Witam koledzy
Czeka mnie wymiana zawieszenia - przód.
Komplet wahaczy plus amorki i tu pytanie:jeśli robiliście to już u siebie podpowiedzcie na jakich producentow czesci sie nastawiac a jakie firmy odrazu sobie odpuscic.
pozdrawiam
Printable View
Witam koledzy
Czeka mnie wymiana zawieszenia - przód.
Komplet wahaczy plus amorki i tu pytanie:jeśli robiliście to już u siebie podpowiedzcie na jakich producentow czesci sie nastawiac a jakie firmy odrazu sobie odpuscic.
pozdrawiam
A to zależy ile masz pieniążków. Bo w AR głównie o to się wszystko rozbija. Można na same części wydać z tysiąc, ale można pewnie też 2 i 3 tysiące. Ile masz już zaskórniaków?:)
Powiedzmy ze narazie interesuja mnie doswiadczenia klubowiczow a propos jakosci i trwalosci czesci. Czy np amorki kupic Kayaba, Bildstein czy moze MONROE bo roznice sa czasem ogromne a mozliwe ze na polskich drogach i tach na jedno wyjdzie :))
Z kasa nie ma problemow natomiast chce dobre rzeczy a nie drogie bo jak wiadomo to nie zawsze jest równoznaczne :)
Z doświadczenia własnego:
- amorki regenerowałem (w Poznaniu) razem z usztywnieniem -> wyszło rewelacyjnie, koszt 650zł za 4szt. razem z de/montażem
- wahacze górne polecam oryginały: niewielka różnica w cenie do zamienników (o ile dobrze pamiętam coś koło 200/szt.)
- wahacze dolne Vema: jak na razie OK
NIE POLECAM regeneracji wahaczy! - nie ma sensu... to po prostu nie działa.
Z doświadczeń innych (auta inne niż AR):
- jeżeli chcesz amory seryjne, to tylko KAYABA, jeżeli lepsze niż seria to Bildstein :)
znam same negatywne opinie o MONROE...
pozdr,
~tomaz
DZIEKI za konkret.
masz moze jakis namiar na ta firme z poznania??
pzdr
Ja amortyzatorów jeszcze nie wymieniałem, ale z tego co koledzy opisują, to Bilstein jest niezniszczalny. B4 są miękkie, a podobno B6 to idealny kompromis pom. twardością, a komfortem.
Co do wahaczy, łączników i innych "pierdułek" to proponuję TRW, a z daleka omijaj FASTa i Febi. FASTa znam z opowiadań, Febi z autopsji i TRW również z autopsji.
Zapytaj o części kol. Puotka, ja czasem u niego się zaopatruję.
Pozdrawiam.
- Rafał
perrodeltango, mam: p.Marek Kantorski
http://maps.google.pl/maps?oe=utf-8&...02322325549716
jeślibyś regenerował, to tylko z usztywnieniem :)
pozdr,
~tomaz
DZIEKI Panowie.
Zapoznam sie z tematem i dam znac co wybralem:)
pzdr
Myślę, że jak kasa nie gra roli a chcesz naprawdę dobrze to tylko oryginały. Takie co na pierwszy montaż idą.. Koszt spory, ale i jakość często bezkonkurencyjna:)
minciu Myślę, że jak kasa nie gra roli a chcesz naprawdę dobrze to tylko oryginały. Takie co na pierwszy montaż idą.. Koszt spory, ale i jakość często bezkonkurencyjna
Napisz coś więcej o tych częściach na 1-szy montaż.
Jak zakupisz komplet wachaczy TRW to to właśnie jest orginał, polecam także wymiane wieszaków stabilizatora i gum usztywniających (gumy są dostępne tylko w zamiennikach, w orginale musisz kupic cały stabilizator za około 500 zł).
Jeśli chodzi o amortyzator to nie monroe, sam będe teraz zmieniał i myśle nad firmą, w gre wchodzi Magnetti Marelli (tańsza opcja) lub Bilstein (droższa opcja) tyle że nie wiem czy bilstein'y nie wymagają innych sprężyn niż standardowe, a nie chciał bym obniżać auta.
Mnie remont zawieszenia bez amortyzatorow kosztował następująco:
Wieszaki stabilizatora TRW: 2 x 50=100
Gumy usztywniające parka 50
Wahacze góra TRW: 2 x 130=260 (teraz już są troszke droższe)
Wahacze dół Vema 280 x 2= 560
Polegam użytkownika allegro tanifiat, ma przystępne ceny orginału.
hmmm
jesli znalazlem dolne wahacze vemy po 195 zl sztuka to mam sie bac skoro piszesz ze u Ciebie 280 jeden?:))
pzdr
Ja mialem Vemy i poszly po przejechaniu 9tys km. A jezdzilem ostroznie i przewaznie pokonywalem stała trase o dobrej nawierzchni. Razem z tulejami poszedl rowniez sworzeń. Jak kupowac to tylko oryginal trw !!!
Nie wiem dokładnie co było montowane na pierwszy montaż, ale często ludzie narzekają na niby oryginały kupione na allegro.. jak będziesz chciał przyoszczędzić to trafisz na podróbę zapewne. Na 100% w salonach fiata bedą mogli Ci ściągnąć wszystko w oryginalne, nie podrabiane i z gwarancją.
Na forach wszyscy mówią, że TRW robiło części zawiechy na pierwszy montaż. Ale są też opinie że można trafić na podróbki TRW. W alfach strasznie ciężko z tym zawieszeniem.. Nie dość, że jest to strasznie drogie, to jeszcze nie wiadomo jakie firmy wybierać... Ja np mam chwilowo kryzys finansowy, więc kupiłem sobie 2 wahacze górne ( do 156 ) QAP tańsze, niż jeden TRW.. mam nadzieję, że pół roku wytrzymają chociaż, aż przyjdzie gotówka:) Jakby nie było.. jak tylko zaczną umierać do dam znać na forum na ile wystarczają:)
NIE POLECAM regeneracji wahaczy! - nie ma sensu... to po prostu nie działa.
Ja się z tym nie zgodze wszysko zależy kto i jak to wykonał. Mam u siebie założone przednie dolne regenerowane i tylne i jak na razie po przejechaniu 50tys brak luzów a dodam jeszcze że cały ten czas jeżdziłem na 17" felgach.
jak masz kase i chcesz pojezdzic dluzej to kupuj wszystkie elementy zawieszenia TRW ,jesli chodzi o amortyzatory to z wlasnego doswiadczenia polecam Bilsteinb6 auto zmienia sie nie do poznania tlumia nierownosci wysmienicie , bujanie znika zachowanie na zakretach pierwsza klasa i pozastaje jeszcze komfort jaki powinna miec alfa 166