Czasami nie mogę włączyć biegu pierwszego oraz wstecznego. A mianowicie idzie to bardzo ciężko. Zastanawiam się czy tam ma być czy może coś się dzieje.
By go włączyć to puszczam sprzęgło i próbuję ponownie.
Printable View
Czasami nie mogę włączyć biegu pierwszego oraz wstecznego. A mianowicie idzie to bardzo ciężko. Zastanawiam się czy tam ma być czy może coś się dzieje.
By go włączyć to puszczam sprzęgło i próbuję ponownie.
Problem dzieje się czasami. Jak już jadę i dam alfie pochodzić na normalnych obrotach to wszystko jest ok. Najgorzej jak stoję na skrzyżowaniu obroty są niskie i chcę włączyć pierwszy bieg.
Pierwszy bieg i wsteczny raczej synchronizatorów nie posiadają i czasem trzeba jeszcze raz wysprzęglic , to jest normalkaCytat:
Napisał marcins737
Napewno byś wrzucił bieg :D
1 i wstek normalnie posiadają synchronizatory. Tak jak mówisz bardzo dobrze pomaga podwójne wysprzęglenie, albo spróbuj takiego trika jak stoisz na skrzyżowaniu to wciskasz sprzęgło i najpierw wbijasz 2 i z 2 przechodzisz bez żadnego problemu na 1 i ruszasz. Jak dawno był wymieniamy olej w skrzyni :?:
A nie masz przypadkiem takiego objawu że jak długo trzymasz na sprzęgle i masz wbity bieg to samochód zaczyna ruszać samoczynnie??
Teraz wiem napewno że wsteczny napewno nie posiada synchronizatora a jedynka posiada , więc synchronizator jedynki jest uszkodzony
W maluchu niby są a ich podczas jazdy nie ma :lol: W większości aut nie ma synchronizatora wstecznego bieguCytat:
Napisał marcins737
Tak nie mam ale dzisiaj dąłem ja do mechanika przy okazji mają sprawdzić hamulce i olej w skrzyni. Kazałem też zamienić bębny. No i pasek rozrządu beda zamieniać bo nie wiem kiedy była ostatnia zmiana.Cytat:
Napisał Brzoza
sprawdz luzy na ciegnach przy lewarku jak i przy skrzyni
No i już alfa odebrana. Sie okazało ze bardzo mało oleju było w skrzyni. Hamulce pierwsza klasa wszystko ok. Natomiast jak ja już jechałem do domu to zajechałem na myjnię teraz przed domem zobaczyłem dwie tłuste plamy na kostce. Mam nadzieje ze to od myjni.
No to obserwuj dalej, jesli nadal będą plamy to znaczy że jest jakiś wyciek ze skrzyni
Ze skrzyni chyba nie bo wyciek jest pod lewym kołem. A tam nic nie ma. Chyba że płyn hamulcowy.
No więc wyciek jest z przodu z lewej strony niedaleko koła ale od niego oddalony. Więc czeka mnie kolejna wizyta u mechaników. Może to być chyba wyciek ze skrzynki biegów. Nie wiem orientujecie się ile może kosztować naprawa. Czy dużo samochodu trzeba rozebrać. Czy jest może jakiś inny sposób uszczelnienia skrzynki.
Musieli cioty nie dokręcić korka spustowego albo zerwali Ci gwint, bo na postoju nie ma innej możliwości wycieku.Cytat:
Napisał KKRZYSZTOF
ja u siebie mam problem tylko ze wstecznym (i czasem z 2 jak chce ja barzdo szybko wbic ale to chyba nie problem) ale czasem i to jak zwykle wtedy kiedy jest najbardziej potrzebny wbic go graniczy z cudem , zauwazylem ze musze bardzo ostro dac w prawo i dopiero wtedy w dół inaczej prawie nie ma szans ze wejdzie
to moze byc od poziomu płynu ? bo od kupienia tam nie zagladałem
Nie wiem jak w waszych samochodach ale ja niedawno wymieniałęm skrzynie w swojej Niuni ponieważ poprzednia rozsypała mi się na czerwonym świetle (ruszałęm bardzo spokojnie z górki i w pewnym momęcie coś walnęło), okazało się ze pękł prędkościomierz w skrzyni i reszta się już sypnęła jak domino. Naprawiałęm w holandii (za skrzynie z 95 roku - 175 euro przełożenie robiłęm ze znajomym 100 euro, w warsztacie 300 euro). Z tego co zauwarzyłęm skrzynia zachowuje się dokładnie tak jak poprzednia czasem nie da się wbić wstecznego (ten bieg w alfach nie ma synchronizatora !!!!!!! na litośc boską) czasem nie da się wbić jedynki (ten bieg jest synchronizowany !!!!!!!!!!!!!!!!!) pomaga wbicie dwujki i powolne puszczenie sprzegła po czym jak lekko się bujnie daje sprzegła 1 i działa, ewentualnie podwujne wysprzęglenie.
Co do wycieku ze skrzyni radzę sprawdzić uszczelkę na wałku ponieważ ta uszczelka lubi zawieść i jest dość trudna do zdobycia.
Pozdrawiam.
Dzisiaj alfa pojechała do mechanika jutro ją sprawdzą. Natomiast po zmianie oleju na nowy biegi wchodziły super. Jak ją odbierałem po wymianie to mówili ze w skrzyni oleju bardzo mało było. Podobno mniej niż minimum. Ale nigdy nie zaglądałem więc nie wiem.
Może być tak że jak wlali nowego oleju to teraz cieknie bo poprzednio było go za mało by wyciekać. Jutro się dowiem. Mam nadzieje że nie będzie to kosztowana naprawa.