mieć 200% racji po tych 50metrach, jeśli ma doświadczenie. I jego zdanie ma dużo większą wagę niż teoretyzowanie internetowych mędrców na podstawie przekazanych przez ciebie objawów (masz pewność, że na wszystkie objawy zwróciłeś uwagę??).
A jakie to inne siły działają na kolo po wciśnięciu sprzegla poza tym że jie dziala na nie moment obrotowy. Kręcą się tak samo w tym samym kierunku przeciez wiec jeśli masz krzywe z felgi czy uszkodzona oponę to bicie będzie takie samo czy kolo jest napędzane czy nie.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wiem jak się zachowują te opony. Moje pytanie było jakie INNE siły działają na kolo? Poza momentem obrotowym proste pytanie. Odpowiesz ?
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Znowu eksperymenty na poziomie szkoły podstawowej - połóż deskę i najedź na nią siłą bezwładności samochodu, zwaną uczenie inercją, a następnie zatrzymaj się na niej kołami napędzanymi i gwałtownie rusz - chyba nie spodziewasz się, że przerowadzę z Tobą lekcję fizyki z zakresu sił działających na koła - jak masz problem z wiedzą, to wykup sobie "korki" :)
Możesz również przeprowadzić inny eksperyment, tylko do tego, musiałbyś poprosić kogoś o pomoc, bo zamiast deski, musiałabyś użyć własnych dłoni i porównać obrażenia :)
To inaczej. Której czesci wyrazu INNE nie rozumiesz. ? Poza tym to co wypisujesz ma się nijak do problemu kolegi.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Chodzi o to że ta skrzynia jest lekko mówiąc "ciepława" jeśli chodzi o olej w porównaniu do innych. To go degraduje, a finalnie prowadzi do tego co wszyscy tu znają i kochają.
Takie wnioski wyciągnąłem po przeczytaniu kiedyś (zanim kupiłem pierwszy samochód z M32) kilku forów zagranicznych łącznie z przykładami. Gdzieś ktoś nawet napisał, że zmierzył temperaturę i wyszło mu, że potrafi przekraczać 120C. Teraz mam w rodzinie 3 auta z M32 (2x Astra, 1x AR). Astra z przelotem 550kkm 1.7cdti. Skrzynia od nowości dotrwała do 450kkm. W mojej AR mam 278kkm i jeszcze wydaje się ok.
Nie chce mi się z Tobą sprzeczać [MENTION=89137]yaniq[/MENTION] bo Ciebie się do niczego nie da przekonać co wychodzi poza pewne ramy. Ale olej się zużywa z kilku przyczyn, a jedną z nich jest właśnie temperatura. Resztę roboty robi zerwanie filmu olejowego na bieżni.
[MENTION=89137]yaniq[/MENTION] - a to że częściej zmieniasz olej to z jakiego powodu jeśli się nie degraduje?
@ Majchu - Faktycznie zwykle pada 5/6 bieg. Ale... jeśli ktoś zrobił "remont" i wymienił tylko te 2 łożyska na wałku 5/6 biegu no to finał może być jak na załączonym obrazku. Tzn. padły łożyska innego wałka. Może też być tak jak piszesz, że to tylko oporowe i go nie słychać przy wyższych prędkościach (np. 5 i 6 bieg).
Ale tu jeszcze są wibracje, które mogą być ze skrzyni lub tak jak to było u mnie w 156 z wewnetrzych przegubów
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Zgadza się, ale my tu wróżymy z fusów bo nikt auta kolegi w swoich rękach nie miał.
Kolega ma teraz wachlarz możliwości, łącznie z moimi przemyśleniami odnośnie ceny jaką mu mechanik zaproponował. Teraz bogatszy o całą tą "wiedzę" musi podjąć męską decyzję czy weryfikować u innego znachora (ja bym weryfikował) czy oddać swojemu obecnemu do naprawy za 10k.
Ja tez bym szukał innego
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka