witam jak w temacie
mam boxa g-tech dedykowany do jtd cr tylko nie wiem jak to zalozyc....
spotkal sie ktos z tym?
chce to zalozyc do 2.4 jtd 20v 175ps
Printable View
witam jak w temacie
mam boxa g-tech dedykowany do jtd cr tylko nie wiem jak to zalozyc....
spotkal sie ktos z tym?
chce to zalozyc do 2.4 jtd 20v 175ps
A masz boxa dedykowanego do tego silnika?
dedykowany jest do jednostek jtd 1.9 i 2.4, 1.9 od 100ps do 150ps a 2.4 tylko do 20v 175ps czyli tak, mozna powiedziec ze jest dedykowany do mojego auta.
box ma dwie wtyczki (przejsciowe) do listwy cr a druga do zaworu vgt od sterowania turbo.
sa do tego jeszcze 3 kabelki: jeden wyglada tak jak by czyms przykrecana masa jest generalnie kol czarnego
drugi: jest typowa "zlodziejka" ktora poprosty wpinajac w kabel przecinamy izolacje i kradniemy... prad lub info... sa jeszcze dwa zaslepione kable - tak jakby zasilanie jeden cienki brazowy drugi tez cienki czarny
no i tak... :D
ma ktos pojecie? :hmmmm2:
tak, box to box - podpinasz do czego chcesz, wazne zeby system zasilania byl taki sam - krotko mowiac on zwieksza dawke paliwa i powietrza, a czy to jest 1.9, 2.4 czy nawet 5.0 to niema znaczenia - wazne ze jest ten sam system zasilania CR a w mulitjetach jest ten sam ;)
on po prostu oszukuje ECU , tylko sobie zrób próbę drogową z kompem diagnostycznym i zobacz czy nie mordujesz zbytnio turbiny i jakie ciśnienie robi na listwie
udalo sie zamontowac :D
okazalo sie ze w przypadku multijetow ten zagadkowy czerwony kabelek jest nie potrzebny :D
chula jak zly! troche bardziej baki puszcza ale powera przybylo!
Jakieś pomiary zamierzasz robić? Ciekawe jak to wygląda na wykresie...
Siema, teraz ja jestem w posiadaniu takiego chipboxa ale mam problem, mogłbyś dać mi jakiś schemacik podłączenia tego ustrojstwa? pzdr
Słucham czytam i nie wierzę... Box... Ludu-to zakłamanie ECU... Gorsze niż stożek, bo on tylko przepustnicę zaj...bie!!! Nie rozumiem jak można coś włożyć beż żadnych ustawień tak sobie po prostu! Lepiej było sobie katalizator wyciąć. A tak zapytam, jakie kolega spalanie obserwuje w Belli po założeniu boxa-rozumiem, że nie wzrosło, a raczej delikatnie spadło?
---------- Post dodany o godzinie 19:52 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:51 ----------
Bez urazy, ale widać, że Embriony...
Ja potrzebuje tylko jakąś instrukcję i nie interesują mnie już jakieś inne opinie, naczytałęm się i mam jakieś swoje zdanie na ten temat. Jeżdżę Fiatem 1,5 roku i nie uważam, że jestem embrionem tylko dlatego, że mało piszę na forum. A ty ze swoją oklepaną opinią wyjeżdżaj do innego tematu.
HAMUJ się trochę kolego
MODERATOR
Widzial ktoś coś takiego?
No i nikt nic nie wie?;/
Jaki dokładnie model?, dedykowany czy do wszystkiego?, boxy dają i + i - wszystko zależy jak dobrany itd, jak masz używkę bez instrukcji i nie wiadomo do czego, wywal lub sprzedaj.
To jest Box dedykowany do JTD 105KM, był założony w Niemczech i właśnie pracował z takim silnikiem, ja mam taki sam silnik.
u mnie byly gotowe wtyczki. wiec tutaj nie pomoge, nie znam sie na tym. u siebie tylko wszystko spasowalem i chulalo.
co do wyzszosci wysterowania ecu za pomoca fachowca z hamownia nad boxem - przychyle sie, ale $$$ 2 tys w zwyz i wtedy to ma sens, zeby bylo naprawde fest z gwarancja ze jest wystrojone w oparciu o jakies schematy przeiwdziane przez producenta to jest to 3 tys i nie wierze w vtechy, kraktechy, tunetechy, mastertechy i inne wynalzaki gdzie przy malych notebookach siedza dzieci z pokolenia facebooka, klepia w klawisze machaja wtyczkami i wypraszaja klientow bo to jest "tajna wiedza" (odczyt sterownika, wysylka przez gg do zdzcha z piotrowic potem kopiuj wklej) co opiera sie na tym samym co box - dodali na sucho powietrza i paliwa i ma byc... Panie gotowe, tysiac pincet sto dziwincet.. a jak po 300km pieprznie to powiedza ze trzeba bylo zmniejszyc moc bo te samochody tak maja........ ZALOSNE!!!
mam znajomych ktorzy posiadaja auta tdi 96kw fabrycznie - maja takie strojenia przez maila od innego ziomka, przez maila bo z innego miasta jest... kupili kable na allegro - czytaja ecu i sla, pozniej kopiuj wklej... jezdza ze uuuuuuuuu! 170PS podobno z tego jest, ale tylko 5-6 dni w roku, bo przez reszte to turbo przeladowuje... gdzie cisnienie ucieka?... PD padlo... egr trzeba wywalic bo zasmieca... niema takiego przeplywu paliwa i... niechce mi sie pisac wiecej bo w sumie to na palcach u jednej reki widzialem jak w pale dali i byl z tego efekt inny poza eksplozja turbo... bo tak, turbo zmieniaja razem z oponami zimowymi... aha, spalanie 5-6l... !?! w to uwierze... poniewaz lekko gaz muskaja zeby cos sie nie rozpadlo od tej mocy... a ja na moim boxiku, no coz ja moge? WCISKAM GAZ I ZASTANAWIAM SIE DLACZEGO WSZYSTKIM ZUZYWAJA MAX 8L A U MNIE 12L... jezdze sporo po polsce i czesto widze mega fury, potega mocy a on sie buja 75 za polonezem bo dwie dlugosci boiska to za malo na 200PS zeby to wyprzedzic!!!
dlatego wybieram boxa, ktory po 1 dostalem po 2 pochodzi od renomowanego producenta ktory nie jeden motor uwalil zanim dopasowal zwiekszenie dawki optymalnie i nie robil tego na sucho, tylko na 5-10 autach rownoczesnie po 3 w kazdej chwili moge to odpiac i wyp..przyc w cholere
po prostu mniej zachodu!!!
turbo i tak kiedys sie wysra, uklad zasilania przy naszym paliwie tez nie wytrzyma dlugo...
wiec jaki sens??? taki box przyspieszy reakcje zuzycia moze w 10%...
spalanie? 12l tak samo jak i przed
i prosze nie mowic ze komus 2.4 spala 8 albo 5l bo pekne ze smiechu albo sie zaplacze nad ulomnoscia ludzi po podstawowce! inaczej niz brak zdolnosci liczenia nie da sie tego wytlumaczyc... niedlugo zaczne wierzyc w opinie ze jak sie dobrze policzy to paliwa bedzie przybywac miedzy tankowaniami...
wiedze mam nie teoretyczna, tylko mocno praktyczna!!!
uzywalem conajmniej 20 aut w ciagu ostatnich 4 lat
kazde zagadnienie ponad czystko mechaniczne (czyli jak nie widac ze urwane lub ze czegos nie ma to mechanik nie wie co to...) rozgryzalem sam w oparciu o solucje praktykow z forow lub producentow i odpowiednie programy diagnostyczne
powiedz tomaszek jak box ma przepustnice za..bac? w nocy sciaga dolot i wali syf w kolektor???
teoria to nie wszystko, wiek to nie wszystko - a ciekawosc to pierwszy stopien do... kosztow i powiekszania PRAKTYCZNEJ wiedzy stad tez slucham opinii ale i tak zawsze sprawdzam sam, doswiadczenie potwierdza ze dobrze robie
pozdrawiam
Brawo !
Jestem tego samego zdania... Wystarczy spojrzeć na tą "chołote" która grzebią pod silnikami (mam na myśli tych "pseudo" fachowców).
To jest ten sam sort gamoni, który wcześniej przerabiali konsole, telewizory - na podstawie tutoriali z internetu. Nigdy nie oddał bym swojego auta w ręce papudronów.
Uważam że gotowy BOX jest dużo lepszą alternatywą nad tjunerami.
Firma poświęciła ogrom czasy żeby taki wynalazek zbudować, przetestować na dużej ilości aut o danych parametrach, licząc się z tym iż pomimo certyfikatów, zgodnie z prawem unijnym to producent odpowiada za urządzenie.
Żaden koleś w koszulce w smoki i garażu z plakatami subaru imprezy, nie jest w stanie dać wam takiej gwarancji jak producent chip-boxów.
A jeżeli chcecie dokonywać remapów - to kupcie kabelki i wrzucajcie gotowce z internetu - oni robią dokładnie tak samo, i zaszkodzić już bardziej i tak nie zaszkodzicie :)
To o tych smokach i plakatach bylo dobre :D brakowalo mi takiego okreslenie, naprawde trafione! :cool:
otoz to! napewno nie zaszkodzicie, bo jak bym wzial polowe tych waszych "cacuszek" po remapach to wyszlo by ze 90% serii nie trzyma... a 10% zamiast np. seryjnych 150PS ma kolosalny przyrost w postaci 10PS i 15NM - imponujace... naprawde... tylko w zakresie 3000-3180 obr/min... potem to juz tylko dno..........
prawdziwy remap bedzie lepszy od box'a, ale prawdziwy np. u tej samej firmy ktora produkuje box lub innej renomowanej, a nie w garazowej przebieraninie pokemonow!
tyle Panowie, dodam tylko ze jezdze z boxem juz... 6 miesiecy i nic zlego sie nie dzieje. a uzywam tych ok. 200PS jak tylko moge!
porusze temat ponownie, mam nadzieje ze sie przyda :)
ostatnio mialem okazje przyjrzec sie jak wyglada od wewnatrz taki profesjonalnie napisany program przez jedna z wyspecjalizowanych, warszawskich firm na przykladzie audi a4 3.0 TDi.
seria to: 232PS i rowne 450Nm
po hamowni auto wykazalo niemal 290PS i... 480Nm :rolleyes: czyli przyrost PS calkiem rozsadny, ale co z Nm? specjalista zapewnil ze seria jest juz mocno wykrecona i bez modyfikacji mechanicznych (czyli: turbo, wtryski, ic) nie da sie dokrecic wiecej. nadmienie tylko ze w innych modelach koncernu audi vw motor ten osiaga fabrycznie 500 i wiecej Nm.
No coz, wlasciciel ten fakt zaakceptowal i jezdzil.
po jakims czasie: check engine, service now itp... :confused: "specjalista" zapewnil zeby sie nie przejmowac, czasem komputer lapie kilka bledow i dla bezpieczenstwa jednostki napedowej wyswietla takie komunikaty...
wlasciciel owego audi zignorowal zalecenia specjalisty i postanowil mimo wszystko zweryfikowac jego wiedze u niemieckiego tunera.
po pierwszych testach niemiecki specjalista pogratulowal wlascicielowi kondycji jednostki, poniewaz wiele innych egzemplarzy prawdopodobnie juz dawno porzucilo by jazde o wlasnych silach... i zaczal od wgrania seryjnego oprogramowania, poniewaz modyfikacje byly zabojcze dla silnika.
pierwszy test na rolkach i... auto wyplulo 220PS i 432Nm... czyli nawet serii juz niema :/
kilka godzin strojenia, prob drogowych i hamowniowych ze tak to nazwe. no i mamy efekt koncowy w postaci: 288PS i 545Nm
auto po tym strojeniu przejechalo juz prawie 5 tys km i nie ma zadnych niepokojacych objawow w postaci check enginow czy stop serwisow :D
takze na przykladzie wlasnym jak i znajomych nie do konca polecam dlubanie aut za nie wielka kase, nawet u tych "dobrych tanich" specjalistow bo jak sie pozniej okazuje naprawy sa duzo drozsze i ciezko jest przywrocic chocby fabryczne parametry :/ a jezeli nie mam kasy na fest strojenie, to kupuje gotowy box od firmy klasy europejskiej, a nie polskiej czy chinskiej i wyniki moze nie sa tak zdumiewajace jak przy indywidualnym strojeniu, ale z pewnoscia bezpieczniejsze!
pozdrawiam
A ja bym powiedział, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Magiczne pudełka dedykowane do całej gamy silników mnie nie przekonują.
Większość silników niby o takie samej mocy trzyma różnie parametry. Indywidualny program pozwala bardziej dobrać optymalne wartości pracy.
W przypadku jakiś problemów (np słabe sprzęgło) można program odpowiednio zmodyfikować. Tak samo z gotującym się dolotem.
Jak kupisz gotowca to musisz uwierzyć na słowo producentowi.
Podstawową zasadą jest robić program i *renomowanego* tunera.
Program kupiony na allegro/Pana Władzia za 3 stówki może tylko narobić kupę problemów.
No i podstawowa sprawa. By dobrze program dobrać hamowanie jak najbardziej wskazane.
ps.
eroauto pochwal się wykresem przed i po.
Sam robiłem 2,4mJTD u cinka i chciałbym porównać :)
dobry box naprawdę z dobrej firmy na pewno szkody nie zrobi (wielkich przyrostów mocy także nie będzie). Gówno z alle już może tak samo jak i tjuner od waldka czy też ze znanych portali. Dobry box dla tych co chcą moc podnieś nie ingerując w program, dobry tuner dla tych co chcą ogień z wozidła wykszecać i odpowiednia kasę na to mają. Wizyt na hamowni wyjdzie około 4, przed programem, po, po zmianach w programie (jeśli potrzeba), po kilkuset km.
No własnie mam problem z boxem z rodzimej produkcji ale tani. Kupiłem -pare setek (3) to nie wydatek.
krótki opis: Box działa i to dobrze działa alee....
Jest sytuacja nie do przyjecia!!! Bella gasnie przy wyprzedzaniu - z przeciwka TIR!!!!!
Dostaje za wysoki sygnał i silnik gasnie. Oczywiscie natychmiast odpala i znowu zabawa 172KM - 388nM (hamownia)
Niestety box doprowadza mnie do szału- chyba go zdejme?
kręcenie srubką już mnie nie bawi.
Moze akurat ma ktoś coś takiego - proracing
Byli właściciele golfów powinni przechodzić kwarantannę.