Witam
Zastanawiam sie ostatnio mocno nad zalozeniem gazu w mojej 156.
Gdzie najlepiej "zagazowac" belle w stolicy? ;)
ps.
co moglibyscie polecic w miare rozsadnej cenie ?
dzieki z gory za odpowiedzi
Printable View
Witam
Zastanawiam sie ostatnio mocno nad zalozeniem gazu w mojej 156.
Gdzie najlepiej "zagazowac" belle w stolicy? ;)
ps.
co moglibyscie polecic w miare rozsadnej cenie ?
dzieki z gory za odpowiedzi
Migaz-S na Modlińskiej 264a. Zaproponują Ci Landi Renzo Omegas i to bardzo dobra instalacja, jesli za drogo pogadaj na temat tanszego STAG300 lub STAG4, reduktor Magic III lub Scorpion ST, plus wtryski Magicjet lub drożej Matrix HD544.
Landi Renzo Omegas będzie oby lepsze od Staga 300 Premium? Podejrzewam, że cena za sterownik będzie podobna:) Ja osobiście i tak wybrałbym nawet Staga 300+ niż Landi Renzo Omegas:) Bo generalnie to jest to samo co moje tartarini... a ono jest strasznie upierdliwe w ustawianiu:P 100 razy łatwiej i prościej można ustawić moim zdaniem Staga.. a przy okazji dokładniej:)
Minciu Omegas ma niezwodne reduktory, wtryskiwacze MED, znam auta w ktorych te instalacje maja juz ponad 200tys nalatane i nic poza zmiana filtrow LPG nie bylo robione, fakt ze MEDy sa "toporne" znaczy sie dosc halasliwe i sporych gabarytów, ale są wieczne.
Czyli chodzi generalnie o osprzęt, a nie sam komputer?:) Tak jak myślałem.. Wtryskiwacze były chyba kiedyś główną zaletą BRC?:)
Tak dokłądnie, chodzi o graty dawane w komplecie z Omegasem, a co do BRC i jakości ich wtrysków, owszem kiedys byly w zestawach KEIHINY a to klasa sama dla siebie, ale niestety czas KEIHINa w BRC sie skonczyl ...
dostalem odp. od firmy MIGAS-z
<Do Pana samochodu mogę polecić dwa rozwiązania:
1) Instalacja Landirenzo z dwustoniowym reduktorem Landirenzo IG1
wtryskiwaczami Landirenzo-med w cenie 3900 zł. Na instalację jest 24
miesiące gwarancji bez limitu kilometrów.
2) Instalacja Stag 300 plus, z reduktorem EG 150 (konstrukcyjni niemal
identyczny ze scorpinem st, ale mniej awatyjny) z wtryskiwaczami
MagicJet w cenie 2700 zł. Na instalację jest 24 miesiące lub 20 000 km
gwarancji.
Nie proponuję reduktora Magic III, gdyż mieliśmy już kilka jego awarii.>
co o tym myslicie
nastawialem sie tak do 2500zl na zalozenie
czy jednak lepiej dolozyc do proponowanej mi kwoty?
Słuchaj, cena to nie tylko graty, ale poprawny montaż [powiercenie kolektora] i ustawienie, gwarantuje ci ze zakłady oferujace cene ponizej 2500zł wierca kolektor bez zdejmowania byle jak [znaczy jak podejdzie wiertarka :D ] a klienta wypuszczaja z instalacja po samej autokalibracji instalacji ...
2700zł to raczej sensowna cena, za dobrą robotę w Warszawie.
GrzesiekK., jak oceniasz reduktor europegas względem scorpiona i magica?
Swego czasu Europegas był bardzo dobry, ale wyszła seria EG200 której wieszały się regulatory cisnienia i zniknął z rynku, niemniej EG150 jest do tej pory i jest OK.
Scorpiony sa OK, ale jak sie je po fabryce poprawi ;] Magic'a testuje na swoim aucie, na chwile obecna ma koło 5tys km zrobione, wydajnosc termiczna OK, szybko sie nagrzewa, nie zmienia cisnienia wzgledem temperatury gazu, i duzy plus nie przegrzewa gazu przy staniu w korkach.
Od ostatnich 2tys km zaobserwowałem lekko nierówną pracę na gazie na biegu jałowym (na benzynie ok), parę razy się zdarzyło, że chciał przygasać (raz skutecznie). Subiektywne wrażenia odnośnie tego czy miał dobrą moc pominę, ponieważ raczej nie wierzę by były jakoś specjalnie wartościowe. Ale jak dziś podpiąłem się pod sterownik wyszła lekko rozjechana mapka gazu (udało się poprawić). Niestety gorszą rzeczą są spadki ciśnienia przy wdepnięciu w gaz. Przeciągałem Alfę na drugim biegu i ciśnienie spadało z roboczego 1,74 na nawet 1,37 (zazwyczaj w okolice 1,40-1,45) i wtryski się zapętliły (wcześnie - już przy nieco powyżej 4tys obrotów). Wcześniej nie zdarzyło mi się nigdy by spadło poniżej 1,5 (zazwyczaj spadało nieco poniżej 1,6). Oglądałem filtr w reduktorze i na razie dobry, więc póki co nie wymieniałem.
Niestety taki spadek ciśnienia napawa mnie smutkiem i zachęca do wyrzucenia w cholerę tego Tomasetto (najchętniej do spółki z Valdemarami). Muszę więc wysupłać parę złotych na tą inwestycję. Reduktor Scorpion ST + Magic Jety wychodzi ok. 450zł. Co sprawi, że inwestycja najpewniej realizowana będzie nie wcześniej jak w lutym. Pytanie ile majstrowie mogą chcieć za taką fatygę?
Jak będę miał okazję wybiorę się do Migazu na Modlińską spytać o taką robotę... GrzesiekK., czy mogę się tam na Ciebie powoływać?
Grzesiek aktualnie jeżdzi na reduktorze Magic'a w swojej V6. Jeśli w takim smoku wyrabia to tym bardziej do 1.8TS się nada:) Myślę, że będzie to lepsza inwestycja niż w Scorpionka.
Magic III jest tańszy ( jakieś 30zl na allegro ), mniejszy, szybciej się rozgrzewam, pozbawiony jest wad fabrycznych ( zacinanie elektrozaworka w sciopionie;/ ), no i daje bardziej stabilne ciśnienie niezależnie od temperatury reduktora czy ciśnienia gazu w zbiorniku. Niestety (a może stety ) nie posiada on zintegrowanego elektrozaworu, a taki jest w tomasetto(?).. Czyli trzeba by gdzieś jakiegoś zdobyć :)
Wszystko dasz radę sam wymienić jak masz kabel do instalacji. Przyda się do ustawienia ciśnienia na reduktorze i kalibracji. Jedyne co będziesz musiał zrobić za w czasu, to przejść się do jakiegoś gazownika aby rozwiercił Ci dysze w MagicJet'ach, chyba do 2.4-2.6mm.
Wymiana wtryskiwaczy to odkręcenie paru opasek i podmiana wtryskiwaczy. Wymiana reduktora trochę bardziej skomplikowana, bo przeważnie potrzebny jest kanał (zależy gdzie masz zamontowany reduktor ).. no i komplet kluczy:) Wyciągasz wszystko ze starego reduktora i wpychasz do nowego. W najgorszym wypadku węże zaczną Ci się sypać w rękach, bo niestety takie cudnej jakości są montowane;/
Aha co do reduktora MAGIC to ma on jeszcze jeden PLUS.. nie ma membran gumowych, czyli chyba nie ulega zużyciu jak standardowy reduktor. Może przejść na gaz już w niższej temperaturze, bez strachu o membrany itp:) ( ale tutaj już musi się wypowiedzieć grzesiek bo nie jestem tego pewien:)
Dzięki za cenne informacje. Pomyślę, może inwestycję przeprowadziłbym częściowo we własnym zakresie ;)
A co z filtrem gazu? Bo jeden filtr Czaja mam na przewodzie idącym do listwy, a co z drugim, tym który mam w reduktorze - czy w Magicu jest w środku jakiś filtr?
Dobra jako że o mnie wspomniano to coś napiszę.
Więc tak, Magic3:
plusy:
- szybko się nagrzewa
- mały gabarytowo
- stabilny termicznie
- nie gotuje gazu w korkach
minusy:
- przy 190KM spadki z roboczego 1.1bar na 0,75-0,8bar - co prawda nie powoduje to problemów ze składem mieszanki nawet przy ganianiu z butem w podłodze ale jak dla mnie to stanowczo za duże spadki!!!
- przy nagłym kopnięciu w gaz wyraźny przysiad ciśnienia i potem "szpilka" w górę, ale to da się poprawić przerabiając kanał podający podciśnienie na membranę regulatora ciśnienia.
Ogólnie do auto o mocy w okolicach 150KM może być, powyżej nie bardzo są inne lepsze reduktory.
Tyle po 7tys km mogę napisać, specjalnie przetestowałem go na swoim aucie gdyż byłem sceptyczny co do niego no i się nie myliłem ;] U mnie spod maski wyleci albo dostanie drugiego do pomocy.
Czy kupować?? Hmmm lepiej wstrzymać się i poczekać na większego brata, niedługo powinien się pojawić. Jeśli ktoś już teraz musi założyć lpg lepiej EG150 założyć w przypadku 2.0TS i mniejszych. Na pewno Magic3 jest pewniejszy od szwankujących ostatnio mocno Scorpionów.
A podpowiedz jeszcze Grześku, jak tam z elementami gumowymi w Magic3? Ma jakieś co ulegają destrukcji przy zbyt szybkim przełączaniu na gaz, czy też z tym reduktorem trzeba martwić się tylko o gumki we wtryskiwaczach?
troche odkladalem bo zawsze byly inne wydatki
ale wkoncu mam pieniadze i jestem zdecydowany na montaz
dzwonilem do polecanego www.migaz-s.com.pl
ostatecznie polecili mi -
300 plus z reduktorem zavoli S (w ostatnim czasie reduktory EG i scorpion zawodzą) i wtryskiwaczami MagicJet w cenie 2700 zł.,
ale pierwszy wolny termin to maja dopiero za ponad miesiac!!??
powiem szczerze, wogole mi sie to nie usmiecha
mozecie polecic inny zaklad?
Ja osobiście te zawoli bym sobie darował.
Biorąc pod uwagę,ze apetyt na paliwo 2.0 TSa jest porównywalny do v6 brałbym coś większego.
montuje gdzie indziej i jednak zamiast zavoli, dokladnie cos wiekszego czyli kme silver
Silver będzie tuningowany ?