Cały czas skupiamy się na Giuliettcie. Zapomnieliśmy o plotce nt. 8C GTA.
O 159 MY2010 i faceliftingu Mito słyszę po raz pierwszy...
http://www.alfanews.pl/2009/12/23/8c...elifting-mito/
Cały czas skupiamy się na Giuliettcie. Zapomnieliśmy o plotce nt. 8C GTA.
O 159 MY2010 i faceliftingu Mito słyszę po raz pierwszy...
http://www.alfanews.pl/2009/12/23/8c...elifting-mito/
Jakby nie patrzeć mija 5 lat od premiery 159 ,choć auto jest skończenie piękne to może jest kwestia popytu na nią , może widzą powolny spadek sprzedaży i chcą go przyciagnąć nowych klientów do salonów:rolleyes:
Tuti masz jakieś dane sprzedażowe AR na świecie ??
Może tak jak ktoś tam napisał - LEDy i inne głupoty dodadzą. Żaden nowy silnik się chyba nie szykuje?
Sprzedaży na całym świecie nie widziałem nigdzie, tylko rynki w poszczególnych krajach... Pewnie ktoś zaraz wynajdzie.
Mam tylko sprzedaż Fiat Auto (bez dostawczaków i Iveco): http://www.carsitaly.net/fiat_auto.htm
co oni zrobią ze 159 teraz? dodadzą jej muminowate lampy od Mito? co można skopać w tym modelu?
ostatnio dali dobry silnik moze nei bedzie zle:) moze dorzuca dna?:> albo jakies multiairy? moze start and stop? tak mi sie ot widzi i jakeis ledy moze;)
a ja bym tam upchał 1.4 170 KM miał tylko debiutować w MiTo;) a moment by sie przydał lepsze to niz to 1.9 lub 2.2
no bo kto powiedzial ze nowe stulecie nie musi byc nowe lepsze itd;) zreszta nowe mondeo tez bedzie mialo 1.4 TB w podstawie wiec czemu nei a pasek nawet 1.2 TB ;) zrodlo - motor
Czasem FL jest minimalny, np. troche iny ksztlat zderzakow, lekko zmienione wnetrze, nowe wzory tapicerki, nowe alufelgi, nowe silniki.
FL MiTo faktycznie szybko, ale to moze byc kosmetyka ;)
Zapewne tak samo bedzie ze 159 ;)
A może wreszcie wprowadzą skrzynie dwusprzęgłowe? Z pożądanych rzeczy to chyba jeszcze tylko ewentualnie LED-y i może jakieś bogatsze wyposażenie w standardzie...
Ale najbardziej się boję, że spieprzą przód - i w 159 zobaczymy światła a'la Mito i Giulietta - mam nadzieję, że nigdy to nie nastąpi...
Dane ze świata to nie, ale UE i EFTA za 9 m-cy 2009 r. (wg AutoŚwiat Katalog Nowości 2010 z grudnia, str. 146):
Alfa - 86410 szt. (w 2008 r. - chyba też 9 m-cy 78502 szt.) - wzrost o 10,1 %
Lancia - 91186 szt. (w 2008 r. - chyba też 9 m-cy 89506 szt.) - wzrost o 1,9 %
Tutaj jest wystąpienie Marchionne z 22.12.2009 po angielsku
I jeszcze lepsza prezentacja
Można stąd wiele wyczytać:
- np. modele high-end produkowane u Bertone
- technologia dla małych aut (max. kompakty) będzie Fiatowska, większe od Chryslera
- nowy sedan Lancii
- Delta, Bravo i Giulietta pojadą na jednej linii (no powiedzmy w 1 fabryce) w Cassino (Bravo słabo się sprzedaje - Cassino wykorzystuje tylko 63% mocy, a produkacja Bravo i Delty w 2009 r. wyniosła 105 tys.szt. a pamiętać trzeba, że Cassino jest jedyną fabryką produkującą Bravo - sprzedaż Golfa to 40-50 tys. szt miesięcznie - sprzedaż w Europie za I poł. 2009 - 286.243), w Melfi (Grande Punto i Evo) jest lepiej 93% mocy
- z fabryką pod Neapolem muszą coś zrobić (produkcja 147, 159 i GT) chodzi na 32 % mocy (a w 2010 ma być GORZEJ)
Mocno w tył dostały inne sektory (poza samochodami osobowymi):
- Iveco - minus 50%
- budowlany - rynek zamarł ("prawie zniknął")
- rolniczy
- komponenty MM, Teksid, silniki (Fiat Powertrain Technologies), Comau
Niektórzy się śmiali ze mnie i Koreańcow, ale wg Marchionne nowa umowa o wolnym handlu między UE a Koreą daje im korzyść 1500 euro na samochodzie. Ten "huragan" z wypowiedzi Marchionne chyba zmiecie połowę producentów z UE.
NASTĄPI UNIFIKACJA Z CHRYSLEREM, by każda platforma dawała min 1 mln aut
O zamknięciu fabryki na Sycylii - problemy społeczne (bezrobocie) to nie problem Fiata (jak podkreślił to po prostu uczciwe postawienie sprawy).
W 2010 będzie jakis SUV (piszą crossover) Fiata (oparty na Jeepie)
Lancia m.in wypuści Cabrio !!!! - chyba na bazie Sebringa
Z nasza fabryką coś na początku kręci - Marchionne sam zwrócił uwagę, że produkujemy tyle aut co Włosi przy 1/3 zatrudnienia (a polski robornik jest znacznie tańszy). Mimo to chce ratować fabrykę w Pomigliano kosztem Tychów (jak widać wyżej sytuacja w Pomigliano jest dramatyczna), choć wie, że będzie to kosztować klikaset mln euro więcej niż umieszczenie produkcji przyszłej Pandy u nas.
A pod koniec tłumaczy, że liczy na pomoc państwa. Nie pomoc dla Fiata, ale dla Włoch, bo sektor motoryzacyjny we Włoszech to nakwiększy pracodawca, podatnik, największe R&D. Więc oczywiście jak w każdym biznesie chodzi o FORSĘ.
I wszystko jasne :)
Ciekawe czy za 50 lat będzie można zlikwidować te wszystkie marki i produkcję podpisywać po prostu nazwą koncernu... UCF (unifikacja Chrysler-Fiat) :D Na mnie gadanina o tradycji i dziedzictwie marek robi coraz mniejsze wrażenie...
---------- Post dodany o godzinie 10:44 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:42 ----------
To by było bardzo prawdopodobne. W Giuliettcie mają ją wprowadzić. Sprzedaż Mito GTA miała się rozpocząć w ostatniej części roku 2009 - czyli skrzynia powinna być już gotowa. W takim małym tanim ogórze może nie miało to sensu (kryzys bla bla), ale w małej limuzynie już raczej ma...
Może nie zlikwidują marek, ale auta będą jeszcze bardziej podobne :)
Świetny jest felieton w najnowszej ATM (AutoTechnika Motoryzacyjna 12/2009).
ZF Lemförder (oddział podwoziowy znanej m.in. ze skrzyń biegow i amortyzatorów Sachs firmy ZF Friedrichshafen AG) zachęca od lat europejskie koncerny do większej unifikacji - o ile rozumiem to do brania całych gotowych zawieszeń z ZF, opracowanych w wyniku kooperacji. Mówi się nawet o BMW i Mercedesie, ale ci są oporni z uwagi na obawy przed utratą elitarności (czyli w duchu wypowiedzi uczestników tego forum).
A wniosek jest okropny. Koncerny europejskie zdaniem ZF za mało współpracują (wiem że macie inne zdanie). Przeszkodą obok niechęci jest zdaniem ZF brak miejsca w różnych modelach na podobne części. Ale podobno kocerny same robią sobie problemy. BMW ma "syf" w podwoziu (za duże upakowanie elementów) z uwagi na łączenie nowości z elemetami ze starszych modeli. Można by to zrobić lepiej (od zera) :D
Producenci z Azji za to są chętni. Oni chyba rzeczywiście wykończą europejskich producentów.
Chociaż np. VAG, BMW i Mercedes robią unifikację we własnym zakresie w ramach koncernu.
Nowy model = przód z modelu starego nr 1 i tył z modelu starego nr 2
albo krzyżówki 2 typów zawieszenia z przodu i tyłu + ta sama platforma i mamy 4 NOWE MODELE należące do RÓŻNYCH KLAS
http://moto.onet.pl/1591475,1,nowosc...e,artykul.html
dzisiejszy artykuł z onetu na temat premier 2010
To mnie martwi.... "Ponadto sprzedawana będzie odświeżona Alfa 159. Jeżeli chodzi o Lancię, to wejdą na rynek: Delta model 2010"
Obyśmy się nie przekonali, jak można spieprzyć dwa doskonałe pomysły....