-
2.0ts
Witam mam pytanko alfa od brat dziś rano i wczoraj zrobiła mu taki numer jakby paliła na 3 cylindry i wystarczy ze trochę naciśnie na gaz od razu zapala ten który nie pali i jest ok i w tłumiku słychać takie jakby dławienie czkawka auto ciągłe jeździ na benzynie od nowości. Wymienić świece czy spr coś jeszcze wymienić lub sprawdzić z góry dziękuje za info?
-
ja miałem podobnie wymieniłem swiece nic nie dało zrobiłem adaptacje i pomogło
-
- może trzeba jej zafundować komputer i zobaczyć na parametry adaptacyjne.
- reset parametrów adaptacyjnych może , ale nie musi, pokazać bład, ktróy był do tej pory maskowany.
-
ok to pojadę pod kompa dzięki;)
-
witam ponownie na kompa się umówiłem dopiero na piątek ale jeszcze co zauważyłem to jak siedzę i dodam gazu i wskazówka z obrotomierza spada to na 1500obr jest jakby dziura w obrotach ale jak w górę to ok
-
Jak niedobrze pali na 1 z cylindrów to jest to możliwe.
sprawdź:
-świece
-popsikaj spryskiwaczem w nocy kable zobacz czy się nigdzie nie iskrzy
-sprawdź gniazda świec, możliwe że się olej dostał do jednego z gniazda i świeca pracuje nieprawidło
-sprawdź czy nie masz jakieś cewki pękniętej ewentualnie omomierzem porównaj wszystkie cewki czy oporność jest w normie.
-
-
- albo co gorsza cewka ma wewnętrzne przebicie, tego nie spawdzisz omomierzem.
-
fakt że przy wewnętrznym przebiciu może nie pokazać, ale podczas przebijania napięcia na uzwojeniach spala się lakier który zmienia oporność cewki. Znowu induktorem może by lepiej pokazało.
-
A więc tak dziś byłem na diagnostyce i tak wywaliło błąd sondy lambda zawarcie plusa do masy i błąd czujnika temp silnika (cieczy chłodzącej) wymieniłem czujnik gościu skasował błędy i tych samych już nie pokazało czujnik już wcześniej szwankował i miałem go przy sobie i go od razu wkręciliśmy a czemu błąd sondy się już nie pojawił? Mam do niego podjechać w pon spr czy pojawił się jakiś błąd
-
- błąd sie juz nie pojawił ponieważ był to bład historyczny, taki sprzed dwóch lat bo nikt nie kasował tego błedu.
- w tych modelach ważne są parametry adaptacyjne, niech ci mechanik je odczyta ( lub nie jak nie wie o co chodzi ).
- i zobacz co to za przyrząd komputer mechanik ma do twojej alfy, to resztę sobie dośpiewamy.
- do alfy, szczególnie M1.5.5 - 156 TS dedykowany program to alfadiag, tutaj podziekowania dla autora tego programu , jak do tej pory znalazłem tylko jeden bląd w jego programie dla ECU M1.5.5.
- parametry adaptacyjne to TRA addytywne ( norma +/ - 5.000 usek ) oraz FRA multiplikatywne.( norma 0.8 -- 1.2 )
- Lambda Regulation Row 1 to taka mała analiza spalin. ( norma 0.97 -- 1.03 ).
- i na koniec sonda lambda oraz status sondy lambda powinien byc badany w trybie graficznym a nie tekstowym.
- tak ma marginesie to takie badanie sondy lambda nie daje pełnej informacji o jej kondycji technicznej, brakuje w tych pomiarach czasu narostu sygnału, odpowiedzi sondy lambda.
- i to chyba jkest powód tego że ECU inaczej interpretuje odczyty z sondy, mimo że my widzimy sinusoidalny przebieg.
-
A wiec tak zarazie nie umie się doczekać mojego mechanika wiec zrobiłem tak na zimnym silniku robiłem pomiar sond lambda cewki wiadomo zasilanie maja a na kabelkach sygnałowych tak pierwsza sonda z przodu z lewej strony wahania od 0,2v do 1,7v na zimnym silniku później góra o,2 do 0,8v a prawa sonda pokazuje od 0,2v do 0,8v od razu trzecie podobnie jak druga wydaje mi się ze coś z ta pierwsza jest nie tak granica 1v ma być sony jak się nie mylę?
---------- Post dodany o godzinie 09:07 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 09:04 ----------
a jeszcze zrobiłem tak odpiąłem na noc klemę wczoraj rano odpaliłem i o odczekałem aż włączy się wentylator później normalnie jeździłem a dziś rano odpaliłem i już tej usterki nie było mimo tych wskazań sondy