Cześć, ściągnąłem Giulie z USA, mam pytanie czy jest to jakaś powiedzmy w miare "bogata" wersja, czy było dużo więcej opcji do wyboru podczas konfiguracji wozu?
Jeśli tak, to czego brakuje?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!
Załącznik 288221
Printable View
Cześć, ściągnąłem Giulie z USA, mam pytanie czy jest to jakaś powiedzmy w miare "bogata" wersja, czy było dużo więcej opcji do wyboru podczas konfiguracji wozu?
Jeśli tak, to czego brakuje?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!
Załącznik 288221
Googlnij sobie cenniki ktore chocby tu na forum wrzucalem. Poza tym nie kumam o co ci chodzi, masz spec i albo ci pasowal albo nie. Chcesz po fakcie dostac potwierdzenie ze kupiles wypas? A co jak niezbyt? Moze trzeba inaczej patrzec na sprawe?
Ale ok, rozwieje Twoje watpliwosci, szybki skan i to takie mniej wiecej Veloce RWD ale z dodatkami/pakietami typu szpera czy skóra deski, szyberdach czy harman kardon, czyli bogato.
Na ale stare multimedia chocby bez aa/acp, jak chcesz 2 gen z aa/acp albo 3 gen(polift, ewentualnie touch) to w przedziale 3-10tys sa rozwiazania na ori gratach niektóre nowe radia. Przy takim upgrade moge tez robić konwersję jeśli nie masz kogos
Co to jest za pozycja "engine block heater" za 150 dolarów?
Znalazłem info, że to do podgrzewania silnika przed uruchomieniem. Nawet nie wiedziałem, że była taka opcja.
Fajna wersja, jest bogato
Podstawa w USA bije podstawę w Europie na głowę więc i tak nie byłoby "lipy".
no nie wiem czy mogę się zgodzić - może nie ma szmat na fotelach w najniższej tam oferowanej wersji i zawsze jest 280HP, ale poza tym nie wiem o czym piszesz. troche tych aut u mnie było, i tez bywały golasy bez navi z plastikiem zamiast alu, 6.5" wyświetlaczem, bez łopatek itp itd. Trzeba też pamiętać że ze 2/3 tam nie ma radaru przedniego, a zatem łatwej ścieżki na dodanie ACC, do tego podobna ilość nie ma kamery w szybie, więć LDW czy AHB też nie dołożysz bez wymiany szyby/dodania kamery (ew wiązki) i pająka. Piszę o przedliftach.
Może mylisz tym, że wielu jak już licytuje to wybiera bogatsze wersje bo po wypadku nie ma wielkich różnic w koszcie łącznym z kosztami sprowadzenia i naprawy i stąd większość które zjadą do PL jest na poziomie mocno doposażonych wersji super czy mocno doposażonych Veloce, często też z szyberdachem czy szperą. Takie IMHO i obserwacje:)
Radar? To max 1/3 nie ma. Kamerę jeszcze mniej. Skóra, Xenon zamiast Halogenu, Kamera cofania, LCD duży między zegarami, manual nie występuje. Często grzanie stołków. Ja robię tego naprawdę dużo, praktycznie same USA, Europa to u mnie święto. Porównując wersję bieda USA - bieda EU, EU wygląda jak ubogi kuzyn.
każdy ma swoje doświadczenie i zgrubne statystyki (bardziej obserwacje, przecież nikt nie robi chyba sobie statystyk z tego). Nie wiem ile u Ciebie było GIulii/Stelvio USA, bo u mnie około 100. A czy to nawet jest jak Ty to oceniasz, że 1/3 nie ma tylko, tak czy siak tu są poobcinane te auta. Na to tu brak poziomowania, tam brak sprysków reflektorów, lampy niehomologowane na EU itp itd. LCD też bywa mały w USA, choć rzadziej niż w EU. U nas też manualna skrzynia nie występuje w 2.0, z resztą znajdą się i tacy którzy tego żałują:) W USA np wielu żałuje że nie ma, również tych co chcieli Q z manualem, który u nas była a u nich nigdy.
Wersja bieda USA i tak jest bieda, tylko trochę mniejsza :) Co z tego ze dostajesz nietrzyające tyłka zwykłe skóry w standardzie - już nie wiem czy bym nie wolał szmaciaków bo przynajmniej się nie lata.
Czy ktoś wie jak właściwie działa to ogrzewanie "engine block heater"?
Pompa wody w Stelvio z tego co widzę po zdjęciach to jest czysto mechaniczna. Więc co, załącza się ta grzałka bez wymuszenia przepływu cieczy chłodzącej? Wtedy rozwiązanie wydaje się być do bani z lekka.
I tak w ogóle to ona po zamontowaniu jest zanurzona w tej cieczy czy tylko tylko do mela aluminiowego jakoś dotyka?
Wersja chyba ze wszystkim, nie wiem czy dało się tam coś więcej dołożyć.
Tylko po co ori graty gdy za ~1000PLN jest chiński moduł AA/CP którego montaż zajmuje 30 minut i masz bezprzewodowego CarPlaya, a nie przewodowego jak w oryginale. Oryginalne multimedia to tylko do sprawdzania ciśnienia w oponach.
W bloku jest grzałka, a pod maską kabel podłączany do gniazdka.
Tyle to każdy matoł się raczej domyśli. Pytanie co z pompą wody.
Z tego co sprawdziłem w katalogu, to opcja ta występuje tylko na rynek Kanada i USA, biorąc pod uwagę, że większość z nas ma auta krajowe lub z rynku EU, a i na tamte rynki występowało jako opcja dodatkowa (więc zapewne spotykana jest w autach z zimnych rejonów) więc pewnie niewielu tą opcję ma. Może ktoś z posiadaczy tej opcji opisze i ewentualnie wstawi fotki, gdyż po nr katalogowym, nie udało mi się żadnych poszukać w necie. Numer katalogowy to 50054977, a aktualna cena to 5613,90 brutto ;) Zastosowanie ma w Giulia/Stelvio/Tonale.
Załącznik 288230
Co do pompy wody, to istnieją przecież także pompy wody elektryczne (są przecież na pokładzie Giulia/Stelvio), jednak co także bardzo prawdopodobne, pompa może być także wbudowana w tenże podgrzewacz.
Andrzejek, nie mam pojęcia jak jest, czy żeby wsadzić tą grzałkę (sam dałem do niej wyżej linka, więc jednak się domyśliłem) to trzeba wykręcić jakąś zaślepkę do kanału wodnego, czy też jest to tylko normalnie otwarty "suchy" otwór w bloku na grzałkę która przez powietrze grzeje punktowo blok. Stąd tekst o zanurzeniu.
Jeżeli pompa w Alfie nie może działać bez włączonego silnika, elektrycznie, i rozprowadzać ciepło z grzałki równomiernie po całym bloku, to całe to rozwiązanie wydaje się średnio skuteczne.
Są natomiast na rynku podgrzewacze, tańsze niż $150, wyposażone w grzałkę i pompkę elektryczną do włączenia w szereg z małym obiegiem. I to wydaje się znacznie lepsze niż pomysł ori.
Krzysztof Fly, marna szansa żeby w elemencie "1" była jakaś pompka. Gabarytowo wygląda to na samą grzałkę.
To chyba jest to co linkowałem wcześniej
https://www.carid.com/mopar/engine-b...8259074aa.html
Krzysztof Fly, marna szansa żeby w elemencie "1" była jakaś pompka. Gabarytowo wygląda to na samą grzałkę.
To chyba jest to co linkowałem wcześniej
https://www.carid.com/mopar/engine-b...8259074aa.html[/QUOTE]
Sęk w tym, że czasami element na rysunku w katalogu, nie wygląda tak jak w rzeczywistości, stąd pisałem, że nie udało mi się poszukać real foto tej części. Być może ktoś z forumowiczów, posiadający auto z rynku Kanada/USA ma tą opcję, to można by to było sfotografować. A dodatkowa pompka wody elektryczna jest chyba na wyposażeniu większości (jeśli nie każdego egzemplarza) więc to nie jest duży problem aby ją wykorzystać. Tyle tylko, że lepiej by było wykorzystać prąd z "zewnątrz", aby nie zużywać tego z akumulatora (szczególnie, że raczej chodzi o rejony zimne).
Co do sensu ewentualnego retrofitu, to nie ma on najmniejszego sensu, tak jak piszesz, są na rynku zdecydowanie tańsze rozwiązania (bardzo popularne w Skandynawii).
Rozumiem.
Jeśli jest w naszych Alfach pompka elektryczna to można by ją zasilać jakoś z tych 230V podłączanych z zewnątrz (oczywiście przez jakiś zasilacz 12VDC) i aku nie drenowane.
Na Allegro są podgrzewarki za 400zl brutto wraz z pompką elektryczną, i całkiem małe rzędu 12cm długości. Niby polskiej produkcji nawet.
Tak się zastanawiam może to dobre rozwiązanie również w Polsce na zimniejsze dni żeby skrócić żłopanie na ssaniu i szybciej rozrzedzić olej, szczególnie jeśli samochód nie garażowany.
To napiszę jeszcze raz. Grzałka jest wkręcana w blok, aluminium dobrze przewodzi ciepło, więc się nagrzewa. Woda nie ma tu nic do rzeczy.
Ok, rozumiem.
Czy jest tu ktoś kto posiada wersję Alfy z tą opcją?