ostatnio często spotykam się z podziałem silników na boxery i Vidlaste o kącie 180 stopni.
czym to się różni ?? rozrządem , kolejnością zapłonu cylindrów ?? jakie są wady i zalety obu rozwiązań ??
Printable View
ostatnio często spotykam się z podziałem silników na boxery i Vidlaste o kącie 180 stopni.
czym to się różni ?? rozrządem , kolejnością zapłonu cylindrów ?? jakie są wady i zalety obu rozwiązań ??
polecam, na gorze masz opisane wszystko http://dawidgrupa.w.interia.pl/widlaste.html
Jak same nazwy wskazują, boxer czyli leżące cylindry o układzie przeciwsobnym, v-ka, cylindry ustawione są pod kątem w stosunku do siebie, tworzac cos na wzor litery "V" ;)
Masz boxera, powinienes wiedziec takie rzeczy ;p
Może ktoś pokazać przekrój takiego V 180 stopni? Bo po opisie nie za bardzo rozumiem czym to się różni od boksera...
ludzie potraficie kliknac w linki? bo dalem wam caly opis kazdego silnika benzynowego a tu widze dalej pytania o "obrazki"...
Albo coś ze mną nie tak, albo w linku nie ma mowy o V 180 stopni. :-)
no mam "BOXERa" więc zastanawiam czym różni się on od Vki 180 stopni bo to podobno nie to samo... ;) (V 180st. to tak rozkraczona widlasta jednoskta że wyglada jak boxer...)
"ludzie umiom i potrafiom" - ale tam nie ma nic o V-kach 180 ani w dziale silniki widlaste ani przeciwsobne.... :P
jedyne co mi przychodzi do głowy to to że tłoki znajdujące się w parze (na przeciwko siebie) w boxerze są zawsze w takiej samej pozycji (np. oba max wychylone do głowicy)
a w V-ce tak nie jest (jeden może być max wychylony a drugi w połowie drogi...)
Koledzy, ale po prostu NIE MA SILNIKA W UKŁADZIE V GDZIE KĄT ROZWARCIA CYLINDRÓW WYNOSI 180 STOPNI. Taki silnik nazywamy bokserem, a to info o takiej "fałce" to z kosmosu chyba :)
Pozdrawiam
Bokser to nazwa potoczna, tak samo jak "Fałka"- nazwa oficjalna przeciwsobny.
No chyba że 2 tłoki pracują do siebie w jednym cylindrze- wtedy mamy silnik przeciwbieżny.
EDIT:
Ale tak konkretnie to na przykład Ferrari uparcie twierdzi, że w Testarossa jest silnik V180 ->
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...009/10/106.jpg
a różnica polega na tym, że konwencjonalny przeciwsobny silnik pracuje tak:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...009/10/107.jpg
Podczas gdy w "V 180" jeden cylinder w parze jest GMP to drugi jest w DMP.
pierwsze slysze o widlastej 180* takie silniki nie istnieja i na stronie ktora podalem macie opisany rzedowy, widlasty(V) i boxer(przeciwsobny). pozdrawiam
Panowie ,czytajcie ze zrozumieniem...te 180 stopni odnosi się do rozwarcia czopów korbowodów w v-ce a nie cylindrów
Pozdrawiam
http://en.wikipedia.org/wiki/V-twin znalazlem ze te silniki mozna nazwac V-Twin reszte poczytajcie sami
z tego co przeczytalem na tej stronie patrze a to tak: 1. cylindry rozwarte o 180* korbowody na przeciwsobnych czopach (tłoki pracuja w odbiciu lustrzanym) - boxer 2. cylindry rozwarte o 180* korbowody na wspólnym czopie (kiedy jeden tlok jest w gmp to drugi w dmp) czyli nie jak w boxerze wiec moze mozna to nazwac v-ka 180* ale to jednak chyba chodzi o wykorbienia na wale w celu ulozenia zaplonow co 120*
aleś odgrzał :D
10 miechów to nie tak źle ;p
Silnik V180 ma zaczepienie kolejnych korbowodów na jednym wykorbieniu wału korbowego lub pośrednio przez korbowód sąsiedniego tłoka.
Silnik bokser ma zaczepienie korbowodów kolejnych cylindrów na osobnych wykorbieniach wału korbowego obróconych wokół osi wału korbowego o 180 stopni.
10 miechów to faktycznie nie jest źle :)
Problem raczej w tym, że prócz może kilku wypowiedzi większość pozostałych wprowadzają zamęt i chaos :)
Jako źródło polecam Wikipedię w wersji anglojęzycznej. Zalicz ona V180 zalicza do rodziny silników płaskich (F/flat), do których należy m.in. klasyczny boxer.
"Flat-12 engines are generally not true horizontally opposed engines (boxer), but rather 180° V-engines. A true boxer has one crank pin per piston, while in the 180° V-engine, two opposing pistons share the same crank pin."
Pełny link http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_configuration
Najsłynniejsze przykłady to naturalnie Ferrari 512 BB i wspomniana Testarossa.