witam mam problem moja alfa ostatnio zaczęła chodzić jak diesel a jest to silnik 1.8 t.spark i nie mam zielonego pojęcia o co może chodzić po prostu tak rechocze jak w dieslu proszę o szybką pomoc
Printable View
witam mam problem moja alfa ostatnio zaczęła chodzić jak diesel a jest to silnik 1.8 t.spark i nie mam zielonego pojęcia o co może chodzić po prostu tak rechocze jak w dieslu proszę o szybką pomoc
wariator kolego wariator
w 1.8 niby dos czesto daje o sobie znac.
i to by mogło być przyczyną takiego chodzenia silnika jak w dieslu powiem jeszcze że jak trochę pochodzi na wolnych obrotach to przestaje tak stukać ale po ponownym odpaleniu znowu to słychać
jak najbardziej wariator. olej spływa z niego i przez pewien czas chodzi prawie na sucho. z czasem będzie klekotać tak cały czas i jedyne co to wymiana go na nowy. jakbyś nie wiedział znajduje się on na wałku ssącym w kole pasowym rozrządu
no to bedzie wymiana tylko czy da się to jakoś taniej dostać bo jak patrzę na allegro to mi się serce kraje za taką pierdółkę tyle kasy
no widzisz o to chodzi że nie. jedynie oryginał, ja kupował z allegro i chodzi. co najwyżej wrzuć na forum w bazarze że szukasz wariatora może ktoś coś będzie miał na zbyciu.
zanim kupisz daj jeszcze osłuchać auto komuś kto się zna może się okazać że to nie wariator. nikt tego nie słyszy z nas a jedynie co to są nasze przypuszczenia (na 90% pewnie trafne)
Ja stawiam na panewki może zaczyna się przycierać!!!:confused:
dodam jeszcze że zrobiło mi się to tak 2000 km po wymianie oleju wcześniej nie wiem co tam było bo sprowadzone auto więc nie wiem co to może być zastanawiam się nad tym zestawem naprawczym ale nie wiem czy warto
może nie nalewał oleju ponad max ? - http://www.forum.alfaholicy.org/show...490#post320490
:P
co do zestawu - za kilka zł sprawdzić możesz ale raczej wymianka na nowy cię czeka
daj posłuchać komuś z okolicy kto już zna ten dźwięk i będzie łatwiej
naprawialem zestawem naprawczym i powiem Ci ze lepiej wymienic w calosci. U mnie to nie dalo nic. Widocznie caly sie kwalifikuje do wymiany. Ale czytalem posty o tym jak to zestaw pomógł kilku osobom.
jeżeli w początkowym stadium terkotania(pierwsze parę sekund po odpaleniu) jest zastosowany zestaw jest szansa na poprawne działanie wariatora czyli bez terkotania. lecz jeśli terkocze cały czas to nie zostaje nic innego jak kupno nowego.
i tak jak pisałem wcześniej daj komuś obsłuchać silnik
Po raz kolejny przytoczę mój filmik z niesprawnym wariatorem. Myślę, że to dużo wyjaśni autorowi tematu http://www.youtube.com/watch?v=kPWu1l55pfM
no oleju mam pół stanu zamówiłem zestaw naprawczy założę i zobaczę co się będzie działo sam rozbieram więc koszt 14 pln to nie wiele zobaczymy
witam panowie mam problem bo wymieniłem zestaw naprawczy od wariatora i się wszystko uciszyło tylko po zapaleniu zaświeciła mi się marchewa potem zgasiłem i znowu zapaliłem i to samo czekałem chwile ale silnik mi jakoś zgrzytną no i szybko zgasiłem nie wiem kompletnie o co chodzi proszę o pilną pomoc
hehe...tak na dobrą sprawę to może być wszystko:)
sam wymieniałeś rozrząd? używałeś blokad? przy wymianie dotykany był wałek wydechowy (zdejmowane było koło zębate)? marchewa zapaliła się od razu po zapaleniu auta?
tak na szybko to może być jakiś problem z czujnikiem halla...podaj więcej szczegułów
pozdrawiam
blokady były założone i znaki się zgrywają kontrolka zapala się po przygazowaniu wymieniałem sam koło z wydechowego nie było ruszane
Jak coś ci poleci to daj znać mam wszystkie części do silników 1,8 2,0tsów, głownie wały nominalne !!! wałki ,głowice ,no wszystko prawie 503033413