156 1,9 jtd 115 KM zaraz po odpaleniu lekkie falowanie obrotów na wolnym biegu po chwili ustaje ????
Printable View
156 1,9 jtd 115 KM zaraz po odpaleniu lekkie falowanie obrotów na wolnym biegu po chwili ustaje ????
Co na to komputer?
Zabrudzony EGR lub lejący wtryskiwacz
ja mam to samo, wtryskiwacze sprawdzone, zawór EGR nowy (na wypadek błędu elektroniki sprawdzone tez przy zaślepionym zaworze), dalej nie mam pojęcia w czym rzecz...
U mnie falowanie pojawiało się po wymianie softu (chip). Na oryginale jest OK.
u nie te objawy pojawiają się na oryginalnym sofcie, na boxie i na dwoch różnych chipach...
Elearn nakazuje w przypadku falujących obrotów (nie wyróżnia czy silnik jest zimny czy ciepły) sprawdzić w następującej kolejności:
1. wskazania na egzaminerze (ew. błędy)
2. sprawdzenie filtra paliwa na występowanie wody, benzyny, parafiny lub brudu
3. sprawdzenie obwodu powietrza, tzn. filtra i szczelności całego układu
4. sprawdzenie luzów zaworowych
5. sprawdzenie kompresji w cylindrach
Szukam szukam i znalazłem... no prawie. Jadąc dziś do pracy wyłączyłem nawiew i po raz pierwszy skoczyła mi temp. na 90stop ... wtedy zaczęły delikatnie falować obroty - stałem w korku - obroty powiedzmy 800-600-800 itd, włączyłem nawiew i jak ręka odjął. Alfę mam od 2 miesięcy i nie mogłem do tej pory uzyskać 90 stop. cały czas miałem troche powyżej 70stop. Gdzie szukać przyczyny - czy to będzie zabrudzony EGR, przepływomierz, filtr powietrza czy może coś innego... Mam się martwić...
ok a może ktoś pomoże bo nie chce zakładać nowego tematu - może rozmawiajmy tu o falowaniu JTD bez względu na to czy jest ciepły czy zimny... w końcu tak brzmi temat ;)
jest ktoś chętny ???
witam.
tez mam problem z falujacymi obrotami ale jak chodzi ssanie jest ok. jak po krotkim postoju odpalam, a silnik jeszcze cieply. to jakis czas wolne faluja.
po wymianie wszystkich filtrow to samo.
komputer pokazuje blad- air mass flow- low signal.
ktos pomoze ? :D
deikatne (bardzo delikatne) falowanie na zimnym silniku, szczegolnie w ujemnych temp moze miec zwiazek z ladowaniem i alternatorem. po odpaleniu w aku brakuje pradu a altek chce go jak najszybciej naladowac wiec stawia obciazenie silnikowi. regulator reguluje napiecie zmieniajac obciazenie silnika i to wywoluje falowanie. sprawdzalem to z woltomierzem. jak wylaczy sie wiatla i inne odbiorniki pradu to falowanie ustaje. falowania nie ma takze na cieplym silniku i jak jest cieplo na dworze bo aku nie bierze tyle pradu i altek nie stawia takiego obciazenia. mozliwe ze to naciagana teoria ale te objawy juz nie raz mi sie sprawdzaja.
u mnie spalona świeca po wymianie zero pływania :):):)
Co prawda mam benzynę, ale chyba masz rację.
Dzisiaj 9rano na termometrze -17*C. Alfa stała u dziewczyny pod chmurką. Zapalił bez problemu no i jadę ją zawieźć na przystanek. Po ujechaniu pół km na krzyżówce mi zgasł. Później na drugiej krzyżówce to samo. Zauważyłem że w tym samym momencie falują nieźle obroty. Jak już wracałem do domu to po 20km jak silnik złapał wkońcu temp. silnik przestał falować, albo robił to delikatnie , ale już nie gasł. Przynajmniej tak mi się wydaje. Ogólnie jest cholernie zimno i moja Alfa (tak jak i JA) nienawidzi zimna. Jak było 0*- -7*C nie było problemów. Zobaczymy jak mrozy zelzeją czy te kaprysy jej przejdą. Teraz zapowiadają u nas ponad -20*, masakra :(
Czy FiatEcuScan wskazuje, która świeca żarowa jest uszkodzona? U mnie faluje jak jest zimny silnik i podejrzewam właśnie świecę żarową, niski stan napięcia akumulatora bądź też słabą masę przy silniku. Takie objawy zauważyłem po podłączeniu wzmacniacza do autka:). Dziwi mnie trochę to, że jak mam wyłączonee radio(oczywiście wzmacniacz załącza się wraz z radiem) to też falowanie występuje. Jaka ciekawostkę mogę napisać, że jeszcze mi wariuje prędkościomierz przez kilka kilometrów na zimnym silniku. Na ciepłym wszystko jest OK. Spróbuje naładować aku pod prostownikiem i sprawdzę czy jest to wina akumulatora, a następnie przejdę do świec żarowych.
Też mam ten problem z falowaniem na zimnym,świece chyba informuje kontrolka świec gdy któraś spalona,a czy nie bę dzie winien zawór ciśnienia na pompie?