powiedzcie mi bo nigdy nie mialem boxera a mam go od 2 tygodni
silnik buja sie na prawo i lewo na wolnych obrotach\
byly wymienione swioece i przewody
czy to normalne czy on tak sie musi bujac ?
dzieki
pozdro
Printable View
powiedzcie mi bo nigdy nie mialem boxera a mam go od 2 tygodni
silnik buja sie na prawo i lewo na wolnych obrotach\
byly wymienione swioece i przewody
czy to normalne czy on tak sie musi bujac ?
dzieki
pozdro
a wiec wrocilem od diagnosty (zdziercy)
komputer wyrzucil ze sonda jest do kitu
to rozumiem a to ze sie silnik buja facet stwierdzil ze na 1 gar nie pali i trza glowice sciagac i cos tam robic ( chce za to 1000 zł)
a najlepsze za wymiane sondy na oryginalna chce 700 zł a jak wlozy uniwersalna boscha (na allegro 75 zł) chce 400 zł
wszoku bylem i pojechalem do domu
powiedzcie mnie jeszcze ile u was za podlaczenie do kompa bo skasowal 60 zł (drogo to)
napiszcie mnie jeszcze czy z tym 1 garem to moze miec racje
pozdro
Rozumiem, że "buja" - codzi Ci w tym przypadku o to że silnik wibruje czy nie trzyma równych obrotów. Jakby jeden gar nie palił to auto straciło by moc, szarpałoby, ogólnie ploecenia gazem nie byly by przyjmowanie... Sprecyzuj objawy.
auto pracuje rowno, a bujanie chodzi mi o to ze buja sie w prawo i lewo, mocy nie stracil i nic sie nie dzieje po zatym ze sie buja ale ja nie wiem czy to tak musi sie bujac bo mialem seicento i tak sie nie bujal
Tez nie do konca rozumiem w jaki sposob sie buja ale boxer jak nie dopala na ktoryms cylindrze to sie wlasnie buja na boki ale to wyraznie czuc.
A moze ci chodzi ze przy dodawaniu i ujmowaniu gazu przechyla sie raz w lewo raz w prawo?
nie na wolnych obrotach ja stoi na luzie to tak jak pracuje to sie buja na boki ale to jest bujanie w rytp pracy silnika
ale nie jest to szarpanie i w momencie szrpniecia nie slychac zeby silnik sie zadlawil tylko rytmiczne delikatne bujanie powiedzmy ok 1 cm.
Jezeli tak jak mysle to niemasz sie czym przejmowac
dokladnie tak jak piszesz silnik chodzi rowno nie ma zadnego szarpania czy dlawienia sie wchodzi na obroty gladko i nie ma spadkow mocy, a to bujanie to jest ok 1 cm w prawo i lewo
Ja mam w 8 zaworkach ten silnik i tez tak "buja" - nie masz sie czym przejmowac.
No to musisz kupić nowe poduchy pod silnik
Nie sadze - jak na wybojach i zakretach oraz szarpnieciach (np. ze swiatel) nie telepie silnikiem i nie zmienia on swojego polozenia to nie jest to potrzebny wydatek.
Silniki wzdluznie zawieszone maja to do siebie ze je przechyla na boki a boxerki mocniej bo sa bardzie rozlozyste.
Ten 1 cm to on sie moze bujac na poduchach niemasz sie czym przejmowac fachowiec najwyrazniej niema racji z tym garem on poprostu musi troszke drgac jak kazdy silnik a sondy nie mozesz sam wymienic to nic skomplikowanego!!!
U mnie podpiecie pod kompa tez kosztuje 60zl
Cytat:
Napisał lejek20
nie rozumiem tego zdania to samemu wymienic czy nie
i czy te z allegro boscha sa ok
jakie mam kolory kabli w swojej bo jeszcze nie sprawdzalem
pozdro
mojego BOXERKA też lekkawo buja na boczki...
podłonczenie do kompa to normalna cena u mnie gdzie niegdzie 50 zł a gdzieniegdzie 60 zł.
a sonde nie musisz koniecznie sam wymieniać tylko poprostu poszukaj tanszego warsztatu :wink:
pozzdrawiam
Wymiana sondy nie jest bardzo skomplikowana czynnoscia i z pewnoscia poradzisz sobie z wymiana sam zamiast dawac kupe kasy jakiemus mechanikowi.
Mozesz kupic sonde dedykowana do modelu badz kupic uniwersalna (tylko trzeba dobrac te same kolory kabli) jesli kupisz dedykowana to wkrecasz ja w miejsce podpinasz kostke i po problemie jezeli sie zdecydujesz na uniwersalna to musisz uciac kabel od starej i przylutowac tak zeby mial ta sama dlugosc i potem wkrecic na miejsce, podpiac kostke.
O ile dobrze pamietam to masz tam sade tytanowa kolory kabli to czerwony, czarny, bialy
powiedzcie mi jeszcze czy ta sonda:
http://www.allegro.pl/item109125351_...rzewodowa.html
jakie tam sa kolory kabli w 1.7 16 V Alfa 146 z 1995 roku
dzieki pozdrawiam
golobek, teraz dopiero zauwazylem...
Twoja Bella nie ma klamek?
Czemu to i czy nie masz problemu z policja i przegladami czy to moze tylko VT?
to tylko VT
Ufff...
co do kolorow to nie jest tak jak ktos tu napisal. podstawa to ilo voltowa jest twoja sonda ,nastepnie ilo przewodowo jest sonda potem z reguly /i tu jest regula/ kolor bialy to grzalka sondy.jezeli jeden bialy to wazna jest dobra masa pozostale kolory sa od tej czesci pomiarowej i tutaj nic nie jest pewne w tz uniwersalnych.na kazdym opakowaniu powinno byc umieszczone jaki kolor co jest itd. proponuje duza uwage przy podlaczaniu ,bo przy nowszych modelach skonczy sie to bledem i wizyta w serwisie. w starszych alfach wystarczy odpiac mase akumulatora na kilkanascie minut i blad jest skasowany