Witam.
Problem polega na tym,że po odpaleniu silnika, kiedy wszystkie inne kontrolki pogasną, zapala się i mruga przez jakiś czas pomarańczowa kontrolka "spiralka". Chodzi o świecę ale co to może znaczyć dokładnie???
pozdrawiam
Printable View
Witam.
Problem polega na tym,że po odpaleniu silnika, kiedy wszystkie inne kontrolki pogasną, zapala się i mruga przez jakiś czas pomarańczowa kontrolka "spiralka". Chodzi o świecę ale co to może znaczyć dokładnie???
pozdrawiam
Wymiana świec cię czeka. Najlepiej wszytkie od razu, abyś w zimowe mrozy nie miał problemu z odpalaniem. Jest to odpowiedni czas na wymianę, wymień i będziesz miał problem z głowy w zimie. Jak wymienisz tylko tę wadliwą to za chwile wypali się druga i znowu będziesz musiał wymieniać, więc za jednym podejściem wszystkto sie wymienia.
Mrygająca kontrolka może także oznaczać błędne działanie sterownika grzania świec ( taka czarna puszka kwadratowa , przykręcona do ściany grodziowej mniej więcej na środku, i od spodu wchodzi kostka i jeden grubszy kabel przykręcony śrubą )
Mam nadzieje że to tylko świeca i na wymianie się zakończy tj napisał Zomeba. Ostatnio bez przerwy coś mi siada :( przegub, łożysko, wahacze, teraz świece no i jeszcze czeka mnie wymiana baterii przed zimą... ahhh
Dzięki Panowie za odpowiedzi :)
pozdrawiam
---------- Post dodany o godzinie 20:04 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:43 ----------
Mam jeszcze kilka pytań, to mój pierwszy diesel i nie wiem czy sam mogę wymienić świece. No i podstawowe pytanie to ile ja ich mam? 5? :)
Masz 4 świece. Jeśli będziesz zamawiał na własną rękę to upewnij się dobrze, bo jest kilka typów świec do 1.9JTD.
Można wymienić samemu... jeśli masz cierpliwość, trochę czasu i lubisz grzebać przy aucie.
Dostęp jest dosyć niewygodny i możesz się zniechęcić, wtedy oddaj do warsztatu.
Zdecydowanie oddaj do warsztatu- koszt wymiany w warsztacie waha się najczęściej w granicach 50 do 100zł, a poza tym, że jest trudny dostęp, jak napisał Zomeba, to jeszcze można taką świecę ukręcić i wtedy ściąganie głowicy, a to już są zdecydowanie wyższe koszta. I wymieniaj wszystkie, nie baw się w pojedyncze.
dokladnie nie wymieniaj sam bo jak urwiesz swiece to kaplica;/ a warsztat jak to zrobi to niech sie sam martwi
podepnę się pod temat świec żarowych...
Jak poznać czy świece żarowe są OK? Czytałem na forum o sprawdzaniu miernikiem lub żarówką, ale:
Jeśli nie miga kontrolka świec żarowych oznacza to, że świece są napewno OK?
jesli nie miga to niby powinno byc ok.
No właśnie... migało, migało, nie wymieniłem jeszcze i po kilku dniach przestało... :) Kocham ten samochód!
podłącz poszczególne świece na krótko do aku i zobacz czy się szybko i dobrze nagrzewają:) Świece nagrzewają się do czerwoności czyli nie trzeba super zdolności aby to zobaczyć:)
Do tego podłą się do w obwód świec jakimś miernikiem i sprawdź czy płynie prąd po przekręceniu kluczyka. jak nie masz miernika, to może być nawet prosta próbówka za 5zl ze stacji/tesko/byle sklepu na 12V-24V.
Za 100zl kup sobie klucz dynamometryczny i sam zmień świece. Dokręcisz je idealnie jak fabryka przykazała a nie na oko:) Klucz zostanie Ci na inne naprawy. Porady w stylu jedź do ASO, daj się obedrzeć ze skóry są chyba trochę bez sensu:) Oczywiście możesz też dokręcić je z wyczuciem i wcale nie musisz zaraz ukręcić gwintu.. Żeby taki ukręcić to trzeba się postarać:)
Ty chyba nie widziałes tych świec.... to rurka z gwintem gwint M9x1 i niezmiernie łatwo je ukręcic już przy odkręcaniu. Służe obrazkiem:
http://sklep.intercars.com.pl/993532...9&pic=0&moto=0
Moment dokręcania to 20Nm - dla uswiadomienia ile to jest to mniej niż szklanka wody postawiona na koncu ramienia o dł 1mm
Przyznaję, że ich nie widziałem. I coś dalej nie mogę zobaczyć bo obrazka nie ładuje. Może rzeczywiście to jedno z dziwactw Alfy... nie wiem:D Ale po Włoskich inżynierach wiem, że można spodziewać się już wszystkiego:) ( szkodz tylko że i tego najgorszego i najgłupszego też:))
Świece akurat to jedne z najlepszych na świecie niemieckie BERU, więc co do tego mają włoscy iżynierowie? Jak nie widzisz obrazka to zmień przeglądarkę
Już obrazek działa:) rzeczywiście, dziwna świeczka:) Ale czy najlepsza, to bym się kłócił, skoro tak łatwo ukręca się w niej gwint:P
Z tego co wiem kontrolka nagrzewania świec, ma mrugać. Ale są 2 opcje - w książce obsługi piszę że kontrolka ma się świecić chwilę (symbolizować nagrzewanie świec żarowych) przed rozruchem silnika. Po uruchomieniu ma zgasnąć, jeżeli jest jakiś błąd - będzie mrugać przez 30 sekund. Ale ... i tu się zaczyna (są gwiazdki) - zależy to od wersji. U mnie przed rozruchem silnika zapalają się wszystkie i gasną od razu (zostaje tylko od akumulatora itp) a po uruchomieniu silnika mruga tylko spirala, czasem krótko przez kilkanaściie sekund czasem nawet minutę. Bywa też jak silnik jest wciąż gorący (wyłączenie na chwile silnika) kontrolka nie mruga wcale po odpaleniu. Raczej nie jest to sygnalizowanie uszkodzenia - ale powoli skłaniam się także do wymiany świec, (gdy coś jeszcze będzie robione przy silniku) ale to bardziej ukierunkowane tym że nie wiem kiedy były ostatnio zmieniane niż tą kontrolką.
Kontrolka grzania świec w żadnej wersji silnikowej nie ma prawa mrugać, bo oznacza to spalenie którejś świecy lub awarię układu grzania świec (czasami też uszkodzenie opornika grzewczego w korpusie filtra paliwa)
A komputer wykaże jakiś błąd jak się podepnie ? Bo kiedyś skasowane były błędy i ostatnio czysto było, żadnych błędów.
Ta kontrolka nie tylko sygnalizuje spalone świece. Ja wymieniłem wszystkie i było to samo . Okazało się że była przepalona ta mała zaróweczka od podświetlenia zapalniczki i to było przyczyną mrugania kontrolki świec. Byłem w szoku ale ta kontrolka również oznajmia o jakieś awarii podświetlenia np. spalonej postojówki. Ja miałem to w AR166 2.4jtd
sorrki myliłem się , kontrolka dalej miga ,przyczyną jednak nie była ta zaróweczka. Swiece nowe, zarówki oki a kontrolka jak migała tak miga ,już nie mam pojęcia co to może być, moze ten przekażnik od swiec jest walnięty.
U mnie mruga a z odpalaniem i na mrozach i w lecie nie mam problemu o ile akumulator jest doładowany, od przekręcenia kluczyka 2 lub 3 sekundy i odpala. Nie wiem czy rzucać się na wymianę świec bo jeśli to nic nie da a do wymiany jest 5 sztuk jak już to wydatek jakby nie było jakiś jest, a jak bedzie odpalał tak samo ? Tymbardziej że te świece służą tylko odpaleniu silnika. A najlepsze to to że nie mruga kontrolka np gdy jest już rozgrzany silnik tj. gdzieś jechałem, stał np 30 minut nie zdążył ostygnąć, odpalam i nie miga nic. U Ciebie też tak jest ? pozdr
Mam to samo od kilku tygodni. Przy zimnym silniku pomruga kilka sekund po odpaleniu.
Sama Bella pali dość ładnie,przy czym zawsze zostawiam kluczyk kilka sekund w pozycji ready.
jazda ze spaloną swieca skutkuje tym że nagar który się na niej osadza uniemozliwia późniejsze jej odpalenie. Teraz temperatury są ok +10c ale jak bedzie -10C to bez świec żaden z was nie odpali.....
Miałem takie same objawy, po nitce do kłębka:sprawdziłeś świece-OK,obwód od centralki sterowania (odepnij przewód od świec z centralki i sprawdź tak jak świece ma iskrzeć na pinach), pożycz od kumpla sterownik do świec zamień i sprawdź, sprawdź bezpiecznik 70A-znajduje się pod plastikową pokrywą przy akumulatorze. Ja miałem bezpiecznik walnięty i jest OK.Nie może kontrolka mrugać przez 30 sek. ona także wskazuje inne błędy elektr.TAK JUŻ MA ALFA
by sprawdzic świece trzeba najpierw sciągnąc kapturki z nich, a to graniczy z cudem...moja ręka tam nie sięgnie, nie zmiesci sie, wiec niewiem jak to mozna sprawdzic samemu...chyba faktycznie oddam do mechanika. w swojej AR 145 zmieniłem sobie kiedys sam bez zadnych problemów a w tej tego chyba nie rusze....
ile mechanik moze wziąsc za wymiane świec?
AR 1.9JTD
Ja już sobie z tym poradziłem. Swiece były oki. Centralka tez jest oki. Okazało się że prą do centralki nie dochodzi. Okazało sie ze był walnięty bezpiecznik.
wiem ze zadam moze teraz pytanie bez sensu, ale chce sie upewnic-by czegos nie zepsuc,spalic...
ta centralka to takie czarne pudełko przykrecone do grodzi?w niej są 2 wtyczki-jak je odepne to tam w każdej z nich znowu jest po 4 styki. Teraz pytanie: którą wtyczke sprawdzac z"plusem akumulat."??
pytam bo niechce przez głupote uszkodzic elktryki!!
Witam czy moglby ktos mi przeslac na email co oznaczajaj te diody przed kierwonica do Alfy romeo 156 2000r. Poniewaz jedna z diod swieci sie od paru dni na czerwono i nie wiem co ona oznacza. Wyglada jak podluzna wtyczka. Prosze o odpowiedz. E-mail BartoszBartkowiak95@wp.pl
Na forum masz instrukcję do AR 156. Ściągnij ją sobie i tam poszukaj. Nie podałeś jaki masz silnik i rok auta, więc ciężko będzie rokować cokolwiek. Ewentualnie zrób foto tej kontrolki i wtedy się coś poradzi.