Cześć
czy możecie podpowiedzieć, czy w wersjach poliftowych, zmieniły się też zegary? nie chodzi mi oczywiście o tą ostatnią zmianę, gdzie wyszły w pełni elektroniczne od 2023 ale te pierwsze i po 2020 roku co zrobili update.
Printable View
Cześć
czy możecie podpowiedzieć, czy w wersjach poliftowych, zmieniły się też zegary? nie chodzi mi oczywiście o tą ostatnią zmianę, gdzie wyszły w pełni elektroniczne od 2023 ale te pierwsze i po 2020 roku co zrobili update.
Tak zmieniły sie.
Minimalnie grafika, ale koniecznosc jesli ktos retrofituje radio my20 do starszego auta, inaczej wszyscy asystenci zdychaja
podstawowa rzecz to taka że zawsze masz w formie cyfrowej prędkość w górnej części wyświetlacza oraz na słupkowym wykresie zużycia paliwa leci od lewej do prawej nie od prawej do lewej. Funkcje widoczne w przypadku polifta takie jak dodatkowe wskazania temperatury doładowania znikają po osoiowaniu w przedlifcie.
te dodatkowe wskazania (zamiast Gmetera jeśli wcześniej były ustawione), nie znikłyby gdybyś przed osiowaniem poprawił proxi pozwalając na nie. Da się to odpalić na nowo, ale trzeba podpiąć na chwilę radio poliftowe/poprawić proxi w danym aucie, lub licznik z powrotem do kogoś dać kto ma polifta, tam proxi i ustawić co chcesz i z powrotem do siebie (i tym razem poprawić proxi).
W każdym razie poliftowy licznik można włożyć do auta przedliftowego, ciut te drobiazgi graficzne się zmieniają, natomiast najważniejszą cechą poliftowych liczników jest to, że są must have jeśli retrofituje się radio poliftowe. Przy okazji - jakby ktoś chciał taki retrofit, to mam radia nowe Nav/AA/ACP poliftowe i mam specjalne sterowniki klimy które też są must have.
czyli podsumowując jeśli dobrze rozumiem.
Jeśli chce wymienić radio na polift (mam auto kanada 2017 końcówka bez android auto,głównie na tym mi zależy - chyba że idzie aktywować) to muszę oprócz radia zegary wymienić też tak?
Jakie to koszty pi razy drzwi?
tak, zegary muszą być poliftowe. do tego specjalny sterownik klimy tzw przejściowy który stosowano przez moment dla aut USA MY20 ciągle wyposażając w starszy MY19 układ klimatyzacji/wentylatora. wyświetlacz może zostać bez toucha jeśli masz 8.8, ale można zmienić na touch.
To takie minimum. jeszcze pytanie jaki masz soft w sterowniku PDC - jeśli faktycznie końcówka 2017 to powinien się łapać na minimalny - nie to update lub wymiana na nowszy. w starszych/niepoupdatowanych autach może być więcej do updatu/wymiany.
co do możliwości aktywacji AA/ACP na obecnym - zależy jakie masz radio - jeśli soft w nim (sprawdź menu ustawienia-system-infotainemnt update-obecna wersja) jest minimum MV050 to da się zrobić na tym radiu (wymiana huba, zmiany proxi, aktywacja o ile ktoś już nie popsuł źle robiąc - czego nie widać przed próbą). jeśli starsze to wymiana radia. jakby co też mam radia nowe przedlift z nav.
Koszt z nowym radiem przedlift/hub/montaż/aktywacje/wgranie navi to tak pi razy drzwi 4tys, koszt polifta z licznikiem i hvac przejściowym to już ok 6.5 (używany licznik), z touch używanym i wymianą to ze 2 tys wiecej a z nowym kolejne ze 2 więcej.
ceny walę tak z głowy na szybko - jestem we Włoszech na urlopie i w pośpiechu
Jakby ktos sam chciał montować/programowqc/aktywowac to z radiem ode mnie inne graty sprzedam - cena wtedy znacznie mniej niz napisalem, osobno nie bawie sie w sprzedaze czesci.
Mogę zrobić na używanych gratach 3 generację. Zestaw w zależności od portfela (licznik usa/eu), z lub bez dotyku, radio LOW albo HIGH. Od 4.5k w najbiedniejszej opcji
Soft mam mv-002.010.043 także z AA dupa blada...czy idzie to podnieść do wyższej wersji? szkoda bo w sumie tylko mi na AA zależy .
Jakieś duże zmiany w radiu 3 generacji?czym się różni LOW i HIGH?pytam bo nie wygooglowalem za bardzo info więcej
Przeciez moze miec 3 generacje, w zeszlym roku montowalem kumplowi do auta z konca 2016r. Zawsze trzeba wymienic hub
Odpowiadając na pytanie high ma nav 3d, low nie ma nav(a czasem i wsparcia kamery cofania). Mid to w 2gen nav bez 3d
3gen to my20 kafelki, lepszy wyglad, obsluga touchscreena
Powoli to się zastanawiam czy nie sens iść w jakiś moduł zewnętrzny do AA by mieć. Bo koszty migracji trochę nie adekwantne dla jednej rzeczy. Fakt oryginał to oryginał i zawsze tak wolałem,ale 6 koła w górę za radio zegary by mieć AA to trochę dużo.
co kto lubi. zainstalowałem lub wysłałłem gotowe zestawy na jakieś 25-30 aut, wiekszość 2 gen, z 5-6 3 gen przez ostatnie 3 lata, kilku klientów to byli Ci co wczesniej mieli Boxy i to nie ważne czy EngCustom, KAPTrade czy inne, które albo padały, albo zaczynały świrować, albo się zawieszały, albo powodowały jaja w aucie. Ale tak, box to najtańsza ścieżka która od razu daje AA/ACP po WiFi, nie trzeba huba wyminiać a do ori radia trzeba i hub i programować i dongla do WiFi dodać i 2x więcej wydać. Tak więc jest wybór, jedni zadowoleni z boxów, inni nie.
Chinka proponowała mi boxa za 170 dolarów (tam). Więc o ile to działa to koszty żadne ale i ryzyko nie jakieś wielkie spróbować. Plus możliwość lepszej kamery z tyłu czy dodatkowych kamer (co mnie interesowało - tylko te wszystkie boxy nie działają z Alfami >2021 gdzie nowe menu i touch, a przynajmniej tak wszyscy Chińczycy twierdzą).
touch i 3 gen jest od końcówki 2019r produkcja - modele MY20 - pierwszy mały lift. nie masz AA/ACP? jeśli nie to dodać raczej żaden problem u Ciebie - może nawet hub da radę bez wymiany - bo wątpie żeby wtedy wkładali jeszcze archaiki?
Co do rocznika to Chińczycy sami nie kumają o co chodzi, czasem mówią o 2019 a czasem 2020.... Ale konsekwentnie twierdza że ich boxy chodzą tylko z radiami ze starym menu i bez toucha. Może zmienił się protokół radio-display na wyższy FDP wraz z dodaniem toucha i nie ogarniają tego już.
Ja mam AA/CP. Boxami interesowałem sie tylko i wyłącznie ze względów kamerowych, użycia ich jako interface kamer (lepszej tylnej na full screen i dołożenia przedniej).
tak, coś minimalnie zmienili w protokole, dlatego żaden touch nie działa (nic nie wyświetla) z radiem 1/2 gen, za to na odwrót już tak - działają OK tylko wiadomo bez toucha którego nie ma w wyświetlaczu
Czyli wygląda jakby dodali jakiś string inicjalizacyjny którego wymagają nowe displaye żeby ruszyć.
czy radia polifotwe LOW+all mają w standardzie apple CarPlay i AA?
Ale jak Marek pisał. Dla AA i CP wymienisz radio na 2 gen i wymienisz hub USB. Koszta wtedy duzo mniejsze, tak o połowę.
Tak, pisalem chocby w poscie nr 7 dalsza czesc.