Witam od pewnego czasu zauważyłem ze jak ruszam bez gazu w mojej alfie to się całe auto trzęsie czemu tak? silnik to 1.9jtd
Printable View
Witam od pewnego czasu zauważyłem ze jak ruszam bez gazu w mojej alfie to się całe auto trzęsie czemu tak? silnik to 1.9jtd
Poszukaj na forum [opcja szukaj] informacji o kole dwumasowym, jest na ten temat sporo informacji, a wstępnie stawiałbym na jego zużycie.
Np:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...dwumasowe.html
lub:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...zeglo_kpl.html
lub:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...dwumasowe.html
lub:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...dwumasowe.html
itd, itp.
Pozdrawiam.
- Rafał
Masz gdzieś dziurę w dolocie powietrza
poduchy silnika i skrzyni sprawdź
bez gazu to 99% samochodów wpada w drgania. JTD czy to 1.9 czy 2.4 charakteryzuje to że szybko zużywają się tarcze sprzęgła i dociski tracą siłe swojej sprężyny ale długo żyją koła dwumasowe - szczególnie łaskawie obchodzą się z kołem 2.4 gdyż emitują mniejsze drgania wału korbowego a dwumas po to tam właśnie jest żeby je eliminować i wyciszać pracę układu korbowego. Takie ruszanie zabija dwumasa tak jak i ostre przyspieszanie z niskich obrotów (ok.1500).
to co jest przyczyna bo sprawdziłem poduchy skrzyni i silnika wymieniłem naderwany drążek wibracyjny silnika i dalej się trzęsie to co to jest to koło dwu masowe czy sprzęgło?
Nie jestem instruktorem nauki jazdy tylko mechanikiem - każdy silnik drga jak się go obciąża na obrotach biegu jałowego, pytanie tylko jak mocno drga - nie wykluczam że ma zużyte sprzęgło czy koło dwumasowe (ono na końcu swoich dni wydaje charakterystyczne stuki przy zmianie obciążenia). Tylko dziwi mnie czemu Wy na forach zawsze stawiacie pierwszą diagnozę na najdroższe rzeczy - zawsze eliminuje się i sprawdza te proste (czyt. tańsze) elementy a potem obstawia się te drogie. Myślisz że, taką dwumasówkę to da się sprawdzić metodą na oko czy na "macanego"? Diesle JTD mają akurat sprzęgła tzw. ciągnione nie pchane. Może warto sprawdzić i nasmarować mechanizm dźwigni sprzęgła? 100% aut z tymi silnikami jakie do mnie trafiają ma pękniętą osłonę siłownika sprzęgła, to się da zauważyć dopiero po odkręceniu podstawy akumulatora - tyczy się to zarówno Alfy i Fiata. Jak brak takiej osłony wpływa na pracę siłownika pisać nie trzeba, mechanizm dźwigniowy też da się nasmarować bez demontażu skrzyni - bardzo często to pomaga. Do siłownika zestaw naprawczy kosztuje chyba z 15zł, trochę czasu na wymontowanie akumulatora i podstawy plus dobre szczypce do segerów w wielu przypadkach pomogą.
a to trzeba zdjąć tą dźwignie od sprzęgła? a może tak być ze są za małe obroty? bo ja mam nie cale 1000 może 800 coś mam tych obrotów a może to ssanie?
i telepie się tak jak dodaje gazu do mniej więcej 1800 obrotów
a że tak się zapytam co zrobic jak mi ciężko chodzi pedał sprzegła, po przesiadce z TS to troche ciężej wchodzi? Tylko nie piszcze, że sprzegło do wymiany:)
I jeszcze jedno - jak zdiagnozowac uszkodzony wysprzęglik?
Mam podobny problem , szarpie mi tylko i wylacznie na rozgrzanym silniku i tylko z 1 biegu przy starcie , reszta biegow ok , jak silnik zimny po nocy wszystko jest ok zadnych szarpniec , pojezdze dosyc po miescie zaczyna szarpac z 1 biegu .
odwiedza:mad: ktoś to forum?
W dieslu nie ma czegoś takiego jak ssanie, przy rozruchu tylko kąt wyprzedzenia wtrysku się zmienia ale w dziś to już elektronika załatwia. Obroty rzędu 800 są jak najbardziej odpowiednie. Jeśli poduchy są na 100% dobre to pozostaje niestety sprawdzić kołohttp://www.forum.alfaholicy.org/images/icons/icon9.gif, Pedał sprzęgła wymaga dużej siły?
jak telepie samochodem w momencie "polsprzegła" to pewnie padł docisk sprzęgła, czyli do wymiany komplet sprzegla (cos takiego mialem w mojej 166)
no sprzęgło nie chodzi ciężko.
;/
http://www.zf.com/corporate/en/produ..._flywheel.html to jest link do strony pomysłodawcy koła zamachowego dwumasowego. Pozwoli zrozumieć cel jego stosowania. Jak widać ma tam sporo elementów które tracą swoje właściwości wraz z okresem użytkowania. A co do poduszek silnika - w celu diagnozy to należało by je wymontować - czasem nie widać rozwarstwienia. Jeśli auto jeździło w ciężkich warunkach (zmienny klimat) to one też tracą swoje właściwości jak każda guma.
Siemka.
Na 10 przypadków tylko w dwóch poduszki zrywają się całkowicie w sposób widoczny gołym okiem.Najczęściej jednak guma ulega "zmęczeniu",staje się miękka i zbyt elastyczne w skutek czego nie tłumi drgań silnika,a te przenoszą się na karoserię.Tylko demontaż pozwoli stwierdzić to jednoznacznie.
można je samemu wymontować?
i jeszcze jest tak jak zmieniam biegi i puszczam sprzęgło np z 2 na 3 to też telepie tak lekko
Witam!
W mojej alfie pojawił się podobny problem, tzn. przy ruszaniu trzęsię autem - problem występuje odkąd zmieniłem opony z zimowych na letnie - zimowe R15 na letnie R17.
Sprzęgło wymieniałem ok rok temu wraz z dociskiem i nie sądzę, żeby mogło się już zepsuć. Jeżeli chodzi o koło dwumasowe to oprócz trzęsienia przy ruszaniu nie mam żadnych innych objawów. Biegi zmienia się gładko i nie słychać żadnych dźwięków ze skrzyni. Jeszcze tydzień temu na zimówkach wszystko było ok. - może jest to kwestia tego, że letnie opony na dużo niższym profilu są twardsze...
W związku z tym moje pytanie, czy będą to poduszki silnika, czy może coś jeszcze innego.
Z góry dziękuję za pomoc ;)
Dodatkowo zauważyłem jeszcze, że na nierozgrzanym silniku rusza się trochę łatwiej - tzn. mniej trzęsie...
może chodzi tutaj o obroty, bo jak dodam lekko chociaż gazu przy ruszaniu to nic nie trzesie, tylko jak na samym sprzegle sie podciąga w korku, to czuc delikatne drgania.
a mi właśnie jak dodam gazu tak do 1800 obrotów to tez telepie;/
może to być przez opony?
a jak sprawdzić poduszki silnika czy są dobre?? u mnie prawdopodobnie ta górna od strony pasażera jest do wymiany, tak mechanik powiedział, ale czy to może być przyczyną drgań podczas ruszania i przyspieszania z niskich obrotów?? Dodam że zawieszenie jest ok, a na dziurach też słychać dziwne stuki...
Poduszki u siebie sprawdzałem wzrokowo czyli kanał, latarka i od spodu patrzysz na gumę czy nie jest popękana albo poszarpana jak u mnie. Ja niestety mam wszystkie 3 poduszki do wymiany a na dodatek drążek(wspornik silnika na górze) spory wydatek będzie :(.
U mnie na wolnych obrotach delikatnie telepie w kabinie natomiast przy gaszeniu i zapalaniu samochodu już mocno. Przy ruszaniu też odrobinę telepie ale telepanie przy ruszaniu może być również spowodowane nieszczelnością w dolocie jak i sprzęgłem.
Miałem podobny problem. Trzęsło mi silnikiem podczas ruszania... bez znaczenia czy z gazem czy bez gazu. Oczywiście jak ruszałem z wyższych obrotów, to nie szarpało. W każdym razie problem sam się wyjaśnił... We wtorek całkiem padł docisk sprzęgła. To on był u mnie przyczyną. Dodam jeszcze, że cały czas sprzęgło działało bardzo dobrze i lekko.
Na Allegro kompletne sprzęgło Valeo z wysyłką 590zł + wymiana u mnie ok. 250zł. Ewentualnie jeszcze do tego nowy uszczelniacz wału ok. 80-90zł.
czyli w h.. i jeszcze troche:/
u mnie szczegolnie na polsprzegle telepie glownie podczas ruszania az czasami cala buda trzesie ze hoho, sprzeglo nowe jeszcze nawet 2000 km nie zrobili i byc moze i u mnie koncza sie poduszki, jeszcze tego nie sprawdzalem gorny drazek od silnika jakby uszkodzony ale cholera go wie, zrobie zdjecia to moze cos to da
Witam! Przyłącze się do tematu , u mnie trzęsie przy odpalaniu tak tuu duu duu i chodzi czasami ładnie miękko pali , raz ruszałem pod górkę i na mokrej trawie koła lekko zerwały przyczepność to tak zaczeło stukać ze szok , na moje oko to mogą być poduszki? raz na skręcie redukcja do trójki ale samochód wolno się toczył to tez złapało tżęsienie