Dzień dobry,
wielka prośba do bardziej doświadczonych kolegów.
Szukam tego przewodu paliwa, który na zdjęciu jest owinięty taśmą.
Zależy mi na numerze OE, ewentualnie gdzie taki można kupić.
Z góry dziękuję.
Printable View
Dzień dobry,
wielka prośba do bardziej doświadczonych kolegów.
Szukam tego przewodu paliwa, który na zdjęciu jest owinięty taśmą.
Zależy mi na numerze OE, ewentualnie gdzie taki można kupić.
Z góry dziękuję.
Nie było, nie ma i nie będzie.
Fabrycznie jest to jako jeden element od baku do silnika. Część elastyczna jest zaprasowana na gorąco na przewodzie stalowym. Rozwiązanie jest proste. Zastąpić wężem gumowym na opaskach. Ja i wielu mamy tak od lat. Trzeba tylko kupić bardzo dobrej jakości przewód odporny na benzynę. Bo te "tanie niby odporne" puszczą po paru tygodniach pod wpływem benzyny i piekielnej temperatury na silniku.
Wielkie dzięki za pomoc.
Nawet w partslinku nie mogłem tego znaleźć i już wiem dlaczego.
Gates barricade plus obejmy Oetiker zaciskowe jedne i drugie dobrze dobrane średnica i zaciśnięte Ori szczypcami.
Ślimakowe - dla lubiących ryzyko - sobie daruj jak go (ryzyka płomieni) nie lubisz.
Ten zielony - czyli 27340 - FUEL LINE HIGH TEMPERATURE AND PRESSURE HOSE -jest dedykowany do wtryskowych ciśnieniowych zastosowań i chwali się najniższą przenikalnością, no i na każde paliwo . Ten drugi gates opisuje jako do zanurzania w zbiorniku.
Nie wiem jak teraz, ja do kitkarów musiałem kupować z ebay'a de bo u nas nie do zdobycia był . Ale szybko idzie i cła nie ma .
W PL na internetach widzę że dostępny ale całe rolki :D
U nas nie ma kultury i tradycji (uciętej - vide niżej) budowania samochodów to i nie ma podaży skoro brak popytu.
Od 2012/13 (po+psl jakby ktoś nie pamiętał) zbanowane są u nas SAMy. Auto, traktorek, przyczepkę itd można tylko kupić . Broń boże zbudować. To i części i rozwiązań nie ma. Można dziękować w wyborach za to jedynie.
Ja swego czasu kupiłem takie: https://allegro.pl/oferta/waz-gumowy...mpa-7768422775 i https://allegro.pl/oferta/przewod-pa...1mb-9307409205 oraz obejmy https://allegro.pl/oferta/opaska-obe...tuk-7766974651.
Moim zdaniem taki byłby idealny: https://allegro.pl/oferta/przewod-te...mm-14305254171, ale weź to zaciśnij ;). Można zakuć, ale nasze listwy nie są przystosowane do takich rozwiązań.
Propozycja Andrzeja wydaje się być jednak najlepsza.
Generalnie to może przy okazji dyskusji też bym zmieniÅ‚ swojego Gates. Ja mam zwykÅ‚ego ale parÄ™ lat temu nabyÅ‚em wiÄ™kszÄ… ilość (jeszcze jak terenówkÄ™ majstrowalem). Gates siÄ™ sprawdzaÅ‚. Ale czytam teraz opinie i ponoć to już nie to samo i strach kupić. Tego barricade w sumie bym kupiÅ‚ z kimÅ› na spółkÄ™ bo 40zl za metr mi nie przeszkadza. Tylko po co mi aż 7m í ¾í´£
- - - Updated - - -
Teflonowe są super ale byłem dzisiaj przy aucie i nie chu chu go nie zamontujemy do listwy cf2. Tam są choinki bez możliwości wymiany.
- - - Updated - - -
A innych producentów jest sporo. Pytanie czy w takim miejscu chcemy eksperymentować :)
Wysoka temperatura, spore ciśnienie i benzyna. Szukam w hydraulicznych ale tam benzyna nie figuruje jako medium...
Możemy się złożyć, ale potrzeba kilku ochotników. Ja wezmę dwa metry, kto jeszcze? Mogę rozesłać do wszystkich.
Marku, w rolce jest 7,6 metra. Znalazłem za ok. 410 zł. To 54 zł za metr... Gdzieś jest taniej?
No to jeszcze trzeci do spółki i mi pasuje :) po 2.5m spoko
@silentosu - te opaski na śrubki co podałeś, to są faktycznie z tego co się dowiadywałem zalecane w UK do budowy kitkarów i takie przechodzą ten dopuszczający do ruchu przegląd IVA) - mają w odróżnieniu od ślimakowych równo rozkładać siłę na obwodzie zaciskanym. Jak się zdejmie przewód spod ślimakowej to faktycznie widać że ta ostatnia elipsę robi czy jajo na obwodzie przewodu.
A mi taka właśnie ze śrubkami, niby zalecana - na ukł paliwowym po pompie wysokiego ciśnienia - strzeliła w Westfieldzie torowym. Na szczęście po str zimnej silnika i na postoju. Ale fuks to żadne pocieszenie. Nie wiem, może wadliwa, może za mocno ją dokręciłem a tam maleńki gwint ze 2-3 zwoje...
Ślimakowa też mi strzeliła innym razem ale na ukł chłodzenia. Niektóre mają to miejsce co trzyma śrubę od spodu zgrzewane / spawane - i to mi strzeliło właśnie ten zgrzew.
Oetiker ma też ślimakowe (126) ale lepsze - nie ma zgrzewu od spodu i solidniejsze to łączenie:
https://i.ebayimg.com/images/g/EtMAA...RsP/s-l400.jpg
Ale po zbieraniu trochę "wywiadu" i samemu mając w ręku i zaciskając te mi się najbardziej podobają : zaciskowe oetiker
https://www.oetiker.com/pl-pl/produc...dual-slide-167
( https://allegro.pl/oferta/opaski-zac...zt-10196549406 )
https://www.oetiker.com/pl-pl/produc...dual-slide-167
niedawno zacząłem stosować ale jestem zachwycony. Tylko muszą byc dobrane dość dokładnie do średnicy zewn. przewodu.
O tych innych przewodach, do których dałeś linki nie wiem nic więc może dobre może nie? Ja wstyd się przyznać ale mam w jednym Westfieldzie odcinków kilka z ... fagumit'u (wiele osób klnie na fagumit) bo tylko tam wtedy odpowiednią średnicę znalazłem.
Ja mogę i 2 i 3 metry jak wam zostanie w tej rolce odkupić bo jeszcze mam do powymieniania w innym aucie, a 8mm najbardziej idzie . (podeślę Ci na priv nr tel) . Cena chyba dobra, na szybko to drożej widziałem na ebay'u niemieckim o UK nie mówiąc z cłąmi itd. Tylko czy faktycznie jest czy wisi w ofercie, a w magazynie nie ma ?
Zresztą generalnie warto je oglądać co jakiś czas, bo pewnie i te barricade po latach mogą mieć nadpęknięcia . Choć z tego co się interesowałem, zawsze najbardziej newralgicznym miejscem są łączenia.
No to co silentosu :) kupuj. Dzielimy na 3 a jak autor tematu będzie chciał to ewentualnie na 4 os i po temacie.
Działam :).
W takim razie (przy średnicy zewnętrznej Gates'a 14 mm) które najlepiej kupić: 12.0-14.5 mm, 12.3-14.8 mm czy 12.8-15.3 mm?
Tak, moje były popękane (fotki w temacie) i czuć było benzynę. Składając to wszystko od nowa nie pozostaje nic innego jak założyć profi.
- - - Updated - - -
:yes4:.
Jakbym miał jedne kupić to te ostanie, bo może "nadziany" na nypel wąż trochę większą będzie miał średnicę. Ważne z tego z instruktażu oglądałem to nie zaciskać tego ucha tak aby metal metalu dotykał (znajdziesz na YT jest dużo o tym zaciskaniu)
Mnie te zaciskowe nie przekonują. Używam GBS. Też równo się zaciskają. Ale są demontowalne i mają dużo większą siłę zacisku. GBS używam do zaciskania wysokociśnieniowych i zbrojonych przewodów klimatyzacji. Sprawdzają się bezbłędnie.
Oetiker też są demontowane - odcina się i zakłada nową. Nie ma śrubki jest mniejsza , nie ma momentu dokręcania który amator może łatwo przekręcić. Może też albo powyżej lepsze nie wiem. Mnie jakoś przekonuje raz zaciskasz i amen nie wracam do tego miejsca.
Gbs mam w większych średnicach tam jest grubo gwintu więc też im ufam. Dobrze że jest wybór.
Mam jedne i drugie więc bez problemu. Bardziej boję się szybkozłączek, bo niby nowe, ale chińskie :P.
Owszem, mogę wrzucić stare ori, ale na pewno nie "zaklikują" tak dobrze jak lata temu.
Co by było gdyby jedne albo drugie wyskoczyły podczas jazdy :(...