-
Silnik 159 1.8 MPI
Cześć wszystkim,
Muszę w moim samochodzie wymienić silnik (albo samochód na złom).
Moje pytanie jest następujące, czy pasuje każdy z18xer? tj. z Opla czy Chevroleta?
Oplowskich są setki na portalach, w przeciwieństwie do Alfowskich.
Bardzo dziękuję za pomoc!
-
Silnik wydaje się taki sam, jakby tylko była inna zaślepka na cewkę, ale pewności nie mam. Generalnie części pasują z opli.
-
Do przełożenia na pewno będzie koło pasowe z pompy wody, bo w Alfie jest podwójne i napędza pompę wspomagania. Pokrywę zaworów przełożysz jeszcze, żeby była z Alfy :) Reszta raczej 1:1, bo części kupowałem zawsze do Opla i jeszcze się nie zdarzyło, żeby coś nie pasowało.
Co się stało z silnikiem? Może lepiej dać do remontu swój i wiedzieć czym się jeździ niż pakować w ciemno używkę?
-
Do przełożenia na pewno będzie koło pasowe z pompy wody, bo w Alfie jest podwójne i napędza pompę wspomagania. Pokrywę zaworów przełożysz jeszcze, żeby była z Alfy :) Reszta raczej 1:1, bo części kupowałem zawsze do Opla i jeszcze się nie zdarzyło, żeby coś nie pasowało.
Co się stało z silnikiem? Może lepiej dać do remontu swój i wiedzieć czym się jeździ niż pakować w ciemno używkę?
-
Do przełożenia na pewno będzie koło pasowe z pompy wody, bo w Alfie jest podwójne i napędza pompę wspomagania. Pokrywę zaworów przełożysz jeszcze, żeby była z Alfy :) Reszta raczej 1:1, bo części kupowałem zawsze do Opla i jeszcze się nie zdarzyło, żeby coś nie pasowało.
Co się stało z silnikiem? Może lepiej dać do remontu swój i wiedzieć czym się jeździ niż pakować w ciemno używkę?
-
Jest tam inne koło pasowe?
-
Olej się dostaje do układu chłodzenia, pękają przewody gumowe. Była robiona głowica i bez efektu, o chłodnicy oleju nawet nie wspominam. Wygląda że blok jest strzelony, a dać samochód na złom po robieniu góry jakoś mnie nie przekonuje.
-
Uszczelka pompy oleju też uszczelnia kanały wodne i olejowe.
-
Przy głowicy była ruszana pompa, nic nie pomogło. Trochę nie mam siły z tym bo problem jest dosłownie co chwile, olej w każdym przewodzie, pękanie przewodów. Do tego nikt nie jest mi w stanie potwierdzić czy silnik oplowski podejdzie, a jest ich dużo dużo więcej niż z alfy.
-
[QUOTE=Jacuk;2370269]Przy głowicy była ruszana pompa,
Oczywiście chodzi o pompę oleju i uszczelkę metalowo-gumową?
-
Upewnię się, chociaż niby wg mechanika wszystkie "tanie" opcje zostały sprawdzone.
Nie wiem też czy ta uszczelka może powodować wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Co ciekawe w oleju ani śladu masełka, za to w układzie chłodzenia jest tego na kilogramy.
-
Muszę się upewnić, ale wg. mechanik wszystko z "tanich" napraw zostało zrobione i musi być gdzieś strzelony blok. W oleju zero wody, w płynie chłodniczym kilogramy masełka.
Do tego nie jestem w stanie potwierdzić czy oplowski z18xer pasuje do 159, różnicą jest co najmniej to nieszczęsne koło pasowe, a może i miejsce mocowania pompy wspomagania. Nie wiem czy jest więcej różnic, i chyba nie ma opcji tego sprawdzić jeśli oba silniki nie będą leżeć obok siebie. Za to wiem że pasuje jeszcze silnik z fiata croma.
-
niby mechanik sprawdził wszystko co mogło dawać taki efekt, wg niego zostaje tylko wymiana silnika.
Ciśnienie w układzie chłodzenia jest wysokie, cały układ zawalony masełkiem.
Dodam że mechanik z tych polecanych.
-
Coś jest nie tak z forum, w ciągu tych dni piszę kolejny raz, może teraz się wyświetli.
Wg mechanika wszystko co może puszczać olej w obieg chłodzenia sprawdzone, zostaje pęknięcie bloku. Dodam że to jeden z polecanych na forum.
Węże pękają co chwilę, już chyba z jeden został z oryginalnych, reszta sztukowana. W płynie chłodniczym kilogramy masełka, olej czysty.
-
Węże mogą pękać bo olej je degraduje.
-
no olej je degraduje, ale cały czas są jego nowe porcje.
-
Też miałem problem z olejem w płynie chłodniczym ale remont głowicy pomógł (4 lata temu), od tego momentu, zrobiłem już 55 tysięcy km i nic się nie dzieje. Wszystko zależy od mechanika, a fachowców w naszym kraju jest jak ma lekarstwo. Na forum Opla czytałem (silnik montowany głównie w Astrach, Vectrach i Insigniach) że problem z olejem w płynie chłodniczym, to dość powszechna przypadłość i tam było dokładnie opisane co trzeba wymienić i z czym jest problem ale nie pamiętam już co z czym. Głowicę też robią ludzie, jak została oddana do remontu do lipnej firmy to też mogli coś tam spartolić.
-
Ja już trochę nie mam siły do szukania, dlatego chcę wsadzić nowy silnik i niech jeździ. Mechanik z Katowic z średnią 4,9/5. Głowica raczej jest ok. Jedyne co to byle to pasowało, a brakuje mi takiej informacji na 100%.
-
Wpisz w google: 1.8 xer opel olej w układzie chłodzenia
-
A trochę tych tematów z opla przeczytałem. Standardowo to chłodniczka. To nie tak że nie było nic robione wcześniej, chłodnice oleju to już chyba że 3, łącznie z ich obudową.