Witam czy ktos kiedys probowal regenerowac wahacze zamiast wymieniac je w calosci? Czy mozna w AR wykonac taki zabieg i czy ktokolwiek ma z tym jakies doswiadczenia? Czy lepiej pomimo kosztow wymienic od razu wahacze?
Printable View
Witam czy ktos kiedys probowal regenerowac wahacze zamiast wymieniac je w calosci? Czy mozna w AR wykonac taki zabieg i czy ktokolwiek ma z tym jakies doswiadczenia? Czy lepiej pomimo kosztow wymienic od razu wahacze?
A znasz koszty regeneracji i nowych wachaczy?
Nowe np Vema 320 dolny 130 gorny
Regeneracja gdzies czytalem okolo 80 zl tylko osobiscie sie z tym nie spotkalem w przypadku AR 156. Inne marki jak najbardziej wymienia sie sworznie i tuleje, jak jest w przypadku AR 156?
Koszt przodu to jakies 1200 zl z robocizna, w przypadku regeneracji byloby okolo 400 zl
Tylko czy ktos sie z tym tematem zetknal?
W mojej rodzinie jest 156 2l z 2000r odradzali regenerowac , nowy to nowy chyba że jest uszkodzona tylko tulej bo jak sworzen to tylko nowy wachacz
Jeśli chodzi o wymianę podzespołów przy wahaczach w AR 147/156 to piszę co następuje:Cytat:
Napisał Przemo
Przy AR 147/156 można dokupić tylko poduszki - wahacza dolnego przednia - VEMA 28 zł / 1sz
wahacza przedniego tylna - VEMA 40 zł / 1 szt
wahacza górnego - VEMA 24 zł / 1 szt.
Sworznie niestety niewymienne.
a co do cen kpl wahaczy cena jak najbardziej aktualna 320 i 130
Istnieje możliwość zamówienia :)
Ja regenerowalem i musze przyznac ze wszystko jest ok.koszt to 160 zl.od wahacza plus robocizna!
a co jest takiego dziwnego w alfie ze nie mialbys regenerowac? jezeli koszt bylby mniejszy a trwalosc nie gorasza to dlaczego nie? jestem za bo sam kozystalem i trwalosc byla nawet lepsza od orginalu
Ja się orientowałem o koszt regeneracji gałki w wahaczu dolnym, ponieważ ona mi się wybiła. Koszt takiej usługi wynosi 80zł. Jeszcze nie zregenerowałem tego wahacza, ponieważ w samochodzie mam jak na razie dobre, ale napewno to zrobie, żeby samemu się przekonać czy jest to warte wydanych pieniędzy?
ja w swojej belli zregenerowałęm zawieszenie 2 lata temu i chodzi jak mażenie. pamiętaj, że wszystkie elementy muszą być orginalne. nie jest to tanie, ale polecam
Ja też mam regenerowane wahacze,tyle że na górne poszły tuleje MOOG które sam sobie wsadziłem a sworzeń do speca za 60zł od sztuki no i juz 2 rok bez zarzutu.Z dolnymi niestety są kłopoty z tulejami-nie sugeruj się ceną bo jak masz wahacz OE czyli jeszcze fabryczny to tuleje mają inna średnice niż do wahacza aftermarket kupionego poza ASO nawet markowego.Tuleje do OE są zdecydowanie droższe i nie ma nic poza MOOGiem i DELPHIem,mam DELPHI i też jest ok ale naciąłem sie na ten numer i dla tego informuje.Na stabilizator poduszki z 125p i nie mam kłopotów z zawieszeniem
Regenerowałem całe dolne 150 zł /szt , przejechał już 40 tyś i ok
Regenerowałem w Vectrze C, przejeździłem ponad 2 lata dopóki nie sprzedałem auta,a obecny właściciel dalej śmiga-wszystko cacy, a koszty nieporównywalne, trzeba tylko wybrać dobry warsztat, który się tym zajmuje.
Koszt regeneracji jest minimalnie mniejszy od nowego wahacza Vema(130zł). Ja niestety nie mogę polecić Vemy;/ wymieniłem w kwietniu łączniki, wahacze góra, wahacze dół(oczywiście wszystko polecanej tak bardzo Vemy). Przejechane 5tyś km a górne już skrzypią. Lepiej wyskrobać troszeczkę więcej kupić na górę TRV i być spokojnym ze te 25tyś km przejedziesz bez tak wszystkim nam znanego irytującego dźwięku.
perlaa - górne skrzypią, bo im zimno nie służy. Moje też się rozskrzypiały. Rozbiorę i przesmaruję, bo byłem na szarpaku i luzów póki co brak.
Ale fakt, że na wiosnę chyba zainwestuję w TRW. Chociaż może wystarczy je co 2-3 miesiące przesmarować, bo z tego co widzę sworznie wytrzymują całkiem długo.
Ja mam od paru msc veme z kalamitkami i nic nie skrzypi,a na poprzednich qapach jeździć sie w niskie temp nie dało
Też smaruje te tuleje,luzu brak a jak zimno lub wilgotno to tak jest.Smar silikonowy gumie nie szkodzi a fajnie się trzyma i woda go w miare nie wypłukuje.Akurat nie miałem jak sobie zmieniałem ale ogólnie zdaje egzamin ten smar
CX-80 z dodatkiem Krytox - Teflon
Ja osobiście odradzam regenerację, zregenerowałem wszystkie tuleje na dolnych, miałem niezłe problemy bo inne wymiary każdej tulei i na dodatek, po około 700km wyszedł luz na sworzniu i cały wahacz do wymiany. I teraz leży sobie wahacz lewy w piwnicy z nowymi tuleikami i luźnym sworzniem
Można regenerowac ja to robiłem u siebie ;tylko trzeba wiedziec o jednej rzeczy- wachacze trw mają inny wymiar tulei od pozostałych zamienników \czyli TRW można regenerowąc tylko tulejami TRW natomiast pozostałe wachacze można regenerowac wszystkimi zamiennymi tulejami z wyjątkiem tulei TRW!. Po prostu wachacze i tuleje TRW są o 1mm większe. Natomiast regeneracja sworznia tylko w dobrym zakładzie ja robiłem na śląsku.
W sumie regeneracja jednego kosztowała mnie ok 200 -240 pln z wymontowaniem nabiciem na prasie i montażem. Aktualny przebieg po regeneracji 48 tyś ( 2 lata)Koszt tulei coś koło 80- 90 pln za parę
Koszt regeneracji sworznia to mniej wiecej 50zl, sam mam caly przod zrobiony i poki co jest ok od roku.