witam, mam prlem ze zdjęciem prawego błotnika, został mi tylko zaczep znajdujacy sie pod progiem, jak to zdjąć? to jest jakaś śruba czy zatrzask? tzeba moze do tego zdjąc próg czy mozna bez zdejmowania to wyjąć? prosze o szybką pomoc
Printable View
witam, mam prlem ze zdjęciem prawego błotnika, został mi tylko zaczep znajdujacy sie pod progiem, jak to zdjąć? to jest jakaś śruba czy zatrzask? tzeba moze do tego zdjąc próg czy mozna bez zdejmowania to wyjąć? prosze o szybką pomoc
Zerknij na tą aukcję KLIK Wychodzi, że pod listwą progową też jest jakieś mocowanie.
tak wiem, łasnie w tym momencie rozbiórka ssie zatrzymała, bo nie widac dobrze czy to jest jakas sruba czy zwykły zatrzask
Ale zdjałeś listwe progową-plastikową?
progu nie zdjałem, mam tylko odchaczony przy błotniku zeby zobaczyc co tam jest? jakie tam jest mocowanie, na co? i jak to odczepic
Listwy progowe sa raczej na zatrzaski z tego co pamiętam.
listwy progowe tak, ale na co jest mocowany błotnik do prgu, to jest jakas śruba? imbus? czy tez moze zatrzask?
Błotnik jest montowany przy progu na śrube, w komorze silnika tez na śruby, i do pasa przedniego też na śruby. Brak zatrzasków itp.
hmmm..oki, od silnika jest na sruby z otwoerm na imbus, jak jest prtzy progu? taki sam otwór? czy listwe prgową trzeba zdjąc zeby sie tam dostac?
Kolego błotnik od dołu jest klejony na mase taka uszczelniajaca jak tylnie błotniki. Musisz starac sie to delikatnie wyrywac bo inaczej sie nie da :( sam tak musiałem robić i miałem z tym spore problemy ale nie takie jak z tylniki błotnikami :) Pozdro
Listwe progową musisz zdjąc
---------- Post dodany o godzinie 19:55 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:54 ----------
Kolego błotnik od dołu jest klejony na mase taka uszczelniajaca jak tylnie błotniki. Musisz starac sie to delikatnie wyrywac bo inaczej sie nie da :( sam tak musiałem robić i miałem z tym spore problemy ale nie takie jak z tylniki błotnikami :) Pozdro
Listwe progową musisz zdjąc
Ale jeśli dobrze mi się wydaje to po zdjęciu listwy progowej jest tam jeszcze jedna śruba trzymająca błotnik z progiem i przynajmniej w delcie, dedrze jest na dośc mały imbus, a sama śruba ma duży łeb. Oprócz tego to rzeczywiście jest tam jeszcze masa uszczelniająca która napewno też trochę Ci się opiera.
ok, bede o tym pamietał, a progi na co sa montowane? zeby je swobodnie zdjać? czy to sa srubki od dołu krecane co kawałek? bo tylko to tam zauwazyłem, nie chciałbym czegos urwac...
Pewnie są mocowane tak samo jak u mnie w delcie (bo dedra taty nie ma plastiku na progach). Tzn jadąc od koła to musisz od spodu odkręcic nadkole jedną śrubka, a jak odegniesz troche nadkole to błotnik z progiem plastikowym jest przymocowany jedną śrubą na klucz 8 i kołkiem na wcisk. Od spodu rzeczywiście jest mocowany na śrubki, ale po ich odkręceniu próg jeszcze nie jest wolny, bo trzyma się jeszcze na plastikowych kołkach. Ja ściągałem całe progi, bo mam 2 częsciowe, ale 155 ma chyba cały. Trzeba się liczyc z tym, że kołki się pourywają, od delty był na zamówienie, ale od sieny prawie pasowały.
Błotnik jest mocowany jak rozmówca napisał z tym ze śruby masz na koncu progu ( od dołu przy kole ) i tak samo na koncu . Jak odkręcisz od spodu to teraz próg masz na 6 zatrzaskach ( najlepiej weź długi srubokręt i podwazaj co kawałek po kilka cm az wyjdzie - nie rwij na chama ) Zatrzaski mozna kupic , a te od Sieny są minimalnie mniejsze i kosztuję chyba 2,5zł
Błotnik ma sruby imbusowe ( klucz imbusowy 6 ) od komory silnika oraz ta jedna sruba pod listwą progową . Mocowany jeszcze jest do Okulara oraz srubka od listewki pod kierunkowskazem .