Czy zestaw sprzęgła (docisk, tarcza ...) od 33 1.7 16v różni się czymś od 145 1.7 16v bo w teorii to ten sam silnik, skrzynia też taka sama (delikatna różnica w obudowie) a rozbieżność cenowa dosyć znaczna.
Printable View
Czy zestaw sprzęgła (docisk, tarcza ...) od 33 1.7 16v różni się czymś od 145 1.7 16v bo w teorii to ten sam silnik, skrzynia też taka sama (delikatna różnica w obudowie) a rozbieżność cenowa dosyć znaczna.
Sprawdź sobie w eprze jeszcze ale z tego co ja zobaczyłem to jest jakieś sprzęgło które pasuje od 33 do 146 tylko nie wiem jaki silnik.
http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP najlepiej działa W Internet Explorerze, a i jeszcze w sklepie internetowym Intercars też są podane modele do których pasuje dana część http://sklep.intercars.com.pl/
dzięki
Okazało się ja się zorientowałem, że wszystkie alfy boxer ( alfasud, 33 ,145/146 ) z wszystkimi pojemnościami silników (1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 8v) mają jeden rodzaj sprzęgła komplet ok 400 zł, a 145/146 z silnikiem 1.7 16v ma inny ponad 200 zł droższe ( dziwne jest to że 33 1.7 16v ma to tańsze sprzęgło). Musze to rozgryźć czy nie mogę kupić tego tańszego 200zł to duża różnica.
Włosi mieli i mają fantazje więc się nie dziwę że są takie różnice w tych teoretycznie tych samych podzespołach
Wymieniał ktoś sprzęgło w 145/146 1.7 16v
i wie czy rzeczywiście jest różnica?
Ja wymieniałem w 146 1.4 boxer i za robociznę dałem 560 złoty
Przeciętnie cena w warsztacie kształtuje się 200zł za "zrzucenie skrzyni", natomiast kompletne sprzęgło z Valeo kosztuje 320 zł (oczywiście mowa o 8v).
No waśnie ale ja konkretnie pytam się o 145 1.7 16v czy pasuje to samo sprzęgło jak do reszty bo chodzi mi o koszty... nie licze robocizny
NR.1 Tańsze sprzęgło ( do każdego boxera z 33 i 145 pominięciem 145/146 1.7 16v) 350 zł
http://moto.allegro.pl/item871732897...i_e_90_km.html
NR.2 Droższe sprzęgło tylko do 145/146 639zł
http://moto.allegro.pl/item856369520..._7_129_km.html
Jak to możliwe że ten jeden przypadek może mieć inne sprzęgło prawie dwa razy droższe?
Zadzwoń do tego sklepu (link ich strony poniżej), bo jak szukałem sprzegła do mojego boxera, to mieli w swojej ofercie najtaniej. Pozdrawiam.
www.autosklep24.pl
Omg, niezły ten wątek...
Skrzat i karol, co Wy tutaj wypisujecie? :D Przecież Kuba nie pyta o cenę sprzęgła(a już na pewno nie tego od słabszych wersji) ani też o koszty wymiany, tylko o różnice w budowie sprzęgła do 145/6 16V względem pozostałych boxerów. ;) .
Wracając do tematu to z tego co widzę w katalogu LUK'a różnica jest dość prosta - do 145/6 16V średnica tarczy wynosi 220mm, do pozostałych 200mm..
Czy mniejsze pasuje? Nie wiem, może ktoś to sprawdził organoleptycznie, natomiast pytanie czy ta "włoska fantazja" nie jest po prostu racjonalnie uzasadniona - np. masą auta(145/146 są wyjątkowo ciężkie).
No właśnie mniej więcej taką informacje chciałem przeczytać (myślałem że nie potrafię wyrazić o co mi chodzi) to przynajmniej wiem w czym jest różnica ;)
Tylko nadal mnie zastanawia że w 33 1.7 16v to identyczny silnik więc czemu by nie miało pasować takie same sprzęgło. Rzeczywiście 145/146 są ciężkie ale z mniejszymi silnikami mają normalne sprzęgła (200 mm) jak wnioskuje.
Mnie się wydaje logiczne że nie powinno być tam żadnych poważniejszych zmian - w końcu model przewidziany był raptem na 2 lata. Tyle że to takie teoretyzowanie ale skoro kompetentnych brak to co innego nam zostało? ;)
Co do sensu to 145/6 z mniejszymi silnikami mają z kolei krótsze przełożenia, więc suma summarum w żadnej innej Alfie z boxerem sprzęgło nie ma tyle pracy co w 145/6 16V.
Tak naprawdę to nie wiem czy nie najrozsądniej będzie odstawić auto (z góry)na parę dni. Wtedy mechanik na spokojnie wyjmie sprzęgło i sprawdzisz jakie w ogóle masz bo teoria jedno, a praktyka drugie.