mam takie pytanko, czy istnieje mozliwosc zamontowania tego zaworu do auta bez turba? jesli tak czy da on jakis efekt? i jesli jest taka możliwosc jak to zrobic?
Printable View
mam takie pytanko, czy istnieje mozliwosc zamontowania tego zaworu do auta bez turba? jesli tak czy da on jakis efekt? i jesli jest taka możliwosc jak to zrobic?
założyć możesz np. na trytkę (opaskę samo zaciskową do przewodów), ale niestety nie będzie działać ;]
Efekt podobny kiedyś widziałem na allegro, był to "elektroniczny blow-off" alias emulator, był to głośniczek z nagranym dźwiękiem i mogłeś sobie włączyć kiedy Ci się rzewnie podoba dźwięk "psss!"
hehe elektroniczny bov:D.
Proponuje zmienić na TD lub T benz. i kupić u mnie blow off-a:D:)
A po co? :yes2:
bez obrazy Nero ale lepiej sprzedaj ten samochód i nie rób z klasycznej alfy mobilu dla buraków pastewnych albo kup sobie oprócz Alfy jakiegoś civika czy golfa do takich akcji. Obserwuje Twoje posty i pytasz się o jakieś stożki, strumienice, pierdzące wydechy (to akurat z powietrza wziąłem) i powstrzymywałem się od komentarza. Jednak patrząc na ten temat padłem na cyce jak pies pluto. Gwizdałka od blow offa ? Daj spokój, nie ośmieszaj się. Czekam tylko na twoje relacje o nowym bodykicie ze szpachli i siateksu dodającym 300 N docisku na wyjściach z winkli :rolleyes: Powtarzam jednak żebyś się nie obrażał i nie traktuj tego jako najazdu osobistego ;)
pepesz, spoko, wg mnie alffa to bardzo ładne i fajne autko, ma swój nie powtarzalny styl, ale moim zdaniem stozek i strumienica daje ładny pomruczek, podkreslam, ze nie jest to przeróbka ze auto jest bardzo głosne, jest zrobiona tak ze ma bardzo ładny dzwiek, cos na podobe seryjnego tylko ze bardziej basowy...takie są moje wrażenia...
---------- Post dodany o godzinie 01:02 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:59 ----------
poza tym dla nie wtajemniczonych alfa 155 wyglada niepozornie, ktoś podjerzdzajacy jakims bmw mysli ze ma wspaniałą bryke a jednak moja bella spokojnie daje rade bmw 320 o tej samej mocy...minka wtedy opada...byłem na hamowni...zdjałem jeszcze srodkowy tłumik i wykazało mi 155 KM..jakis wzrost jest, moze nie duzy ale jak za te pieniadze to jest fajnie...
sie nie jaraj, bo byle jaka hamownia to i 180 ci pokaże ;) w polsce jest tylko kilka profesjonalnych hamowni.
A gdzie byłeś na tej hamowni, daj wykres on dużo powie o aucie i o samej hamowni. Mierzyłeś auto przed "modyfikacją", że uważasz, że za te pieniądze to dobry przyrost?
A tak jeszcze jedno pytanie, widziałeś na allegro alfe 155 z uszkodzonym silnikiem 1,6 ts jak nie to popatrz, a jak Ci się nie chce to silnik został uszkodzony przez to, że stożek zassał wodę. Także życzę Ci miłego przekładania filtra pod nakole :) Nie wiem, czy zauważyłeś, że w tematach raczej nie odzywają się osoby, które naprawde wiedzą dużo na temat alf (nie chce ubliżac nikomu).
Ja bym poprzestał na tym i nie psuł, silniki alfy z natury mają milutki głos............. Stożek spoko, dotleni się kobietka, jak dobry to źle jej nie zrobi. A cd zalewania komory spalania nie wiem czy wszystkie w serii mają doprowadzenie powietrza do filtra z kratki obok halogenu ale moja ma jak zaje.... bajorokałuża to napewno "zaciągnie" ale moja jeszce. Blow-off zostaw w spokoju td albo benzyniakom z turbo w sumie każdy ma po to żeby dolotu nie rozwaliło po puszczeniu gazu. I jak taki będziesz miał to możesz założyć coś co robi "apsik" takie jest moje zdanie.
Blow-off spełnia swoją funkcję w silnikach mocno rasowanych, w silnikach seryjnych Turbo takie urządzenie zupełnie nic nie daje, w silnikach bez turbo to wiocha
Blow-off to zawór upustowy, działa jak seryjny DV tylko zamiast w układ dolotowy upuszcza powietrze w atmosferę z efektem dźwiękowym. Funkcje spełnia w każdym samochodzie z silnikiem doładowanym (turbo, kompresor) tak samo BOV (Blow Off Valve) jak i DV (Dump Valve). W silnikach NA (bez doładowania) montaż mija się z celem ponieważ to zawory bezpieczeństwa upuszczające nadmiar ciśnienia z układu dolotowego a bez doładowania jest tylko pod ciśnienie ;]
Więc twierdze że Blow-off nie musi być zakładany do mocno rasowanych silników.
z blov-em turbo mniej cierpi...podobno ile w tym racji to nie wiem...
95% klubu FC wywala Dump valve i zaklada blova
Hehe, widzę NERO, że masz kolejny pomysł na dodanie jakichś 30KM do Belli? :D:D Podobno jak założysz ze cztery wiatraki na wydechu to daje jeszcze więcej, choć sam bałbym się sprawdzać, bo można odfrunąć! :P
BOV są zazwyczaj większe i wytrzymalsze więc sprawdzają się przy większych ciśnieniach gdzie seryjne DV może nie dać rady tak szybko upuści. I nie ma co się oszukiwać w 10 letnim aucie seryjny DV już mocno się zużył i albo go sprawdzić czy upuszcza odpowiednia ciśnienie i czy tłoczek/membrana trzyma ciśnienie, albo w ramach bezpieczeństwa silnika lepiej zmienić na nowy DV lub BOV