Witam.
Wybaczcie głupie pytanie, ale czy jest możliwe by światła drogowe (długie) nie miały stabilnej pozycji? Tzn. nie włączały się na stałe? Zaznaczam, że moja 75 to wersja dla ubogich (Base) :)
Printable View
Witam.
Wybaczcie głupie pytanie, ale czy jest możliwe by światła drogowe (długie) nie miały stabilnej pozycji? Tzn. nie włączały się na stałe? Zaznaczam, że moja 75 to wersja dla ubogich (Base) :)
Masz zepsutą dźwignię, u mnie mam to samo ułamuje się taki plastik i nie zaskakuje, tylko działa jak blink wtedy. Próbowałem to naprawić ale nie dało rady skleić dwa razy pstryknąlem i pekło.
Przychylam się ku twierdzeniom kolegów. Ten element auta nie jest nazbyt żywotny :/ ale wciskanie dzwigienki zawsze działało dobrze, gorzej było natomiast z trzymaniem kierunków..
Dziękuję wszyskim za potwierdzenie moich wątpliwości. W sumie nie spodziewałem się innego wyjaśnienia tego zjawiska. Będę próbował to w wolnej chwili rozebrać i jak się da naprawić to naprawię jak nie to będę szukał zmiennika.
Niezła historia z tymi światłami - juz prawie zacząłem rozbierać przełącznik, ale postanowiłem sprawdzić "manual". A w manualu jak byk stoi, że w dół dźwigienka nie pracuje tylko w góre. Już zacząłem podejrzewać jakąś teorię spiskową gdy postanowiłem ...pobawić się dźwigienką.
I nagle eureka! Wystarczył przecież tylko wcisnąć pokrętło przełącznika (jak klakson we "francuzach") i są drogowe na stałe.
Czemu koledzy nie podpowiedzieli, że tak dosyć nietypowo się to włącza (tzn. nie jak we współczesnych samochodoach) :-) ?
Z innych ciekawych odkryć minionego weekendu:
- mam poprowadzoną kompletną wiązkę do sterowania tylnymi szybami, podłączenie zapalniczki (jest jedynie czymś zaślepiona), jeszcze jakaś wiązka której kostka znajduje sie poniżej dźwigni ham.ręcznego (co to jest?). Ciekawe czy wystarczy tylko mechanizmy podłączyć i będzie działać...
sterowanie elektrycznymi lusterkami kazda alfa ma kplt wiazek:) szukaj wiazki od tempomatu;) masz zagwozdke;)
no! kolega 'fala' to uraził kolegów :-P
bo koledzy PODPOWIADALI.. :o
ale kolega 'fala' jak uczyli czytać w szkole to był pewnie wtedy akurat chory, czy tak?? ;->
o TUTAJ :D:
"..ale wciskanie dzwigienki zawsze działało dobrze,.."
Myślę, że tak było optymalnie rozplanować instalację pod najlepiej wypasioną wersję a ubogim brakuje tylko włączników, przekaźników i mechanizmów..
A z tym tempomatem co ciekawostka bo chyba nawet w 164 był myślę rzadkością ;)
Wycieczki osobiste sobie wypraszam. Mnie to nie śmieszy.
Zresztą przyganiał kocioł garnkowi, a sam smoli :-) Moj nick to "fafa" nie "fala" (hihihi!)
Dla mnie to nie było takie oczywiste. Pod pojęciem "wciskanie" zrozumiałem czynność, którą znam z AR33 i każdej następnej znanej mi AR (146, 147, 159). Było pisać łopatologicznie, tzn bym się nie sugerował typowym zachowaniem :)
Racja, z pewnością jest jak piszesz. Zdziwiło mnie to dlatego (albo właśnie potwierdza tezę), że wcześniej unifikacja podzespołów była większa. Dziś chyba rozwiązanie niespotykane. Z tego co doświadczyłem, jeśli jakakolwiek wiązka jest zbędna dla modelu bazowego, zwyczajnie się jej z oszczędności nie prowadziło. Albo nie w takiej ilości.
---------- Post dodany o godzinie 07:58 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 07:47 ----------
Thx.
Tempomat??!! A to ciekawostka...
W jaki sposób musiałby być rozwiązany mechanizm sterowania przepustnicą, bo przecież nie typu "throttle-by-wire"?
Mam jeszcze pustą wiązkę przy panelu elektycznie sterowanych szyb na podsufitce. Ale to chyba nie to? Konsole centralną zdążyłem też rozkręcić, ale nic podejrzanego nie widziałem.
Z drugiej strony mechaniczny tempomat pamiętam z dzieciństwa bo był zamontowany w PF 125p (MY75). Na jakiej zasadzie działał - niestety pojęcia nie mam.
BTW: czy to, że są poprowadzone wiązki wskazuje na łatwy/prosty upgrade (typu P&P) wyposażenia?
;) -na początek.
Jeśli coś co napisałem mogło być odebrane jako niemiłe to oczywiście przepraszam ale z pewnością nie zamierzam komukolwiek sprawiać tu przykrości. :wub: ("Rejs" -'..ja tu siedzę z czystej przyjemności')
Posta pisałem koło północy i pewnie już niedowidziałem literek ;)
Może wypadło napisać bardziej łopatologicznie ale nawet w tym momencie nie mam pomysłu -poza rozpisaniem -spróbuj dźwigienkę wcisnąć w kierunku kolumny ;)
Zresztą jak teraz pomyślę to może sam tez nie 'wmig' znalazłem drogowe (ale na dźwigience są opisane).
W 'sufitowym' panelu można jeszcze sterować szyberdachem.
i zablokowaco twieranie tylnych okien jak kolega nei ma szyberu to wtedy to jedyny przycisk bo panel wyglada inaczej w obu wersjach:)
Nie no oczywiście, nie ma tematu - z natury jestem gruboskórny :-)
Zresztą ja też tu tylko z przyjemności jestem.
Starzy wyjadacze muszą wziąć pod uwagę, że żółtodzioby uczące się 75 od podstaw, mogą mieć problemy ze zrozumieniem najprostszych spraw. "Tamta" motoryzacja odeszła juz w niepamięć i ze świecą szukać tych, którzy jeszcze potrafią zrobić cokolwiek bez podłączenia się do examinera.
Np. w życiu bym się nie spodziewał, że tylne zaciski mogą być niesamoregulujące się...
W manualu pokazują także (jak zresztą zauważył kol. amigas), blokadę tylnych szyb elektrycznych. I chyba właśnie taka opcja powinna być w moim egz.