Panowie wymieniłem górny wahacz na oryginał trw.a po 2 tygodniach piszczy i skrzypi jakbym jechał jakimś rumolem.czy to mogła być wina złego montażu,dodam ze mechanik dokręcał go na podniesionym samochodzie.?
Printable View
Panowie wymieniłem górny wahacz na oryginał trw.a po 2 tygodniach piszczy i skrzypi jakbym jechał jakimś rumolem.czy to mogła być wina złego montażu,dodam ze mechanik dokręcał go na podniesionym samochodzie.?
Od kiedy zawieszenie się dokręca na podniesionym samochodzie? To teraz jedz do niego i niech wlezie pod samochód i dokręci wszystko co rozkręcał
Witam.
To jakiś partacz.Zmarnował Twój czas i pieniądze.Tulejki co prawda można kupić osobno,ale nie ulega wątpliwości,trzeba zdjąć kolo i przed dokręceniem wahacza górnego koniecznie podnieś zawieszenie za pomocą podnośnika (lewarka).Wahacz musi być dokręcony w pozycji swobodnie stojącego auta.Inaczej pozrywa tulejki,a po czasie wybije je i będzie słychać stuki.
A czy masz pewność, że piszczy ten wymieniany wahacz. Jeśli mechanik dokręcał go na podniesionym aucie to zmień go (mechanika). Co do wahacza to możesz spróbować poprawić sytuacje poprzez poluzowanie śrub na tulejkach i ponownym dokręceniu ich z kanału.
Panowie jezeli nie macie o czymś pojęcia to proszę nie wypowiadajcie się-plis
górny wahacz(o czym wspominałem tu juz niejednokrotnie) nie wymaga dokrecenia w pozycji auta "opuszczonego" a to dlatego,iz górne tuleje są pływające i naprawde nie ma najmniejszego znaczenia w jakiej pozycji wahacz zostanie dokręcony,
inaczej sprawa ma sie z dolnym a w zasadzie tylko z 1 śrubą ,tą długą z widełek klucz 19 -ją jak najbardziej należy dokręcić najlepiej z kanału po opuszczeniu autka.
Jezeli jestes pewien ,ze to góry wahacz to go do reklamacji ,jesets pewien,ze to oryginał z aso?wiesz te oryginalne z allegro nie zawsze sa oryginalne,(nawet naklejki i pudełka juz podrabiają:))
Pozdro.
Temat górnych wahaczy powraca co chwilę, warto poszukać.
kaiowas jako osoba z wiedzą i pojęciem dalej herezje rozpowszechnia, dla mnie może się nie wypowiadać please!.
Wystarczy raz samemu wymienić, popatrzeć i pomyśleć o co chodzi i światłość nastanie.
kolego szanowny!!! jak nie masz pojęcia o co biega to się nie wcinaj i nie siej zamętu w czyjejś głowie.
na forum są odpowiednie tematy traktujące o montażu górnych wachaczy,wystarczy tylko poszukać i upewnić się co i jak zanim napiszesz stek bzdur!!!
to jest odpowiedni temat:
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...eszenie-7.html
do moderatora:żeby uniknąć takich sytuacji proponowałbym podwiesić ten temat gdyż problem zawieszenia powraca jak bumerang a zapytania wciąż będą się powielać w nieskończoność.
A gumy stabilizatora w jakim stanie?
Mozna powiedziec ze wachacz z pewnej reki, numery wybite na nim itd. na 100 procent to on piszczy i to slychac ze masakra.czyli jeszcze raz odkrecic i na opuszczonym samochodzie dokrecic?stabilizator dobry.
a posmarowac :?brak paragonu
Do wszystkich tych którzy piszą "nie można dokręcać na podniesionych kołach" - spróbujcie przy wymianie przykręcił wahacz tylko do łapy (nie do zwrotnicy), skręćcie śrubę i pociągnijcie wahacz w dół lub górę. Wahacz zostanie w pozycji do której do dociągnęliście, i o czym to świadczy??
a ja sie tak zapytam jak dobrecic wachacz górny na opuszczonych kołach jak tam jest tyle miejsca co nic. no chyba, że mówimy o mocowaniu do nadwozia.
Ja zastosowałem smarowanie, użyłem smaru to przegubów, wyjąłem tulejki i do środka obficie smaru. Tam było sucho więc na pewno o wiele szybciej się zużywają bo guma się wyciera. a teraz jak ręką odjął żadnych pisków typu stara szafa. Całkowita cisza.
Pozdrawiam
witam. pozwole sie podpiac pod temat
jak poznac ze sa orginaly? pisalem w innym poscie ale powiele pytanie.
dostalem o workach plastikowych sygnowanych logiem trw. spotkal sie ktos z tym?
http://www.forum.alfaholicy.org/
te z foto to są TRW made in UK , powinny być dobre , aczkolwiek to nie są Ricambi originali ,
mogą mieć np tuleje\sworznie innego producenta, niż te robione dla Fiata;
w ' fiatowskich' TRW na gumie sworznia jest napis TRW a tuleje metalowo gumowe są od BOGE
mam gdzieś na kompie fotki oryginałów z symbolami to wam pokażę jak to ma wyglądać
ja górne wahacze w takich workach.kupiłem je w intercars.
Te z intercarsu miały jakieś napisy na gumach lub na sworzniu bo na moich nic nie było?? ja kupowałem n allegro :
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=969622001
na tych był tylko wybity napis TRW na wahaczu i naklejka z cyframi,były w takich samych opakowaniach foliowych, Moje wytrzymały 12 tys. więc chyba TRW -Ricambi originali z napisami BOGE na tulejkach gumowych są lepsze, chyba że to tylko przypadek..
właśnie jestem na kupnie dolnych wachaczy TRW w Inter Cars, nawet mi nie mówcie ze ssą jakieś gorsze od org. ?
no to zajefajnie. dodam ze zakup kosztowal mnei 1136 zl ;/4 achacze i 2 laczniki
czyli rownie dobrze moglem kupic qap, fast za polowe ceny??
na pewno bede zdawal relacje. nie jezdze moze duzo okolo 8-10 tys rocznie ale 85% tras to dziurawe miasto. naturalny off road ;/
w przyszlym tyg bedzie wymiana i wtedy sie zacznie :P
przyjzalem sie i znalazlem taka sygnature na gumie od sworznia (wachacz dolny) natomiast na tulejach nie ma nic wybitego(sa jakies napisy czy cyferki ale musialbym z lupa zeby je odszyfrowac). na gornych natomiast na oslonie sworzni jest napisaen trw a na gumach od tuleji BOGE. czyli co ja w koncu kupilem.? moge dac foto jesli ktos chce.
jesli masz na górnych wahaczach na sworzniu napis TRW a na gumach tuleji o nazwie BOGE to powinno być jak najbardziej OK , Ja kupiłem te:
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=969622001
bez żadnych oznaczeń na tulejach i gumie sworznia ,padł po niecałych 12 tyś,więc lepiej brać z pewnego źródła...
od siebie dodam, że mam najechane 136tkm i wszystkie wachacze oryginalne z przodu i nic nie piszczy, ani stuka, tylko musze wymienic prawy dolny wachacz, bo przy demontażu pękła mi na nim guma na sworzniu, tak żadnych luzów, poprostu poprzedni własciciel jezdził nią po trasach, miałem pełno naklejek na szybie (winety chyba) z austri, niemiec, włoch, czech i cos tam jeszxcze ale je pozrywałem i pewnie nic w nim nie wymianiał z zawieszenia. Zresztą mało rzeczy zostało w tym aucie wymienione - wszystko orginalne:) jednynie oleje i fitry wymieniał - dobrze, że to chociaż:), ale jak nie było potrzeby to sie tylko cieszyc.
wiec jesli wszystko jest ok to moge polecic jakby ktos chcial sprzedawce na allegro, ktory mi wyslal za 1136 zl r wachacze i 2 laczniki z darmowa przesylka. aukcja odbyla sie poza allegro. telefonicznie sie ugadalem z gosciem. przesylka byla za pobraniem. czas oczekiwania: 2-3 dni od wysylki.
pozdrawiam
ja wlasnie kupilem od tego sprzedawcy i mam napisane BOGE i TRW :)
aby nie byc goloslownym zalczam foto.
http://images47.fotosik.pl/279/0a44958682b439b0m.jpg
jaklby ktos chcial to uzytkownik to amperek_auto
nr GG 4599791
nr GSM 502 388 314
w dodatku to alfista :)
Kupowałem u niego w zeszłym roku , teraz widocznie są z napisami BOGE i wybitym TRW na sworzniu, mam nadzieje że długo ci wytrzymają pozdr
wachacze wymienione. nic nie stuka. prawie. przy hamowaniu i/lub skrecaniu mocniejszym slychac ewidentne tarcie czegos chyba o felge. geometria? widac lekko pochylone kola. nigdy nie robilem w zadnym aucie geometrii wiec tez dokladnie nie wiem jak powinno to wygladac (nigdy sie nie przygladalem). auto w garazu w pon odstawiam znow do mechanika ;/
Panie kolego, po takich wymianach dziwne że mechanik zbieżności nie zrobił, lub jak sprzętu nie ma, nie wysłał do innego warsztatu. Podstawowa przy wymianie wahaczy.
sprzetu nie ma na bank. ale bylem na stacji to mi kazal przejechac przez kanal i powiedzial ze urzadzenie pokazuje ze zbieznosc jest ok. ale powiedzial tez ze geometria moze byc utracona czy jakos tak(to stwierdzil na oko). za godz jade do kumpla na kanal bo jestem przerazony. nic takiego sie nie dzialo przed interwencja mechanika.
a co do mechanika to przed wymiana twierdzil ze nie mam siedziec na forum i glupot czytac ze trzeba geometrie robic. to mi sie mechanik trafil.... ;/
na "oko" to chłop w szpitalu umarł....
Pomiary zbieżności/kątów:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/m/3...201a4f4008.jpg
Nasze drogi są jakie są. Co najmniej raz w roku dobrze jest podjechać i ew. skorygować zbieżność.
Pamiętaj, żeby przypilnować jak będą wrzucać program. Zawieszenie sport ma inne kąty od standardowego.
Pozdr
dokładnie - dlatego trzeba je sprawdzić i jeśli będą poza tolerancją to trzeba wymieniać elementy zawieszenia
okazalo sie nie bylo dokrecona nakretka od przegubu. ok 1cm. brak słów.