Myślę, że jak kupicie sobie taką Alfę: http://www.alfanews.pl/2009/10/mito-...h-we-wloszech/ to nikt nie będzie miał do Was pretensji, że montujecie gaz, bo Fiat sam montuje :D :D
Printable View
Myślę, że jak kupicie sobie taką Alfę: http://www.alfanews.pl/2009/10/mito-...h-we-wloszech/ to nikt nie będzie miał do Was pretensji, że montujecie gaz, bo Fiat sam montuje :D :D
Coś a la Multipla Metan (produkowana w Arese). Skoro fabryka daje to czemu nie
Dla nieobeznanych - fabryczna instalacja w alfach to nie nowość.
- Też mam fabryczną instalację w mojej 156, jest to instalacja 5 generacji (wtrysk w fazie cieklej)
Kiedyś to już wklejałem, ale wkleje jeszcze raz:) - oryginalna książka AR do instalacji
http://img8.imageshack.us/img8/2695/85028508.th.jpg
Z informacjami z netu różnie bywa, zwłaszcza że na różne rynki samochody się po prostu różnią.
W książce, AR oficjalnie podpisuje się pod instalacją, tłumaczenie pierwszej strony
"Panie kierowco? :)
Gratulujemy wyboru
Witamy w gronie użytkowników, korzystających z technicznie zaawansowanego systemu Alfa Romeo LPI
Poniższa instrukcja napisana jest z myślą o tobie, aby zapoznać cię z użytkowaniem samochodu wyposażonego w system wtrysku gazu Alfa Romeo.
Życzymy wielu spędzonych komfortowo i bezproblemowo kilometrów"
Może to chodzi, że pierwszy LPG oferowany na produkcje wielkoseryjną.
No i dobrze, LPG to dobre alternatywne paliwo, tylko jedno ale mam ... LPI bardzo dbra instalacja, wtrysk gazu w fazie cieklej pozwala na LPG poprawic osiagi wzgledem PB, wiadomo rozprezajacy sie gaz obniza znaczaco temp. mieszanki i poprawia napelnianie cylindra, ale u nas w kraju mamy czesto taki syf w gazie ze wystarczy czasem jedno niefortunne tankowanie i umiera pompa LPG w zbiorniku ;/
nie nie nie, masz złe informacje:P przed pompą jest filtr,
a i myślę że jak by go wywalić to nie zaszkodził by pompie skoro producenci instalacji twierdzą "instalacja ta jest odporna na złą jakość naszego gazu. Silnik spala wszelkie szkodliwe składniki bez względu na zatankowane paliwo"
cyt. ze str http://www.lpiserwis.pl/
Roger wiem ze jest filtr miedzy wlewem a butla w nowych instalacjach majacy wylapac syf przy tankowaniu, ale i tak siadaja pompy i t nie tylko w LPI Vialle ale również w ITG Icom który jako pompy uzywa pomp paliwowych Wallbro które dłuzej wytrzymuja u nas niz pompa Vialle.
Ja mam inne ALE do tych fabrycznych instalacji. Fiat montował swego czasu dedykowane instalacje do AlfaRomeo Tartarini. Dokładnie mi się taka trafiła. Ale po jakimś czasie olali temat, gwarancje się pokończyły, na szyldach i reklamach w okół nie jednego salonu można przeczytać MONTAZ - SERWIS - TARTARINI LPG.. a człowiek jak wchodzi do takiego zakładu, to słyszy że już się tym nie zajmują... I co dalej? Trzeba samemu kupić sobie kable na necie i się zaopiekować instalacją we własnym zakresie. Bo się kupiło auto z jakimś egzotykiem i nikt nie chce się za to nawet zabierać! Dziś wiem, że kupuje sie STAGa i nic innego:) Bo w salonie jak tartarini montowali, to sie tylko Chech Engine aż zapalał ze szczęścia wspaniałej fachowej obsługi:P
miniciu ale ty mowisz o zwykłaśnej instalce sekwencyjnej 4gen, nie wiadomo jakiego producenta:) instalacje 5 generacji są produkowane przez zaledwie kilka firm, liderem jest firma VIALLE znana na całym świecie (a nie jakaś egzotyczna jak to nazwałeś), tak więc mając produkt VIALLE w razie potrzeby części piszemy po prostu do producenta. Albo udajemy się do serwisu VIALLE (jest kilka w PL) tak więc ZERO problemów, nie wspominając już o tym że w LPI serwis polega tylko na ew naprawie/wymianie uszkodzonej części, bo instalacji się w żaden sposób nie reguluje - wszystko pracuje pod kompem który steruje benzyną, dzięki czemu funkcje diagnostyczne itp są nienaruszone:)
http://www.vialle.nl/home.html?L=3
Filtr między butlą a wlewem to swoją drogą, ale filtr w pompie jest w każdej instalacji:) pompy bardziej się psują jeżeli ktoś od nowości nie uzupełniał w niej oleju który ją smaruje, niż od jakości paliwa:)
5gen nigdy nie będzie produkcji fiata i chyba żadna inna instalacja - i dobrze, bo nie mają kompletnie doświadczenia na ten temat:)
to jak jak by chcieć aby w naszych alfach zasilanych PB był układ zasilania marki AR lub fiata... nigdy tak nie będzie, bo mamy układ boscha (czyli nie fabryczny? :) ) zawieszenie w 156 mamy TRW a nie FIAT/AR, itd itp, gdyby tak na to patrzeć to na świecie nie pojawiła się jeszcze w ogóle w żadnym samochodzie fabryczna instalacja
co więcej, tym tokiem myślenia - można powiedzieć że nie powstał jeszcze ani jeden 'fabryczny' samochód:D
W takim razie skoro producent tego LPI jest znany i ma pewną przyszłość na rynku LPG to ok. Może być taki gazik:) Bo ja tam zrozumiałem z tego tekstu, że Fiacik jakiś swój wynalazek tam wkłada.. a taki serwisować to ojojoj i jeszcze za 2-3 lata po gwarancji by się zapewne wypieli 4ma literami na użytkowników swoich pojazdów.
A układy Tartarini to właśnie montowane były w salonach Fiata;/
W oplach też były montowane, z tego co wyczytałem z neta to nie są to fachowcy jeśli chodzi o instalacje LPG, być może był to ich debiut w tym zakresie:), ale co tam - jak zwykle u fiata wszystko rozbiło się pewnie o cenę, no i wyszło z tego co wyszło. Z tego co widać należą do grupy Emerpol i zajmują się instalacjami gazowymi - ale nie takimi do samochodów, tylko gazociągi itp:) dziwna sprawa, ale może w serwisch opla można coś podziałać:)
Wracając do tematu - jest reklama Mito LPG :)
http://www.alfanews.pl/2009/11/14/re...yjna-mito-lpg/
Jest komunikat Fiat Auto Poland: http://www.alfanews.pl/2009/11/26/mi...komunikat-fap/
Z niego dowiecie się dokładnie co to za instalacja - ja miałem z tłumaczeniem włoskiego komunikatu "małe" problemy. :)
Myślę, że Mito LPG pojawi się też w Polsce. FAP nie pisze o ciekawostkach, tylko o ważniejszych wydarzeniach. Możliwe, że chcą sprawdzić reakcję Polaków na ten pomysł :)
Kolejny artykuł n.t:
http://motoryzacja.interia.pl/samoch...ezarka,1404770
Kolejny ukłon AR w stronę technologi LPI,i bardzo dobrze...
Z rysunków wynika że to Mito z LPG ma butlę w bagażniku a myślałem że jak fabrycznie to zbiornik jest tam gdzie benzynowy a benzynowy mniejszy. Cena wyższa o ok 2 tys euro więc biorąc wszytko powyższe pod uwagę kiepski interes skoro z 3 tys PLN można mieć porządną instalkę z OBD montowana u nas.
A skąd ta pewność? Piszą że instalka jest we współpracy z Landi(czy oni robia LPI?), a rysunek dostępny w sieci raczej pokazuje zbiornik bez pompy
Na99% będzie to LPI, już parę lat temu wychodziła fabrycznie 156 z LPG i było to już wtedy LPI, nie sądzę aby krok wstecz zrobili, dodatkowo przy aucie z turbina LPI daje dodatkowe możliwości, samo wychłodzenie mieszanki przy wtrysnięciu LPG które dopiero po opuszczeniu wtryskiwacza się rozpręża i obniża temp. daje spore możliwości.