Jaka instalacje polecacie do 164 3.0 24V??
Printable View
Jaka instalacje polecacie do 164 3.0 24V??
Tylko wtrysk gazu.Mam w swojej wstawioną prostą instalację ale to wielka lipa.! ograniczenie na przelocie powietrza jest fi 80 a mikser ma fi35 oblicz sobie jaka to zwężka(to także ograniczenie mocy na benzynie).Po drugie przy strzałach przepływomierz do wymiany(zaliczyłem ten etap).każdy fachowiec od gazu twierdził że strzały i tak będą się pojawiać, po własnoręcznym poprawieniu chałtury twierdzę że nie muszą .Zastosowanie klapy antystrzałowej powoduje następne zwężenie dolotu ( w swojej Alfetce wywaliłem to ponieważ zauważyłem gorsze działanie serwa w układzie hamulcowym).po trzecie ingerencja w elektronikę,podłączenie do potencjometru przepustnicy.cewki.sondy lambda.Po krótkim zapoznaniu się z tematem zastanawiam się nad wstawieniem Staga 300 jeśli chodzi o pozostałą konfigurację (wtryski ,parownik) to jestem wtrakcie zbierania informacji ale może pozostali użytkownicy Alf napiszą coś o konfiguracjach swoich systemów.Pzdr
Osobiscie zastanawiałem sie nad instalacją IV generacji. Czy wie ktos może jaka butla zmiesci sie w miejsce kola dojazdowego w Q4??
Ja mam zwykłą polską instalację gazową sekwencyjną oczywiście. Nie mam żadnych zmian w dolocie powietrza wszystko chodzi jak należy, odczuwalny jest mały spadek mocy na gazie ale na pancerwagony spokojnie wystarcza :D Instalacja kosztowała 2036 zł brutto. Spalanie w mieście około 10-11 litrów/100 km w trasie przy 110-120 km/h spalanie 9-10 l/100 km, przy prędkości 140-160 km/h spalanie 12-14 l/100 km.
Nie zanotowałem żadnych strzałów a mam plastikowy kolektor :D
Gazownik zaproponował mi instalacje II generacji za 2500zł. Twierdzi ze auto na takiej instalacji pali srednio 17 litrów gazu.Co o tym myślicie?
TA doloz i zaloz sekwencje ,jeden strzal i przeplywka do wymiany albo i caly dolot.mi pali 11 w trasie i max do 15 w miescie z klima a jezdzie dynamicznie i szybko ,niech w buty sobie wsadzi te 17 litrow
Jeżeli założysz tę instalację(a nie masz zielonego pojęcia o mechanice i gazownictwie) to gazownik będzie miał stałego klienta a ty po pewnym czasie stwierdzisz że Alfy to strasznie awaryjne i kiepskie samochody.Nie chcesz mieć problemów to odżałuj pare złoty i załóż wtrysk i poszukaj mądrego gazownika a nie chałturnika i cwaniaka.Pzdr
Mam zamiar wsadzic dobra instalacje. Nestey nie mam zielonego pojecia o gazownictwie samochodów, wiec oczekuje na jakies konkretne porady.
Ja mam najprostszą instalację gazową pierwszej generacji. Tyle że spalanie jest dość spontaniczne- jednego tygodnia wciągneła 20 litrów cyklonu B, a drugiego 12- nie wyjeżdżałem poza miasto. Mieszalnik mam Lovato. I ogólnie cały osprzęt gazowy z Wloch.
A ogólnie jak widzę, że mimo obietnic rządu ceny LPG idą w górę to myślę czy za jakiś czas jej nie wywale z auta. Plusem może i jest ekonomia ale minusów jest sporo
-musisz dużo jeździć żeby ci się zwrócil sam koszt zakupu
-za przeglądy techniczne (dowód rejestracyjny) płacisz drugie tyle
-jeśli cena LPG osiągnie połowe ceny benzyny (coś koło 2,20) co już się w zasadzie powoli staje (cena na Statoilu we Wrocławiu-2.12) to LPG jest nieopłacalne
-musisz tankować dobry jakościowo gaz (Statoil i Shell mają najlepsze) , bo eksplozje w układzie dolotowym są nie wskazane
-koledze poszedł przepływomierz i wydał na niego tyle....ile w zasadzie zaoszczędził na gazie przez rok
-utrzymanie instalacji też kosztuje- częstsze wymiany przewodów i świec, jakieś filterki itd.
Ja kupiłem auto z LPG, więc nie musiałem ładować pieniedzy w jej instalacje- ale sam bym go nie założył nawet pod groźbą zastrzelenia przez ekologów.
dlatego tylko sekwencja i zero problemow jak wymieniono wyzej
Napewno? Nie zmienia to faktu, że na przeglądach i tak więcej płacisz, a ceny LPG rosną w górę, a w sekwencje też trzeba utopić pieniądze. No i świece i tak spalają suche paliwo więc szybciej się zużywają.Cytat:
dlatego tylko sekwencja i zero problemow jak wymieniono wyzej
przeglad ok 60 zl wiecej swiece hm 6 razy po 10 zl co 30000 zamiast co 40000 nie rozsmieszaj mnie a cena gazu rosnie a benzyny to nie? mi sredni paLI OK 13 L roznica jest /u mnie/ 1.80 wiec 1.8 razy 13 rowna sie 23.4 na kazde 100 km robie srednio 15000 rocznie to daje mi ok 3500 do przodu jak ja zakladalem istalke kosztowala ona 4000 a teraz mozna i za 3200 a nawet za 3000 zalozyc wqiec nie mow ze nie warto zaiwestowac w sekwencje niz w zwykla instalacje bo po jednym strzale mozna byc nawet do 1000 w plecy /jak duze bum/
No benzyna we Wrocławiu kosztuje 4.40-4.50 a gaz od 2.00 do 2.20 więc już jest skraj opłacalności wg mnie. Więc mieszkając we Wrocławiu inwestycja w LPG nie opłaca się narazie.
Po głebszym zastanowieniu sie doszedłem do wniosku że jednak rezygnuje z zakładania instalacji gazowej.
zgadza się, tylko sekwencja - jak i do vanosa bmw - podobne rozwiązanie z cewkami na świecach. Instalacje stoi ok 3 klocków i wg mnie się opłaca , nie masz straty osiągów ani na gazie ani na benzie.
PawełQV, jakie to mają być świece i przewody do 164 3.0 12v . mam kupić i nie mam zielonego pojęcia