http://www.youtube.com/watch?v=2OmqEdulvBo
Printable View
Sprawdz, pompe wspomagania, poziom płynu w zbiorniczku, czy się nie zapowietrza.
plyn jest , jak sprawdzic ta pompe i czy sie nie zapowietrza , a moze to wachacz tak czeszczy , albo amortyzator ?
moim zdnaiem to wspomaganie pompa juz moze mieć dość :(:(
wachacz na bank nie. cos od ukladu kierowniczego a ja obstawiam na maglownice bo pompy bylbys pewny odrazu po otwarciu maski ze to ona, moze jeszcze Ci ktos doradzi
Też mi się wydaję że coś od ukł. kierowniczego - bardzo podobny dźwięk ma właśnie zapowietrzona pompa wspomagania (przerabiałem to).
dzieki Panowie za podpowiedzi , chyba bede mosial sie udac do mechanika , a jak odpowietrzyc pompe ?
Najpierw musisz wyeliminowac przyczyne zapowietrzania, bo nigdy nie odpowietrzysz. A odpowietrza się tak maska w góre, jedna osoba patrzy na poziom płynu w zbiorniczu (nalewasz sobie na max dla bezpieczeństwa, bo przy odpowietrzaniu troche go zejdzie) odpalasz silnik czekasz aż się troche zagrzeje płyn (tak pisze w książce) i później kręcisz kierą w lewo i prawo do popru (ale nie przytrzymujesz za długo jak dojdziesz do pooru, bo w tedy pompa daje najwieksze cisnienie i istnieje największa szansa uszkodzenia pompy, która się zapowietrza). I przed całą operacją (zanim odpalisz silnik) warto pokręcic kołami w praw i lewo, co by ulżyc pompie - tak pare razy.
Jeżeli napewno zapowietrza ci się układ - możesz to sprawdzic otwierają zbiorniczek i kręcąc kierą, jeżeli pójdą bąbelki to coś nie tak.
Sprawdz dział zrób to sam - tam pewien użytkownik opisał jak odpowietrzyc układ.
Przy odpowietrzaniu będziesz słyszeć specyficzne dźwięki, ciężko mi jest je opisać ale przypominają trochę przytłumione trzaski.
ja myśle a raczej jestem przkonany że to maglownica. pompa wyła by przy dodaniu gazu. maglownica wyje przy skręcie
Koledzy bylem dzisaj u mojego mechanika , ze wspomaganiem wszystko jest OK poprostu dolny wachacz trzeszczy , odrazu to stwierdzil . Temat zamkniety :)
LOL jak moze wachacz trzeszczec jak auto stoi w miejscu? dla mnie to troche niedorzeczne no ale..
kolego jak auto stoi w miejscu to nic mi nie trzeszczy ale jak krece kierownica to przeciez wachacz pracuje , po drugie jak auto wylacze a nim zaczne bujac na boki albo nacisne na blotnik ( tak jak bym sprawdzal jaki jest amor ) to wlasnie trzeszczy , juz pisalem w innym poscie ze jak bujam auto no mi trzeszczy i wogule o tej kirownicy i podejzewalem wachacz albo amortyzator ale nikt mi nie odpisal wtedy . pozdrawiam
wachacz pracuje w zakresie gora dol a tobie skrzypialo jak kreciles kierownica, prz takim zakresie nie powinno tak skrzypiec wg mnie. Moze sie myle ;]