Kupilem alfe 147 z 2005r przebieg 19,5 tys
chce wymienic w niej olej tylko mam dylemat na jaki...czy moze byc to 0w40 czy moze lepiej zalac 10w40 ???a moze jakis inny...
Printable View
Kupilem alfe 147 z 2005r przebieg 19,5 tys
chce wymienic w niej olej tylko mam dylemat na jaki...czy moze byc to 0w40 czy moze lepiej zalac 10w40 ???a moze jakis inny...
młode auto przebieg maly nawet jak wlejesz lepszy niz byl wczesniej to nic sie nie stanie zlego ja bym zalal najlepszy
pewnie że lej najlepszy niema co oszczędzac na oleju dłuższa żywotność silnika
z jakim silnikiem??
silnik 1.9 jtd 16v multijet
Silnik disla dla mnie czarna dziura :|?:
Alfisci czyzby nikt nie mial wiedzy na temat oleju do jtd 16v multijet z przebiegiem 20 tys
po weekendzie czas na zmiane oleju...a utko dopiero co kupione i nie mam pojecia co tam wlac.
Hey Korczu, a co z 156, została czy teraz 147? Słyszałem o 147 że jest już lepiej wykonana i mniej awaryjna... czy to był powód do zmiany?:)
Dj.Ice 156 zostala w rodzinie teraz jezdza nia rodzice a co do awaryjnosci to nie jestem zwolennikiem powielania stereotypow,ja ze swoja nie mialem wiekszych problemow jak z oplem czy inna marka.alfa 156 jest tak samo bezawaryjna jak i awaryjna tak jak inne auta!!!
a ja sobie kupilem alfe 147 z kilku powodow po pierwsze podoba mi sie,po drugi chcialem diesla,po trzecie jest mniejsza a ja i tak jezdze tylko z laska wiec wieksze auto jest mi zbedne i co najwazniejsze jest o 6 lat mlodzsza.
Po prostu się bałem, że się pozbyłeś 156:) O awaryjności słyszałem tyle, że znajomy musiał całe zawieszenie naprawiać co chwile... bo jego żona jeździła po wszystkich dziurach w okolicy i chyba nie darowała żadnej;) Nie da się jednak ukryć, że 147 jest lepiej wykonana.
Gratuluje więc 147 !!
Sam chciałem 156 mieć w dieslu 1.9, ale trafiały się ze sporym przebiegiem i nie wyglądały na takie co by jeździły tylko w niedziele do kościoła.
Mam jeszcze pytanko gdzie miałeś w swoim 156 CB bo oddałem znajomemu i teraz chciałem jakieś kupić i teraz nie wiem gdzie by je przypiąć na stałe.
Poczytaj tutaj :PCytat:
Napisał Korczu
http://www.forum.alfaholicy.org/topi...acie-vt168.htm
no tak,ale tam wszystko jest opisane ogolnie,a moja ma stosunkowo maly przebieg i sam nie wiem co wlac do przebiegu 20 tys.a tam odpowiedzi na to konkretne pytanie nie znalazlem.Cytat:
Napisał wisiol
Dj.Ice moje cb bylo wlozone miedzy siedzenia gdyz optymalnego miejsca na nie w 156 nie znalazlem.
Do diesla 1.9JTD 16v M-jet zalecany olej to syntetyk 5W40 - sam jeżdżę na takim (shell Helix Ultra Diesel 5W40)
dzieki Maciek,wkoncu jakas konkretna odpowiedz!widze ze mamy takie same silniki wiec zakupie taki sam olej.pozdrawiam
Pamiętaj jeszcze o jednym ze względu na turbinę wymieniaj olej co 10tys km, a nie tak jak podaje instrukcja co 20tyskm. Ja mam zrobione już prawie 60tys km i silnik + turbina dalej jak dzwon. Co cię może pozytywnie zaskoczyć w porównaniu z TSem to JTD nie bierze ani grama oleju - trzyma poziom od wymiany do wymiany, chociaż ja go wcale nie oszczędzam
tak wiem,ja zawsze olej wymieniam co 10 tys,rowniez w tsie tak robilem.
a co sadzisz o oleju 0w40 troszke o nim poczytalem i wydaje mi sie ze jest tez dobry nawet podjechalem do ASO i zalecil mi ten olej mechanik.ale ja sie zastanawiam czy nie bedzie aby za rzadki...
Gęstość/rzadkość oleju nie ma nic wspólnego z klasą lepkości a o tym imformuje cyferka znajdująca się przed literą "W".Klasa lepkości oleju - jest 6 klas olejów zimowych (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i 5 klas olejów letnich (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.
Pewnie jest to tak samo dobry olej - ważny jest wskaźnik lepkości oleju - określa zmiany jego lepkości w funkcji temperatury. Jest on wielkością bezwymiarową, a wylicza się go na podstawie lepkości kinematycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40st.C i 100st.C. Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej. Wysokojakościowy olej powinien mieć wskaźnik lepkości powyżej 130.
Ale pamiętaj aby olej był w pierwszej kolejności dedykowany do diesla. Oleje do "benzyniaków" są oznaczone litera S, a do diesel'i literą C. Jakość oleju określają kolejne litery alfabetu, np. SA, SB, SC itd. lub CA, CB itd. Im niższa litera alfabetu, tym niższa klasa jakości oleju. Np:
SE - olej przeznaczony do silników z lat '72-'80
SG - olej przeznaczony do silników prod. po roku '89 (z katalizatorem spalin)
CE - olej przeznaczony do diesel'i prod. po roku '83
CF-4 - olej przeznaczony do wysokoobrotowych silników z turbodoładowaniem prod. po '90r.
Większość oleji ma podwójne oznaczenie, np. SJ/CF. Pierwszy człon oznacza priorytet - dla "benzyniaka" czy np. CD/SF - dla diesel'a.