Mam pytanie, czy po wymianie wahaczy poprzecznych z tyłu i ustawieniu zbieżności na tyle, może przestawić się kierownica? Auto nie ściąga przy jeździe na wprost, tylko kierownica jest przestawiona w prawo.
Printable View
Mam pytanie, czy po wymianie wahaczy poprzecznych z tyłu i ustawieniu zbieżności na tyle, może przestawić się kierownica? Auto nie ściąga przy jeździe na wprost, tylko kierownica jest przestawiona w prawo.
nie bo tyl nie ma nic wspolnego z przodem, to tak na logike?! chyba ze sie myle...
Nie no chyba nie masz skrętnych tylnych kół... A poza tym nawet jak się zmienia wahacze z przodu to kierownica nie ma prawa się przestawić.
Musiałeś wcześniej nie zauwazyc tego skretu na kierownicy.
Wcześniej miałem delikatnie przestawioną kierownice w prawo, ale dzisiaj odebrałem auto od mechanika po wymianie wahaczy i jest dużo więcej przestawiona. Mechanik mówił mi o tym ale myślałem że jest tak jak wcześniej, czyli minimalnie krzywo.
Oczywiście, że ma to dużo wspólnego z tylnymi wahaczami. Ktoś Ci ustawił źle zbieżność i żeby jechać prosto musisz skręcać przód, bo koła tylne są ustawione za bardzo w którąś stronę w stosunku do bocznej linii auta. Jak będziesz jechał za swoim autem, to zapewne zobaczysz, że jedzie lekko bokiem. Jest to częsty błąd popełniany przez mechaników nie mających zbyt wiele praktyki i pojęcia co robią. Jedź do jakiegoś dobrego warsztatu i niech Ci to ktoś z głową ustawi. Niektórzy "sprytni" mechanicy niwelują to poprzez regulację drążków kierowniczych i mimo iż kierownica będzie wtedy prosto, to problem jazdy bokiem pozostaje. Więc najlepiej znajdź kogoś zaufanego do tego tematu.
kolego maniek7712 najlepiej jedź do wrasztatu który zajmuje się diagnostyką zawieszeń i posiada komputerowy system pomiarowy.wtedy ustawią ci geometrię całego samochodu łącznie z prawidłowym ustawieniem kierownicy.
robiłem w swojej 156 taką geometrię po wymianie tylnych i przednich wachaczy.
koszt takiej operacji to ok 200zł łącznie ze ścieżką diagnostyczną.
Wielkie dzięki panowie za odpowiedzi! W przyszłym tygodniu pojadę ustawić zbieżność jeszcze raz. Auto po wymianie wahaczy prowadzi się super, tylko ta przekrzywiona kierownica doprowadza mnie do szału.
Tak jak koledzy wyzej pisali, jesli zbieznosc przód - tyl jest dobrze ustawiona, auto bedzie dobrze sie prowadzic, i bedzie to bezpieczne dla opon. U mnie w GT, a zawieszenie tu jest bardzo podobne do 156, spece od geometrii ustawienie kola kierownicy robia na samym koncu i jest to, rzeklbym, kosmetyka, kwestia przyzwyczajenia, wazne, ze zbieznosc jest ok. Malo kto przeciez podczas jazdy patrzy sie jak sroka w gnat w kolo kierownicy, to bierze sie na wyczucie. A ustawic idealnie na wprost jest ciezko, chociazby ze wzgledu na przelozenie przekladni naszych Alficzek.
A powiedzcie mi, co w końcu ustawia z tyłu w Alfie 156.
Pytam ponieważ byłem w warsztacie który ma napisane "geometria zawieszenia". Gość stwierdził najpierw, że nic się z tyłu nie ustawia. Uznał tak ponieważ nie wyświetlało mu w kompie i programie to całej tej maszyny tyłu. Mówił, że program ma aktualny, zresztą widziałem. Ale pokazałem mu ustawienia geometrii z fabrycznej instrukcji. Gość popatrzył pod auto ale dalej twierdził, że nie ma żadnych śrub do regulacji.
Powiedział, że może ustawić mi tylko przód.
W ogóle ciężko w tym mieście ustawić geometrie :/
Więc albo Wy tu piszecie pierdoły albo on pierdoły mówi ;)
więcej tam nie jedź , ten mechanik nie ma zielonego pojęcia o zaawansowanych zawieszeniach ;
w 156 z tyłu w belce są śruby mimośrodowe, które regulują tylnymi wahaczami poprzecznymi ,
zawsze najpierw się ustawia tył a następnie przód ! , więc jeśli diagnosta będzie najpierw próbował ustawić przód to zabieraj auto i jedź gdzieś indziej
U mnie po wymianie prawego wahacza kierownica przekrzywiła się dość ostro w prawo. Po ustawieniu zbieżności z przodu kierownica "prawie" wróciła na swoje miejsce. Facet kazał mi wjechać tyłem, aby ustawić zbieżność na tylnych kołach i HAPPY END :D
---------- Post dodany o godzinie 20:44 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:43 ----------
On pierdzieli równo :agree:
Z tyłu również jest regulacja :D
Może być też tak, że zbieżność będzie ustawiona właściwie, a kierownica nadal może być lekko obrócona i jest to spowodowane stanem opon, które przy złej zbieżności nie zużywają się jednakowo. jednak po wymianie opon problem powinien ustąpić.
Pozdrawiam.
- Rafał
W końcu trafiłem na fachowców, zresztą ten warsztat polecam, chociaż nie jest najtaniej.
Przyglądałem się w sumie robocie. I rzeczywiście zaczynał regulacje od tyłu i to on był i tak najbardziej rozjechany.
I nie był to zwykły PC tylko naprawdę profesjonalna maszyna.
Napisz ile zapłaciłeś za ustawienie ???
Przód i tył 140 zł.